Ga naar inhoud


OpenRSI!!!!!!!!!!!!!


verwijderd

Aanbevolen berichten

OK, ik heb de open-rsi versie op mijn Azbox Premium HD+ gezet, en inderdaad ziet alles er vertrouwd uit als je open-pli gewend bent. Dat is een groot pluspunt en een flinke stap vooruit.

Installeren gaat overigens zonder enig probleem, als je dit topic goed hebt gelezen en de juiste kernel vooraf installeerd met Azup2.16

Ik vind de beeldkwaliteit echter zeer slecht, echt heel duidelijk minder van beeldkwaliteit t.o.v. mijn ET9000. Korrelig beeld en ook de OSD is minder van scherpte. Ik heb 720p50hz ingesteld hetgeen ik altijd gebruik op alle Enigma2 ontvangers.

 

Tot zover alles ok, ik kan daar nog mee leven. Maar dan het zappen...dit is echt niet te doen. Zo lekker als de Azbox zapte met de RSI0.3, zo'n slak is het nu geworden. Het duurt 5 seconden van het ene free-to-air kanaal naar het andere free-to-air kanaal, en ik krijg na elke zap steeds een spinner in beeld gedurende 10 seconden. Ook na herhaalde reboots en uit/aanschakelingen blijft dit probleem zich manifesteren. Ik heb er even een opname van gemaakt zodat je kunt zien dat ik niet overdrijf. Ik zap van SAT1 naar BVN (dat gaat snel maar spinner) en dan van BVN naar SAT1 en dat duurt zeker 5 seconden. Notabene van SD naar SD kanaal op dezelfde satelliet. Van HD naar HD kanaal (free-to-air) duurt soms zelfs tot 10 seconden.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik heb ook het eerdergenoemde probleem dat ik geen beeld heb met CCcam 2.3.0, ook Oscam experimental 1.20 geeft geen beeld op betaalzenders van mijn Canal Digitaal abbo.

FTA zenders zoals BVN doet het wel.

 

@Ronnie1966:

Welke config heeft CCcam precies nodig om mijn Canal Digitaal zenders te kunnen kijken ?

M.a.w. wat moet ik aanpassen zodat ik beeld heb.

 

De Cccam die ik geïnstalleerd heb via het applicatie menu heeft standaard helemaal geen config bestand.

Ik zal die dus zelf moeten maken / uploaden ?

Dus zonder die CCcam.cfg heb ik sowieso geen beeld ?

 

Als ik CCcam op de voorgrond start, in verbose mode, dan zie ik wel dat hij een seca card ziet 0x6a.

aangepast door edkedk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die spinners geven aan dat er is mis is, ik heb daar geen last van op de plus en de zaptijden zijn ook sneller zelfs op gecodeerde kanalen

 

CCcam heeft geen aangepaste config nodig

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de navgiatie door de zenderlijst en het kiezen van een zender tot er beeld komt erg traag,

Een behoorlijke verbetering is het installeren en selecteren van de skin "Kerni HD1r2".

Hierna geen last meer van spinners (tijdens zappen). In ieder geval een merkbare verbetering in de response op toetsen indrukken van de afstandsbediening.

 

Overigens is mijn probleem opgelost (had geen beeld met Canal Digitaal met CCcam 2.3.0).

Ik had de image van d.d. 12 maart 2012, en dan heb je standaard geen beeld. Pas na installatie van Software updates in het menu bij Instellingen -> Software beheer -> Software updates (iets van 17 paketten totaal) werkt het wel, er is beeld !

 

Ik heb ook de image van 13 maart 2012 getest; beeld werkt meteen met CCcam 2.3.0.

 

Groet,

Erik

aangepast door edkedk
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb de open-rsi versie op mijn Azbox Premium HD+ gezet, en inderdaad ziet alles er vertrouwd uit als je open-pli gewend bent. Dat is een groot pluspunt en een flinke stap vooruit.

Installeren gaat overigens zonder enig probleem, als je dit topic goed hebt gelezen en de juiste kernel vooraf installeerd met Azup2.16

Ik vind de beeldkwaliteit echter zeer slecht, echt heel duidelijk minder van beeldkwaliteit t.o.v. mijn ET9000. Korrelig beeld en ook de OSD is minder van scherpte. Ik heb 720p50hz ingesteld hetgeen ik altijd gebruik op alle Enigma2 ontvangers.

 

Tot zover alles ok, ik kan daar nog mee leven. Maar dan het zappen...dit is echt niet te doen. Zo lekker als de Azbox zapte met de RSI0.3, zo'n slak is het nu geworden. Het duurt 5 seconden van het ene free-to-air kanaal naar het andere free-to-air kanaal, en ik krijg na elke zap steeds een spinner in beeld gedurende 10 seconden. Ook na herhaalde reboots en uit/aanschakelingen blijft dit probleem zich manifesteren. Ik heb er even een opname van gemaakt zodat je kunt zien dat ik niet overdrijf. Ik zap van SAT1 naar BVN (dat gaat snel maar spinner) en dan van BVN naar SAT1 en dat duurt zeker 5 seconden. Notabene van SD naar SD kanaal op dezelfde satelliet. Van HD naar HD kanaal (free-to-air) duurt soms zelfs tot 10 seconden.

 

 

M_Z

 

Totaal geen last van hier, zapt net zo snel als mijn vu hier, van codeer naar codeer en free to free, geen spinners of niks

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast papillon

Geweldige image, hier zat ik op te wachten.. Inderdaad goed lezen, gister een tijd zitten prutsen, vanmorgen binnen 10 minuten kijken, vooral de Webif is mooi.. Ik wist dat dit met de Azbox ook zou lukken, het wachten is beloond!!!! Hulde aan de mensen die dit allemaal doorgedrukt hebben, petje af.

 

Groet Pim

aangepast door papillon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch ook graag net zo lyrisch over deze firmware zijn als jullie hier allemaal zijn.

Ik heb de kernel die tomlissen voorstelde in deze post http://www.sat4all.com/forums/topic/322352-openrsi/page__view__findpost__p__2070474

met Azup216 erin geplaatst (vinkje alleen kernel aangezet).

Daarna Azup216 opnieuw opgestart, ontvanger in rescue en de op dat moment nieuwste open-rsi (van 41.2 MB 13-Mar-2012 20:38:05)

Dan via applicaties, downloads, settings, de Henksat lijst erin geplaatst.

Meer niet, geen CCcam, skins, picons, o.i.d.

Na de genoemde langzame zaptijden heb ik ook nog eens de fastscan lijst geprobeerd, die gaf dezelfde resultaten.

 

Ik wil best aannemen dat het beter kan, maar dan wil ik ook begrijpen wat ik nu fout gedaan zou hebben.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast papillon

@M_Z : Ik heb alles met een koude start gedaan , nieuwe kernel, dan wil ie weer gaan rebooten, gewoon ploing uit vervolgens weer aan en knopje vol+ en nu de nieuwe RsiPli...Ik wilde het gisteravond netjes doen maar inderdaad dat trage, vreselijk! ben 2 uur bezig geweest en dacht weer aan de zoveelste dooie mus; moet jou ook lukken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer deze image op mijn preminium te zetten maar loop tegen een probleem met azup 2.1.6 aan. Wanneer ik probeer te connecten geeft azup eerst aan dat mijn azbox niet in recovery mode staat , dit doe ik dan dmv azbox uit en aan en Vol+ knop ingedrukt te houden, ik zie dan ook op de vfd mijn ip-adres. Als ik dan weer via azup connect zie ik dat hij tot de "get patch.bin" komt en geeft dan een fout melding in de trant van "can not connect service is down, please reboot and try again".

Nu heb ik dit meerdere malen geprobeert maar steeds hetzelfde, iemand advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch ook graag net zo lyrisch over deze firmware zijn als jullie hier allemaal zijn.

Ik heb de kernel die tomlissen voorstelde in deze post http://www.sat4all.c...ost__p__2070474

met Azup216 erin geplaatst (vinkje alleen kernel aangezet).

Daarna Azup216 opnieuw opgestart, ontvanger in rescue en de op dat moment nieuwste open-rsi (van 41.2 MB 13-Mar-2012 20:38:05)

Dan via applicaties, downloads, settings, de Henksat lijst erin geplaatst.

Meer niet, geen CCcam, skins, picons, o.i.d.

Na de genoemde langzame zaptijden heb ik ook nog eens de fastscan lijst geprobeerd, die gaf dezelfde resultaten.

 

Ik wil best aannemen dat het beter kan, maar dan wil ik ook begrijpen wat ik nu fout gedaan zou hebben.

 

M_Z

 

M_Z

 

Welke box heb je. Er zijn wat lag problemen bij de premium+ modellen en de mdev kernel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@M_Z

 

Snelle fix totdat de kernel voor de Premium plus en de Ultra weer online staat

 

Start de Premium Plus in resque mode en met azup 2.16 alleen de kernel van Spaze 2.2 installeren, dus in Azup alleen copy kernel aanvinken.

Dus ipnummer invoeren dan alleen copy kernel aanvinken dan op installE2/kernel en dan de Spaze 2.2 selecteren

Daarna reboot nu ben je lag de kwijt

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, duidelijk. de kernel van de Spaze2.2 is voor mij beter in combi met de open-RSI en omdat die niet los beschikbaar is, kan ik met deze workaround verder. Ga ik proberen vanavond, ben blij dat ik niet voor gek verklaard wordt hier. Als het goed werkt zeg ik het ook !

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...