Ga naar inhoud


Octagon FW 110.13


De_Perre

Aanbevolen berichten

Net gezien dat er al terug een nieuwe FW beschikbaar is voor de oudere Octagon reeks.

 

Volgende releasenotes (Eng/nl)

 

--> Plugin API Set the priority lower lagere prioriteit voor de plugin API

--> CAM Modul SW update bug fix. CAM Module SW update bugfix

--> Format User Data function improved Functie 'formateer gebruikersdata' verbeterd:

--> Menu - System Tools - Storage Manager : Menu - System Tools - Storage manager

--> Current Device : Select User and press Format Huidig media: Kies gebruiker en Format

--> Plugin`s and accordingly installed files in /var will be delete Plugins en bijhorende bestanden worden uit /var verwijderd

--> Strange image ratio in viewer : Solved Bizarre beeldverhouding in viewer: Solved

--> Memory overflow bug fix. Memory overflow bug fix

--> fixed “slow, freezing, and hang-up” matters fix voor 'vertragen; vastlopen'

--> Specific TP hangup & locking bug fix. Specifieke transponder hangup fix

--> Diverse minor bugs fixed Diverse kleinere bugs verholpen

--> Cardslot driver improved Drivers cardreader verbeterd

--> cyfra mhw epg doesn't work : Solved Cyfra MHW epg werkte niet: opgelost

--> CI Cam Modul Popup bug fix. CI CAM modulle popup bug fix

 

 

Ga het nog even bezien, best wel tevreden over degene die ik momenteel heb eigenlijk.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb eigenlijk hetzelfde; ik ben nog niet eerder zo tevreden geweest over de firmware. Ik kan niet echt zeggen dat ik veel last heb van problemen, maar ook deze update lost toch weer vele (maar niet bekende) bugs op .... Maargoed, mijn nieuwsgierigheid zal het wel weer winnen dan van mijn verstand, dus even kijken wanneer ik hem installeer :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook gedownload, maar ik doe er nog even niets mee, net als de nieuwe Mcas.

In de release notes, staan wel wat dingen die me aanspreken, maar ik heb ze zelf nooit gezien.

In de praktijk heb ik nu een perfect werkend systeem, dus ik kijk even de kat uit de boom.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kader van "Iets dat goed werkt, kan alleen nog maar beter werken", heb ik een van de twee decoders geupgrade naar de 1.10.13 firmware met de laatste MCAS. Update ging goed, verder nog geen problemen gehad en/of veranderingen gezien... Ziet er tot nu toe dus nog goed uit..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik momenteel met die rebox doe is het onder de kast vandaan halen dan de nieuwe software er op zetten en daarna veer onder de kast zetten.

 

Komende zomer zal hij wel weer met deze of gene weer op vakantie meegenomen worden dus dan hoor ik wel weer hoe het ding zich gehouden heeft. Of ik zet hem even een tijdje achter de computer (dan zet ik hem eerder aan).

Wel is hij nu beter dan dat het ooit een rebox (die altijd vreemde problemen had) was voor mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook pas sinds de 1.10.05 firmware dat het lekker begon te draaien en die is pas een maandje oud, maargoed.. dat is dan toch iets waar je nu op terug kan vallen.

Bugs die ik vorig jaar zwaar irritant waren: Verwijderen van Opnames, Gecodeerde zender melding bij de eerste zender op de MCAS plugin, Blokjes op History HD (lag wel alleen aan mijn decoder en een handje geholpen door CD), daarnaast de vele hangers, zeker in Q4 van vorig jaar..

 

Dus nu te hopen dat ook CD niet teveel gaat veranderen, zodat we eens ongestoord TV kunnen kijken...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben er inderdaad zin in; zu zullen wel een bug ondekt hebben. In elk geval de Release Notes:

 

--> Before Start update pls. stop PlugIns !

--> Pls. update Bootloder version (L1.54) !

 

 

--> CI slot improved

--> D-Smart & Cyfra CAM Modul improved

--> Diverse minor bugs fixed

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij een typisch geval van reparatie firmware.

Ik laat hem even aan mij voorbij gaan, want het werkt nu nog steeds prima..

 

Het is overigens verheugend, dat men doorgaat met het doorontwikkelen van de firmware.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen via dealer bootloader .54 met rebox firmware 1.09.90 op mijn rebox 9000. Vervalt ook de fastscan van cds met die firmware van octagon? Heb de indruk dat uitgifte van nieuwe firmware bij rebox voor de 9000 voorbij is. En echt stabiel loopt de box nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De octagon firmware heeft alleen een Fastscanlijst voor de SD zenders zover ik even weet.. Ik gebruik altijd mijn eigen zenderlijst..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

De octagon firmware heeft alleen een Fastscanlijst voor de SD zenders zover ik even weet.. Ik gebruik altijd mijn eigen zenderlijst..

Je hebt weliswaar geen keuze voor de Fastscan maar er worden zowel de SD als de HD kanalen ingelezen.

 

Neem dan aan dat je die op usb stick zet en daarna weer inlaadt? Geeft dit geen problemen met de werking van de nieuwe firmware , omdat men meestal zegt dat je de box zo schoon mogelijk moet "opzetten"?

Hier heb je helemaal gelijk in want het is al vaker gebeurt dat een (oude) zenderlijst problemen opleverde dus het is inderdaad aan te raden om telkens een nieuwe zenderlijst in te laden.

Ik heb overigens nooit problemen ondervonden met een eigen zenderlijst maar dan moet die ook wel actueel zijn.

 

Je hoeft overigens de zenderlijst niet met de USB stick in te laden maar kunt dat ook doen via de FTP functie van PolarEditOctagon1018.

Hiervoor heb je dan wel een (LAN / WLAN) netwerkverbinding nodig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp dus dat er geen plug-in bestaat om de fastsacnlijst in te lezen. Is met name bij de engelse en duitse zenders lastig want dan krijg je als je handmatig de frequenties zoekt allerlei regioale zenders mee. Bijvoorbeeld 6 keer wdr en 4 keer itv 1. Die moet je dan daarna handmatig verwijderen of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...