Ga naar inhoud


Ik ben over gestapt op de vu + duo


David1980

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...

Dat heb ik ook gedaan! Over gestapt van de Rebox 9000 naar de VU DUO.

Behalve dat de VU DUO een hele mooie machine is waar je heel veel mee kunt,

en ontzettend stabiel is vind ik de beeldkwaliteit tegenvallen.

De Rebox geeft een knisperend scherp beeld, de VU vind ik lang zo dynamisch niet.

Heb je deze ervaring ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal bij de opmerking aan over de prima beeldkwaliteit van de RE-9000 maar deel de opmerking niet over de mindere beeldkwaliteit van de VUO-DUO.

Ik althans en met mij velen anderen zijn prima tevreden over de beeldkwaliteit van de VUO-DUO.

 

Ik begrijp alleen niet waarom jij deze vraag niet in het VU+ forum aan de orde brengt want daar kan men jouw beter helpen dan hier.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had toch even het idee dat ik op een verkeerd forum was terecht gekomen.

Voor de goede orde, dit is een Rebox forum.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees hier in deze draad hoofdzakelijk vergelijkingen tussen de Rebox en de VU.(en een Dreambox)

Daar is niets mis mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier in deze draad hoofdzakelijk vergelijkingen tussen de Rebox en de VU.(en een Dreambox)

Daar is niets mis mee.

 

Precies,

En om er maar gelijk op door te gaan de categorie mensen die een 9000 kopen is bij lange na niet geschikt (uitzondering daar gelaten) om een vu of een dreambox te kopen omdat je simpel weg wel veel kan met die apparaten (mischien teveel) maar je moet ook wel wat verstand ervan hebben en een beetje willen hobyen met die dingen.

Ik wil alleen maar tv kijken en opnemen met mijn sat reciever, met een goed beeld dit gaat met de laatste software versies eigenlijk gewoon goed.

Als je naar het vu forum gaat dan lees je daar plenty problemen (niet dat de box niet goed werkt) maar dan wil dit niet en dan wil dat niet.(daar heb ik geen zin in).

Ik heb nogmaals de dreambox met open pli hier naast de rebox gehad het beeld was beduidend slechter ik heb toen de dreambox weer verkocht mijn grootste eis is dat het beeld strak is (daarvoor heb ik ook een HD abbo).

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft nergens verstand van te hebben Edwin,de VU+ DUO laten installeren door de winkel + een HDD er inlaten zetten.

Zodat je thuis komt, dat dan alles werkt.

Als je niets meer wilt doen, heb je ook een prima ontvanger, die het gewoon doet.

 

Wil wel wat gaan hobyen dan kan je altijd alles vragen op de forums, of zelf op zoeken.via Google.

Loop de boel vast, dan kan je altijd alles in één keer via een backup terug zetten, dat doet de VU+ zelfs uit ze eigen.

 

En anders is er altijd nog een zekere Jurgen, die zeer behulpzaam is.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht maar ik weet het niet zeker dat een gecertificeerde dealer geen alternatief software mag programmeren althans dat was bij mijn dreambox wel zo, ik kwam dus thuis en helemaal niks werkte er, (kaart lezer werkte nog niet) dit moet je dus eerst met CC cam aan de gang brengen maar als je dat niet weet? (sta je fijn te kijken)

Ik dus terug naar de dealer die hielp met veel pijn en moeite omdat hij dat eigenlijk niet mocht vertelde hij mij.

Maar inderdaad mischien een dealer die niet gecertificeert is dat die het wel doet.

Overigens als je hulp nodig hebt is die er altijd dat klopt, alleen als de software in de soep loopt is iedereen net werken of ze zijn niet aktief (meerdere malen meegemaakt).

 

Overigens weiger ik te geloven dat de VU probleemloos werkt, dat doet na mijn mening geen 1 ontvanger.

 

Mijn ervaring is dus heel anders.

aangepast door edwin40

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...