Ga naar inhoud


Videokaarten die HDMI en DTS Master Audio ondersteunen?


pillie

Aanbevolen berichten

Ik wil in mijn HTPC op mijn videokaart ondersteuning hebben voor alle audio formaten en moet worden uitgestuurd naar mijn versterker een Marantz SR6006 .

 

Van ASUS is er in ieder geval een oplossing met de ASUS Xonar HDAV1.3 SLIM waarin je de HDMI van je videokaart inplugt en weer uitstuurt naar je versterker.

 

Weet iemand of er videokaarten zijn met DTS Master Audio want ik kan ze niet zo gauw vinden.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Hendrik voor je reactie,ik zal het hier verduidelijken.

 

 

 

In mijn HTPC zat een ATI HD4650 kaart die niet goed werkte met mijn Marantz SR6006 en nadat ik de HD4650 had verwijdert en onboard HD3200 weer had ingeschakeld zag ik dat de onboard HDMI audio geen 192 KHz ondersteunt maar de S/PDIF uitgang op het moederbord dan weer wel,maar ik wil dus DTS master audio en Dolby True HD omdat ik echt alles afspeel via mijn HTPC en via HDMI..

 

 

Ik ben net een kaartje op het spoor gekomen via tweakers namelijk de Radeon HD6670 op 800MHz met 1GB GDDR5 voor 90 euro maar ik vraag me af of die ASUS Xonar HDAV1.3 SLIM met de goede geluidskwaliteit niet beter is(140 euro).

 

En de recensies die ik er over heb gelezen waren positief en de ASUS is veel in gebruik door audio freaks met een HTPC als mediaplayer.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 6xxx serie van AMD hebben DTS-MA en DD-TrueHD passthrough.. Het decoderen wordt dus overgelaten aan de versterker.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dit 6670 kaartje in je HTPC kom je niks tekort en is sneller dan een 4650 die ik had en de HDMI audio is met de passtrough van DTS-MA en DD-TrueHD naar mijn versterker perfect.

 

En dat ik hem niet passief gekoeld heb genomen is omdat ik toch een soort van airflow in mijn HTPC wil hebben en ik was niet van plan om zwaar te gaan gamen en zal mijn fan geen overuren draaien en weinig geluid produceren.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amd hd6570/6670 halen in de HQV 2.0 benchmark een veel hogere score. Dus als je voor perfecte beeldqualiteit gaat....

 

Dat ligt er maar aan welke test je leest. Bij XBitlabs presteren ze in de HQV test even goed.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is wel veel beter dan de HD4650 die ik had en veel stiller en ik kan de kaart onderklokken als dat nodig zou zijn.

 

Tot nu toe nog geen minpunten ontdekt met deze HD6670 van ASUS.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele 6000 serie is prima voor HTPC. Jij hebt nu iets meer power voor spelletjes met een bijbehorend hoger stroomverbruik. Maar verder een uitstekende keuze.

 

Ik ga het zelf eerst proberen via een AMD A6 processor.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet ook prima kunnen werken... en nog een stuk zuiniger totaal gesproken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik kan de kaart onderklokken als dat nodig zou zijn.

 

onderkllokken? Tijdens het afspelen van video worden de gpu en geheugen automatisch behoorlijk terug geclockt. Hoef je jezelf geen zorgen over te maken.

 

Welke instellingen in CCC gebruik je? Ook "mosquito noise"?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De term mosquito noise ben ik in CCC niet tegen gekomen maar er zit van ASUS een programma bij waar mee je het geheugen kan terug schroeven.

 

Maar met films is deze kaart echt geweldig en het spat van mijn Pioneer plasma scherm af, games moet ik nog testen maar hij is meer voor de films en vooral mijn muziek via Winamp.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...