Ga naar inhoud


zenders te weinig signaal


stege640

Aanbevolen berichten


Hier hetzelfde probleem, niets veranderd aan de setup, ineens een aantal kanalen niet beschikbaar, bijvoorbeeld Ned3 HD, tv oranje. Ik heb opnieuw alle zenders geladen maar dit mocht niet baten. Nu heb ik weer alle zenders opnieuw laten scannen met de optie zenders wissen voor het scannen, nu geeft hij op de diverse zenders aan: n/a. Ik ben al wat gaan zoeken en wil eigenlijk de zenderlijst erin zetten met DreamBoxEdit, maar dan komt het volgende probleem, geen idee wat mijn gn en ww is. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, lijkt mij sterk dat mijn kabel ineens niet meer goed is, ber blijft hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels opgelost: Transportstream 10 op 404 MHz, 11 op 412 MHz, 12 op 420 MHz, 13 op 428 MHz, 14 op 436 MHz en 15 op 444 MHz worden in Ziggo gebied nu met 256-QAM doorgegeven i.p.v. 64-QAM. Dus deze frequenties handmatig scannen met 256-QAM en het is opgelost, met dank aan een ander webforum(weet niet meer welke, sorry)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Signaalsterkte en BER zijn twee heel verschillende dingen. Je kunt best een hoge signaalsterkte en een hoge BER hebben, of juist een vrij lage signaalsterkte en een BER van 0. Slechte kabel, slechte of niet goed gemonteerde connectors etc. kunnen stoorsignalen opleveren die de BER opjagen.

 

Op mijn Humax 5050 kan ik de signaalsterkte en de BER zien in menu > status > signaalontvangst , alhoewel de BER als kwaliteit wordt weergegeven en niet echt als BER.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dreambox gebruikers dit is vreemd bij vijf mensen met dm800 geen problemen duitse RTL ( blokjes in beeld) en op het zelfde adres met een dm600 wel blokjes beide boxen krijgen het zelfde signaal toegevoerd.

Ik wou eens graag weten met welk image jullie draaien en wel of geen blokjes.

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

RTL 4 en 7 probleem?

 

Ga op het kanaal staan wat het niet doet, ga naar menu, instellingen, zenders zoeken,handmatig zoeken, en zet dan de modulatie op 256-QAM, druk op ok en hij vind het pakketje weer wat onder die transponder valt.

info:

 

Transport stream ID 3 348000 MHz QAM64(Moet naar 256) SR 6875 Msymbol/s FEC NONE

3001 MPEG2 SD Digital Television Eurosport 2

3003 MPEG2 SD Digital Television Crime & Investigation Network

3004 MPEG2 SD Digital Television Arte

3007 MPEG2 SD Digital Television Travel Channel

3011 MPEG2 SD Digital Television MTV

207 MPEG4 HD digital television RTL 7 HD

3051 Code Download Siemens Gigaset M750

3052 Code Download Homecast Colorado dev

 

 

 

Transport stream ID 4 356000 MHz QAM64(moet naar 256) SR 6875 Msymbol/s FEC NONE

4002 MPEG2 SD Digital Television TLC / Animal Planet

4004 MPEG2 SD Digital Television Discovery World

4005 MPEG2 SD Digital Television Discovery Science

4006 MPEG2 SD Digital Television Investigation Discovery

 

66 MPEG2 SD Digital Television Nick Toons

4050 Digital Radio VRT Radio 1

4051 Digital Radio VRT Radio 2

4052 Digital Radio Klara

4053 Digital Radio Studio Brussel

4054 Digital Radio MNM

4055 Digital Radio BBC Radio 4

204 MPEG4 HD digital television RTL 4 HD

231 MPEG2 SD Digital Television HBO

 

 

--

Met vriendelijke groet,

 

Jos Fuchten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dreambox gebruikers dit is vreemd bij vijf mensen met dm800 geen problemen duitse RTL ( blokjes in beeld) en op het zelfde adres met een dm600 wel blokjes beide boxen krijgen het zelfde signaal toegevoerd.

Ik wou eens graag weten met welk image jullie draaien en wel of geen blokjes.

Gr.

Hoe oud is die DM600?

Als de voeding minder wordt (met de elco's), kun je gegarandeerd blokjes verwachten doordat de ontvanger zijn kracht aan het verliezen is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bullterrier,

 

met een dm600 wel blokjes

 

Even spelen met de Mhz. instelling, zo uit mijn hoofd 1 Mhz. naar beneden.

Wanneer je de Mhz. aanpast ( naar boven of naar beneden ) kun je direct zien wat de BER doet.

Probeer deze zo dicht mogelijk bij de 0 ( nul ) te krijgen, en daarna even opnieuw de bewuste transponder inscannen.

De meeste kanalen die over gegaan zijn op QAM256 schommelen een beetje tussen de 0 - 10

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...