Ga naar inhoud


veel zenders niet meer te ontvangen.


dream-on

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag zijn veel ziggo zenders niet meer te ontvangen met een dreambox.

Zoals alle film zenders en veel duitse zenders.

ik snap het niet:

wanneer ik de ziggo kaart in de CI-cam van de tv steek heb ik de zenders wel met dezelfde frequentie.

steek in de kaart in de dreambox dan krijg ik "service niet gevonden" terwijl de frequentie gelijk is...........

heeft dit met het qam256 issue te maken?

 

Wanneer ik scan op de juiste frequentie maar dan met qam256 ook geen resultaat....ik weet het ff niet meer........

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toevallig Film 1 Family en VH1 etc? ik was net bezig om te kijken of ik het AOP nog kon verbeteren, denk oh meer signaal sterkte.. even zenders afgaan en ik mis er ook een hele hoop, ouders gevraagd en daar ook. ik wist niet dat ze gebied 1111 nu ook al veranderd hebben? zie ook geen verandering nergens welke freq en QAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo samen,

 

Hier ook het zelfde probleem. In gebied 1111 ontvang ik met een Dreambox 500C de duitse zenders RTL+, Sat1. niet meer. Daarnaast werkt Film 1 Premiere, Comedy Central Family etc niet meer. Ik krijg overal de melding "deze service is niet gevonden!". De TV gids voor deze zenders werkt echter wel. Heeft iemand hier misschien de gouden tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de oplossing gevonden. het is wat ik dacht het qam256 verhaal.

E1: ga naar zenders zoeken handmatig (bij de zender die niet werkt);

ga naar qam modulatie zet die op 256.

kijk of je lock en syn zijn aangevinkt. zoja druk op scan,

zonee, vink inv uit en dan weer aan. dan gaat lock en sync ook actief.

en dan scannen maar!

 

Bij E2: ga naar de zender die niet werkt, druk dan op handmatig zoeken.

wijzig qam 64 in 256 en scannen maar.

 

na afloop ff zender vooruit en dan weer terug zappen en alles werkt.

 

suc6.

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnx, wel grappig ik bel die lui net op, en willen al amper niet helpen omdat ik geen banknr had of klantnr. dus ik zeg ja 3 adressen.. in dit gebied, hebben jullie het misschien omgezet? van 64 naar 256? nee niet in dit gebied meneer.. blabla monteur dit en dat. goede helpdesk...

 

Edit: ben nu bezig met nieuwe cables.xml kijken of die de zenders vind :) zo ja is de rest ook weer geholpen als ik hem plaats.

aangepast door Tweak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tweak,

 

Bij mij werkt jouw file half. Ik mis nog een hoop zenders waaronder de duitse RTL (regio 1111) en een paar paychannels.

Iemand misschien een nog completere cables.xml? Ik heb al vanalles geprobeerd met het toevoegen en aanpassen van de xml file maar het wilt tot nu toe nog niet helemaal lukken. In het verleden heb ik er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je aangeven welke zenders je precies miste? want dan ga ik het nakijken.. volgens mij heb ik elke transponder omgezet.

 

Edit: niet meer nodig, op de site waar ik altijd alles vandaan haal staan ze nu aangepast.. dus ik ga even vergelijken :)

 

2de edit: 6 transponders dus, en ik had ze alle 6 omgezet! dus ben nog wel benieuwd welke zenders er bij jou niet werkte? en of meer dat hebben..

aangepast door Tweak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...