Ga naar inhoud


Digitenne: mail wisseling over defecte Topfield 5300K


rolandroland

Aanbevolen berichten

Geachte heer/mevrouw,

 

De ontvanger Topfield TF5300K is al een aantal keren omgeruild. Helaas komt hetzelfde euvel weer naar voren. Hij neemt programma's niet op. Hij start dan niet op tijd. De klok loopt goed. Wanneer ik de tuner inschakel, dan begint hij opeens op te nemen, dat terwijl hij om 18.50 uur (programma Kassa) had moeten opnemen. Wat kunnen we hier aan doen?

 

Mail van KPN:

 

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:

 

Indien u beschikt over een twin tuner of een Personal Recorder (ook wel harddisk recorder genoemd) dan kan dit worden veroorzaakt door het niet of niet correct aansluiten van de doorluskabel.

In het pakket zit een vrij korte kabel met twee coax aansluitingen. Dit is de doorluskabel. Bij uw tuner dient deze aangesloten te zijn op de volgende punten op de tuner:

 

ANT2 en RF

 

Sluit de kabel aan op deze punten en probeert u daarna iets op te nemen en af te spelen.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

A.M.

KPN

 

Mail van mij:

 

Deze kabeltjes zijn goed aangesloten. Hij neemt het ook wel goed op maar niet altijd en kan dus niet op de ontvanger vertrouwen dat hij het ook opneemt! Soms werkt het wel dat hij vanuit EPG een programma opneemt maar op een ander moment weer niet!

 

Mail van KPN:

 

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:

Bij het raadplegen van uw gegevens kunnen wij geen abonnement op Digitenne traceren.

 

Derhalve kan ik u niet verder met advies ondersteunen.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

H. W.

KPN

 

Mail van mij:

 

Ik ontvang de FTA zenders en heb inderdaad geen abonnement.

 

Mail van KPN:

 

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:

 

 

Na controle van uw gegevens zie ik dat u sinds 1 september 2009 geen abonnement meer heeft

op Digitenne. Met uw smartcard kunt u enkel Nederland 1,2 en 3 ontvangen.

 

Ik kan u helaas geen verdere ondersteuning meer bieden.

 

Mail van mij:

 

Wanneer ik een abonnement bij u alsnog afsluit kunt u dan wel wat betekenen in deze? En zo ja, wat houdt deze ondersteuning in? Bijvoorbeeld vervanging van de recorder Topfield?

 

Mail van KPN:

 

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:

 

U kunt opnieuw een abonnement bij Digitenne afsluiten, de eerste single tuner is kosteloos.

Wanneer u een pvr recorder wenst kost dit EUR 8,00 per maand, u krijgt van ons EUR 4,00 korting

en betaalt u nog enkel EUR 4,00 per maand.

 

Digitenne basis EUR 9,00 per maand

pvr recorder - 4,00 per maand

eerste single tuner kosteloos

 

Bij defect wordt de tuner ten allen tijde vervangen.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

M.E.

KPN

 

Mail van mij:

 

Maar hoe zit het met mijn Tppfield recorder die u inmiddels al niet meer verkoopt, ik vermoed dat er meer mensen klachten hierover hebben?

 

Mail van KPN:

 

 

Naar aanleiding van uw vraag over de tuner kan ik u als volgt informeren:

 

Naar aanleiding van uw gegevens zie ik dat de tuners uw eigendom zijn en tevens buiten de garantieperiode.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

M.E.

KPN

 

Hiermee houdt de ondersteuning dus op. Maar goed, ook al valt de tuner net buiten de garantie periode dan moet het nog wel goed werken vind ik. En niet dat ik via EPG Kassa wil openen dat hij gewoon weg niet inschakelt. Pas als ik de volgende dag de tuner inschakelen dan komt hij er nog een keer achter: O ja moest ook opnemen en begint dan de volgende dag op het moment dat ik die tuner inschakelen met opnemen met de naam "Kassa" echter dat programma is er lange na niet meer voor. Bij de eerste mail dacht ik: Wanneer ik abonnement afsluit dan krijg ik ondersteuning maar niet dus. Ik zie nu ook dat je een recorder kunt krijgen tegen extra geld bedrag per maand. Dus dan wordt de ontvanger kennelijk niet meer jouw eigendom!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de laatste firmwareversie er in? Het lijkt veel op de klachten die ik had voor Softwareversie TF-NPTk 1.58 van 19 jan 2010.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opnemen als je de ontvanger aanzet komt doordat hij een opname gemist heeft en hem alsnog start, joost mag weten waarom. Meestal wordt dit veroorzaakt omdat de recorder tijdens het aanschakelen de harde schijf niet herkent en tja, dan ist moeilijk opnemen.

 

Het zou inderdaad handig zijn als je system ID en software versie hier neer zou zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeem ID 10436

Loader Versie C5.15

Device Versie V.5.3.24

Software Versie TF-NPTk 1.58

Hardware Versie V.1.10

Laatste update 19.1-2010

 

Alvast bedankt voor het uitzoeken van deze!

 

Klopt het dat Digitenne van KPN geen losse recorders meer verkoopt maar meer in een leen vorm dit doet en hiervoor maandelijks een x bedrag voor vraagt?

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg mail:

 

Mijn mail aan KPN:

 

Dus als ik abonnement op Digitenne neem dan blijf ik zitten met een slechte Topfield ontvanger welke u overigens al niet meer verkoopt om die reden? Eerder gaf u aan dat u geen ondersteuning bood omdat ik geen abonnement had. Nu ik concreet vraag naar wat die ondersteuning inhoudt geeft u aan: Garantie verlopen! Wat een "service".

 

 

Als u in uw administratie kijkt dan ziet u dat deze ontvanger niet deugdelijk is en bij mij al drie keer vervangen is! Zoals u wellicht weet is de garantie niet slechts 1 jaar zoals dit uit jurisprudentie blijkt. Ik mag toch aan namen dat de "Koninklijke" PTT Nederland (KPN) zich ook houdt aan de wetgeving?

 

 

 

 

 

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:

 

Wij kunnen geen omruil in ons systeem terug vinden van uw recorder.

Wij kunnen daarom geen service verlenen.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

E.A.

KPN

Toelichting: Eerste ontvanger is via de winkel omgeruild, tweede en derde via KPN, via de dure 09 lijn. Ik denk dat deze medewerker misschien heeft gekeken naar de andere Topfield ontvanger die ik ook heb zonder recorder.

 

De chauffeur die deze ontvangers ging omruilen gaf aan dat hij ONTIEGELIJK veel van deze ontvangers moest gaan omruilen.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeem ID 10436

Loader Versie C5.15

Device Versie V.5.3.24

Software Versie TF-NPTk 1.58

Hardware Versie V.1.10

Laatste update 19.1-2010

 

Alvast bedankt voor het uitzoeken van deze!

 

Klopt het dat Digitenne van KPN geen losse recorders meer verkoopt maar meer in een leen vorm dit doet en hiervoor maandelijks een x bedrag voor vraagt?

Is in ieder geval wel de laatste versie software dus daar kan het niet aan liggen.

 

als je verder geen andere ontvangers huurt van KPN dan kan je een recorder huren voor 4 euro per maand (4 euro krijg je retour). Heb je die 4 euro korting al omdat je een andere ontvanger huurt dan kost die PVR je 8 euro per maand.

 

Kijk even hier en dan bij vergelijk ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De chauffeur die mijn ontvanger omruilde gaf destijds aan dat ze het er erg druk mee hadden hoeveel van die Topfields niet goed waren en omgeruild werden. Na de software update heeft het niet geholpen. Koreaanse troep? Vind de K van Koninklijk niet toepasselijk meer voor KPN. Na 3 jaar laat KPN je gewoon in de kou zitten. Levensduur is dus 3 jaar bij KPN voor deze ontvanger?! Hoewel de garantie is afgelopen is het wettelijk bepaald dat je van een product mag verwachten dat het x aantal jaar mee mag gaan.

 

Omdat het na 3 jaar is, zou het redelijk zijn dat KPN zich een deel van de reparatie kosten op zich gaat nemen. Maar KPN houdt zich niet zo zeer aan de wet. Ze gaan ook niet zo netjes met hun personeel om: Een mevrouw die werkte bij KPN in Groningen werd ontslagen omdat ze niet tijdens het sollicitatie gesprek had vermeld dat ze zwanger was. Dat hoeft ook niet maar bij KPN dus wel die hun eigen regels bepalen. Ik zou zeggen: KPN verhuis naar een land waar deze wetgeving niet doet gelden!

 

Of dat je extra bonus kreeg in het callcenter: Wanneer je exact om 10 uur met pauze ging (zoals vermeld in je rooster) kreeg je een bonus. Het gevolg was dat je collega's om 9.59:50 de verbinding gingen verbreken. En dan diegene die eerlijk was kreeg een zeer boze klant aan de lijn waardoor het gesprek bij voorbaat al langer ging duren en jouw bonus er niet in zat. Gelukkig heeft KPN deze onnozele constructie uitgeschakeld. Of een collega die op vakantie was een telefoontje kreeg dat hij niet meer terug hoefde te komen bij KPN. Nu is dit misschien wat off-topic maar dit geeft wel aan hoe de bedrijfscultuur bij KPN Telecom is. Ik zou zeggen: Eerlijkheid duurt het langst. Bij Superman van Kassa, de Gids.FM kwam KPN ook zeer slecht naar voren, voor een klant die al meer dan 60 jaar lid is geweest! Ongelofelijk!

 

Wanneer je het type nummer van Topfield intoetst kom je gelijk bij een site uit die de meest voorkomende mankementen van dit apparaat vertoond. Ik heb namelijk ook weleens dat de display als een discolamp wordt! Pas nadat je dat ding van de stroom hebt gehaald werkt het weer normaal.

 

"Koninklijke" PTT Nederland...... PFFF!

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung ontvangers (niet allemaal, even afkloppen) gaan meestal op het trafo gedeelte kapot, vandaar mogelijk die rare dingen.

 

KPN verkoopt al een lange tijd dat type niet meer, reden lijkt mij wel duidelijk.

 

Als het trafo gedeelte het wel goed doet, dan kan ik maar 2 dingen verzinnen:

 

1. Er wordt met de programmagids van de decoder opgenomen, mijn vraag is dan: Is die wel up-to-date?

 

2. De software kan niet met de programmagids omgaan, dan is het inderdaad een ondeugelijk apparaat.

 

Ooit werden ze door een externe firma nieuw op een grote verkoop site vol troep aangeboden, nu weet ik waarom.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg vandaag weer antwoord. Ik had gevraagd namelijk dat ook wanneer de garantie is afgelopen je nog wel recht hebt op een vergoeding van de reparatie van zo een toestel:

 

De tuners hebben een garantieperiode van 2 jaar. Het verbaasd me wel dat de koerier zo goed op de hoogte is van dit

produkt. De Topfield TF5300K heeft relatief minimale klachten en de omruil erg gering is.

 

Ik verzoek u vriendelijk mij aan te geven welk produkt die verkocht wordt na 1 jaar buiten garantieperiode nog

wordt vervangen of kosteloos wordt gerepareerd waarbij u ook al 3 jaar geen abonnement meer heeft op Digitenne.

 

Het is uw keuze om de media in te schakelen of een advocaat die u hierin kan bijstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees met belangstelling bovenstaande klachten. Jammer dat er van alles bijgehaald wordt. Een uitleg over rechten na de garantie periode heb ik hier gevonden: http://www.kieskeurig.nl/document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15

Bij mij is ook een Topfield overleden na 2,5 jaar. Ik heb toen uitgerekend dat na 2,5 jaar huren of kopen zo'n beetje gelijk uitpakt. Aangezien ik zelf hobby heb ik voor 2e hands gekozen (plus nog een reserve) en dat gaat alweer 2 jaar goed. De cruciale vraag is wat de technische levensduur zou moeten zijn van een settopbox. Ik ben van "vroegere" consumenten elektronica meer dan tien jaar gewend maar het ziet er naar uit dat dit niet meer van deze tijd is, bijvoorbeeld door veranderingen in systemen. Ik heb met niet KPN producten ervaring met software die nooit goed is geweest, ook niet na de eerste en laatste update. De update tegen het vastlopen was een watchdog die dit dan zelf ontdekte waardoor je niet meer hoeft op te staan om de stekker eruit te trekken!

Ik ben benieuwd wat anderen normaal vinden ten aanzien van de levensduur van retteketet apparatuur anno 2012!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...