Ga naar inhoud


hoe krijg je geluid uit een samsung ue37D6510


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik heb het al eerder gehad over het slechte geluid uit mijn Samsung TV.

Mijn eerste gedachte was de luidsprekers uit de TV slopen en daar betere voor aansluiten, maar toen de TV na 3 weken gebruik al stuk was toch maar niet gedaan.

Dus heb uiteindelijk maar een surroundset aangeschaft (ook van Samsung) om beter geluid te krijgen.

Speel ik een Bleu-ray disc af dan is alles super en is er niets op aan te merken.

 

Maar

 

Wil ik gewoon TV kijken dan erger ik me groen en geel aan het feit dat ik het geluid niet synchroon met het beeld kan laten lopen (kijk via een Philips HD ontvanger)

 

Vandaar dat ik nu een extra soundbar (goedkoop ding) heb gekocht met gewone tulp aansluitingen.

Maar hoe ik die ook aansluit (via de video of de verloopstekker met de 2 jackplugjes) ik krijg er geen geluid uit. (wel als ik een andere geluidsbron aansluit)

 

Wie weet hoe ik mijn TV zo in kan stellen dat ik geluid naar mijn soundbar kan krijgen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tot nu toe krijg ik alleen geluid uit mijn hoofdtelefoonaansluiting maar dan moet altijd ook die soundbar weer aan omdat er dan geen geluid uit de TV komt.

Ik heb nu een scartkabel besteld met audio uit tulp stekkers, kijken of er dan geluid uit zowel de soundbar als de TV wil komen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is heeft de Samsung een optisch uit voor geluid. Deze sluit je aan op een audioomvormer. Deze zet het geluid om van optisch naar stereo (tulp). Met de tulp uit op de omvormer ga je de soundbar in. Klaar nu moet het werken. Succes

 

Topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De meeste soundbars hebben een optical in-ja. (De betere varianten dan)

 

Ik had het volgende gedaan:

 

De Samsung met mijn Home-Cinema verbonden met een optische S/Pdif kabel.

Wel een kanttekening hierbij:

De INTERNE Decoders kunnen WEL 5.1 DD uitsturen.

Alle Aangesloten apparaten via HDMI/Component etc kunnen in MAX 2.0 geluid uitsturen over S/Pdif.... heeft met licenties te maken.

 

Mijn XBOX direct aangesloten op mijn HCS weergeeft dus 5.1 geluid, terwijl een XBOX > TV > HCS resulteert in 2.0 geluid.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al eerder gehad over het slechte geluid uit mijn Samsung TV.

Mijn eerste gedachte was de luidsprekers uit de TV slopen en daar betere voor aansluiten, maar toen de TV na 3 weken gebruik al stuk was toch maar niet gedaan.

Dus heb uiteindelijk maar een surroundset aangeschaft (ook van Samsung) om beter geluid te krijgen.

Speel ik een Bleu-ray disc af dan is alles super en is er niets op aan te merken.

 

Maar

 

Wil ik gewoon TV kijken dan erger ik me groen en geel aan het feit dat ik het geluid niet synchroon met het beeld kan laten lopen (kijk via een Philips HD ontvanger)

 

Vandaar dat ik nu een extra soundbar (goedkoop ding) heb gekocht met gewone tulp aansluitingen.

Maar hoe ik die ook aansluit (via de video of de verloopstekker met de 2 jackplugjes) ik krijg er geen geluid uit. (wel als ik een andere geluidsbron aansluit)

 

Wie weet hoe ik mijn TV zo in kan stellen dat ik geluid naar mijn soundbar kan krijgen?

 

suc6

 

Gerrit

Hdmi kabel 1,4 van home naar tv in HDMI 2

 

HDMI 2 op aan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als het goed is heeft de Samsung een optisch uit voor geluid. Deze sluit je aan op een audioomvormer. Deze zet het geluid om van optisch naar stereo (tulp). Met de tulp uit op de omvormer ga je de soundbar in. Klaar nu moet het werken. Succes

 

Topie

 

Ik heb zo'n omvormer gekocht en het geluid valt me toch zwaar tegen.

Om een beetje geluid uit mijn soundbar te krijgen met ik deze bijna op maximum zetten, sluit ik hem aan op een TV die wel tulp uitgangen heeft dan klinkt het wel goed.

 

Dus zit er aan te denken om toch de TV maar eens los te schroeven en een paar goede luisprekers aan te sluiten. Ik denk dat dat nog de beste oplossing zal zijn om op een goedkope manier toch een redelijk geluid uit je TV te krijgen.

 

Suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de TV toch maar eens open geschroefd en op zoek gegaan naar de speakers.

 

Nou kan je vertellen dat je daar dus echt naar moet zoeken en pas toen ik de vermeende kabels ben gaan volgen kwam ik ze tegen.

Die speakers zijn dus met recht minispeakers van hooguit 2 x 8 cm

luidspreker%20samsung%20tv.jpg

 

dat zwarte ding in het midden met die 2 draadjes is dus de speaker en het plastic er boven moet de klankkast voorstellen.

Volgens mij is het dan toch ook logisch dat er een pruts geluid uit dit soort TV's komt en durven ze ook nog te stellen dat er 2 x 10W aan vermogen uit moet komen. :angry:

Onderaan de foto een detail opname van de achterkant van het speakertje. Ik ben al wel aan het zoeken geweest met deze typenrs. maar kom nog niet wat tegen.

Ook op de printplaat kom je dus geen versterker met koeling oid. tegen, gewoon een paar SMD ic's en wat SMD torretjes verder niets.

Maar zal daar ook nog wat foto's van plaatsen want moet nog een aansluitstekker zien te vinden om een paar echte speakers aan te sluiten zonder te hoeven knippen en/of solderen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij een foto van het gedeelte waar de versterker zou moeten zitten

 

versterker%20gedeelte%20samsung%20tv.jpg

 

Rechts zie je dus de bewuste stekker met de kabeltjes naar de luidsprekers, rechts onderaan (dat glimmende stuk) is de netwerkaansluiting

 

Hieronder de bewuste stekker, in werkelijkheid is hij ongeveer 1 cm breed, wie weet waar je dit soort stekkers zou kunnen kopen?

Of is het gewoon een kwestie van apparaten openmaken en kijken of er ergens zo'n stekker in zit?

 

luidspreker%20stekker%20samsung%20tv.jpg

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gerrit,

 

Ik heb vorige week zoiets geprobeerd met een Philips TV. Ik had namelijk een fikse brom op de hoofdtelefoon-uitgang die ik gebruikte om mijn actieve luidsprekers aan te sturen. Uit het schema bleek dat de luidsprekers via een andere versterker werden aangestuurd. Deze versterker is een class-d versterker die, zo was mij inschatting, alleen hgoed werkt als er een belasting aan hangt. Ik had dus de speakers vervangen door weerstandjes van 5 ohm en op de zelfde aansluitingen de actieve luidsprekrs aangesloten. Het resultaat was niet om aan te horen.

 

Kennelijk wordt dus in de sound-processor-chip het geluid zodanig voorbewerkt dat er nog enigzins acceptabel geluid uit de luidsprekers komt maar als je dat op goede speakers zet gaat het helemaal mis.

 

Leermomemntje dus voor mij: ik heb alles weer in de oude staat teruggebracht. Je kunt deze weg dus beter niet bewandelen!

Philips7027 Dreambox500S 5 schotels 7 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...