Ga naar inhoud


OpenRSI!!!!!!!!!!!!!


verwijderd

Aanbevolen berichten


Ik heb de HD+ met een kabeltuner.

Omdat hij heel erg traag zapt, heb ik de kernel van Spaze 2.2 erin gezet, zoals eerder werd voorgesteld. Het zappen werkt nu lekker vlot. Als ik echter op History HD de Nederlandse ondertitels wil kiezen (rode toets, kies: 961 DVB Dutch), dan krijg ik een groen scherm met een heel lang "error" verhaal over dvb titels en de box start opnieuw op. Dit gebeurt niet met de Openpli Kernel (echter dan is het zappen weer heel traag).

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de Kerni HD skin of zet in de Pli HD skin ECM info uit

 

Dus menu - instellingen - diverse instellingen

 

Daar kun je ecm info in skin op nee zetten

 

Je hebt wel de 1602212 kernel? en de laatste image? 20120322?

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Pli Hd skin: Op HD Showcase is het gelukt.

Echter op Discovery world en History HD krijg ik wederom het groene scherm inclusief de fouten.

Die fouten beginnen pas als er ondertiteling zou moeten zijn (alsof hij een font niet pakt oid). Tijdens reclame gaat het goed, als het programma begint en de titels zouden moeten verschijnen dan crasht het.

 

ECM info: bedoel je "include EDCM in http streams? Die staat op Nee. (ik zie niets anders staan met ECM).

Met de Kerni HD+ skin geen crash meer!

Dat ben ik heel blij mee, echter zie je in deze skin niet meer wat er voor volgend programma komt.

Je ziet alleen maar in de balk wat er nu is.

Dat is wel jammer.

 

Ik heb overigens:

Hardware: Premium+

Image: Openpli 2.1

kernel: 2.6.22.19 (indien dit niet de nieuwste is voor de HD+ en er is er 1 die goed snel zapt, kan je me dan een link sturen?)

Enigma: Mar 22 2012

Laatste upgrade: Mar 22 2012 11:17:46

 

Bedankt tot dusver, al hoop ik nog op een totale oplossing :)

aangepast door zonnig

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op de download pagina van OpenRSI daar staat de juiste kernel ze heten nl allemaal 2.6.22.19 maar hiervan zijn 2 in omloop geweest

Nu staat er nog maar 1 op de download pagina

 

Heb gisteren alleen maar dvb subs getest op de ME en daarmee ging het goed op bovenstaande kanalen

 

Er is wel degelijk een verwijzing naar ECM info in de skin ff denken hoe heet ie ook al weer

 

- decrypt in infobar of zoiets ( zit nu niet bij mijn receiver )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die op de OpenRSI site staat heb ik als eerste (vanochtend gedownload) geinstalleerd. Dan zapt de HD+ Premium heel erg traag.

Ik las in dit forum dat een oplossing is om de Spaze kernel erop te zetten. Dat heb ik gedaan en inderdaad, het trage zappen is weg.

 

Helaas kom ik er niet uit met het ECM info verhaal.

Zou je, indien je tijd hebt, vanavond als je bij de box zit kunnen aangeven waar dit precies zit en hoe dit heet?

 

Op de één of andere manier kom ik daar niet uit. Jammer, want de skin van Openpli vind ik lekkerder omdat je dan op de onderste infobalk ziet welk volgend programma er komt.

Dat zie je niet met Kerni skin.

 

** update: met de KerniHD-1 r2 skin werkt het wel goed...

(alleen zapt hij af en toe weer traag als ik rechtstreeks een kanaalnummer intyp. Als ik kanaal up/down gebruik gaat dit wisselen en beeld wel snel).

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de laatste updates is deze Uitzending Gemist plugin nu ook werkend gemaakt voor de Azbox HD modellen. Getest op Premium HD+ , werkt 100%.

 

Iets te vroeg gejuicht, had getest zonder geluid (midden in de nacht...), maar nu merk ik dat er heel veel tijdsverschil in het geluid t.o.v. het beeld is, loopt totaal niet synchroon.

Ook niet na opnieuw te hebben opgestart.

 

Ik ga maar weer eens een compleet nieuwe image erop knallen, vertrouw dat update gedoe toch eigenlijk nooit echt.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwste kernel voor de HD modellen (van de OpenRsi site) er nu weer opgezet.

Skin: KerniHD-1 r2.

Geen groene schermen/crashes met de ondertitels.

Titels werken op Discovery Showcase en op History HD.

Echter krijg ik géén ondertitel op Discovery World, terwijl dat wel aanwezig is (originele kabelbox geeft nl wel de ondertitels).

Krijg na het indrukken van de rode toets: f3d DVB Dutch. Hierna OK, maar er verschijnt geen ondertitel (wél bij Disc Showcase en History HD). Dit was overigens met de RTI versies ook het geval.

 

Ga ik zappen tussen Ned (1, 2, 3) en RTL dan duurt dit zeker 10 seconde voor er weer beeld is.

Maakt niet uit of ik "doorzap" naar volgende pagina (bijv van Ned3 naar RTL) of dat ik nummeriek 4 en dan OK indruk.

Dit was met de RTI versies niet het geval. Daar had ik direct beeld.

Zappen tussen bijv RTL en SBS geeft wel direct beeld.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

 

Beeld is fantastisch, bediening werkt prima!

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ D_liver.

Beide geinstalleerd en gereboot. Helaas geen verschil.

Voor de ondertitels geen verschil, nog geen ondertitels op Disc World.

Zappen tussen Ned en RTL geeft ook geen verbetering qua snelzapheid.

 

-Azbox geef nu plotseling haperend geluid als ik naar Radio538 luister.

Het volume van dit radiostations is plotseling harder geworden en geeft stotterend geluid weer (ooit ook eens gehad met een RTI/RSI versie).

Vervolgens wil ik naar een ander station zappen en de hele AZBox blokkeert, ik moet het rebooten.

Na de reboot zelfde verhaal.Stotterend geluid en kastje blokkeert. (ik heb Radio 538 op mijn tv lijst gezet, zodat ik niet hoef over te schakelen naar een radiolijst).

Gewoon radio luisteren kan nu niet meer.

 

-- Nu de Irdetodriver verwijderd.

Gereboot. Geen haperend geluid meer.

aangepast door zonnig

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...