Ga naar inhoud


Ik ben over gestapt op de vu + duo


David1980

Aanbevolen berichten

Ik dacht maar ik weet het niet zeker dat een gecertificeerde dealer geen alternatief software mag programmeren althans dat was bij mijn dreambox wel zo,

Dit klopt helemaal want toen ik mijn 1e VU+ bij een gecertificeerde CD dealer kocht was deze ook niet bereid om alternatieve FW te installeren maar daarvan was ik uiteraard op de hoogte.

Dus als je de ontvanger bij een dergelijke dealer koopt dan ben ik het helemaal met je eens dat je dan in eerste instantie op jezelf bent aangewezen.

Verder wil ik ook nogmaals bevestigen dat de Rebox ontvangers v.w.b. hardware een uitstekende ontvanger is maar met de FW schort het toch hier en daar.

Het grote probleem is dat de Nederlandse importeur van Rebox hier totaal geen klankbord ter beschikking stelt waar je mee kunt communiceren als er wat mis is en dat was in het verleden nogal wat.

Ook de VU+ is buiten discussie een prima ontvanger voor wat de HW betreft én inderdaad, met de standaard meegeleverde FW kun je helemaal niets mee.

 

Maaaaaar....je hoeft geen hoge school genoten te hebben om deze ontvangers in no-time naar je eigen wensen te hebben geïnstalleerd.

Het voordeel van een dergelijke ontvanger is dat dee gewone gebruiker kan meedenken over de wijze hoe de ontvanger moet functioneren en bij een grote community relevante vragen kan stellen.

 

Dus ik kan niet beoordelen hoe een Dreambox uit de doos komt maar ik weet wel dat het installeren van een VU+ probleemloos verloopt en daarna datgene doet wat ik ervan heb verwacht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht maar ik weet het niet zeker dat een gecertificeerde dealer geen alternatief software mag programmeren althans dat was bij mijn dreambox wel zo, Overigens weiger ik te geloven dat de VU probleemloos werkt, dat doet na mijn mening geen 1 ontvanger.

 

Mijn ervaring is dus heel anders.

 

Ik weet niet of ik het zeggen mag, maar de dealer staat gewoon in de lijst van Excellent dealers bij Canal Digitaal.

Ik moest € 14,95 betalen voor het installeren van Open PLIi 2.1 [staat ook op de site van hun, de prijs] Het monteren van de 1.5 Tb HDD was gratis.

Er werd verteld als je thuis alles aansluit heb je beeld. En dat was ook zo alles deed het metéén. Enkel de Harddisk was niet geformatteerd.

Toen heb ik even gebeld naar de dealer, en wat vragen gesteld hier op het forum hoe ik dat moest doen.

 

Dat ik daarna zelf even ben gaan rotzooien, en hulp in moest roepen hier op het forum [kreeg trouwens zo antwoord] was me eigen schuld.

Nu staat er een versie op, die probleemloos werkt, en het gewoon 100% doet.

Ik heb daarna nog wat plugins geïnstalleerd, na wat vragen en hulp op de forums. Valt me trouwens op dat de moderators heel snel en erg behulpzaam zijn hier.

Mijn ervaring is dus weer heel anders als je de jouwe Edwin, me VU+ DUO doet het gewoon.

Soms verbaas ik me eigen wel eens dat hij het gewoon doet, vooral na me eerdere ervaringen met Canal Digitaal goed gekeurde PVR's , en de Rebox 9000

 

Met vriendelijke groet .

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan dat jou dealer dat wel heeft gedaan, echter de dealer waar ik mijn box vandaan haalde verzocht mij met klem om mijn mond erover dicht te houden omdat ze hun excellent status konden kwijt raken.(in 1e instantie weigerde ze zelfs om het te doen) waarop ik zei nou hier heb je de box terug en doe me het geld maar terug, ja dan helpen ze wel.

Ik denk ook niet dat jou dealer het heel prettig vind als je die met naam en toenaam zou benoemen.

 

Overigens weet ik niet wat voor een problemen je hebt of had met de 9000 maar die zijn zeker met de laatste software versie,s opgelost, de problemen van 1 jaar tot 1,5 jaar geleden zijn echt verleden tijd daar kan ik zelf ook wel een boekje over schrijven.

En de VU zal best een geweldige ontvanger zijn daar hoor je mij niet over, en dat deze het gewoon doet ga ik vanuit, doet de rebox ook.

 

Waar het mij om ging, is dat als je als onwetende een dream of vu haalt dat als je dan thuis komt wel eens raar kan staan te kijken.(omdat deze het dan toch echt niet doet) als je niet op weg bent geholpen, of niet weet wat je moet doen.

Jij bent toevallig geholpen door je excelent dealer, ik kwam thuis met een nieuwe dream en die deed niks nada 0,0 dat bedoel ik te zeggen omdat ik de kennis niet in huis had van wat er aan de hand zou zijn inmiddels ben ik iets wijzer geworden en is het vrij simpel.

Daar komt bij dat het beeld kwaliteit van mijn rebox ten aanzien van mijn dream 800 met open pli veel beter was ik heb deze 2 tegelijk samen vergeleken, en dat was voor mij de reden om de dream te verkopen.

aangepast door edwin40

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er maar wil zeggen is dat als je nu kijkt op de 1e pagina van de vu zie je toch dat ook daar nog problemen zat zijn en ook daar staat weer een topic dat gaat over de kwalteit van SD uitzendingen, terwijl bij rebox is dit geen issue want de kwaliteit is van het beeld is gewoon goed.

post-32768-0-26493400-1330118152_thumb.jpg

aangepast door edwin40

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...