Ga naar inhoud


veel zenders niet meer te ontvangen.


dream-on

Aanbevolen berichten

Hallo Mensen,

 

Om de 256 QAM weer draaiende te krijgen moet je te frequentie controleren die nu geld voor de 256 QAM. Mij Modulation staat "3" dit is voor 64 QAM

Als het 256 QAM is geworden verander dan de "3" in een "5" dan even opnieuw zoeken en alles doet het weer.

 

Dus :

 

 

Controleer de frequentie indien die veranderd is deze ook veranderen en de modulatie.

 

 

Mocht je er niet uit komen.

 

Laat het me even weten dan zet ik een volledige versie voor heel NL erop die bijgewerkt is tot 22-03-2012.

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

 

Ik heb sinds gister geen Ziggo Sport 1 Extra etc meer in regio 5555.

 

Ik ben naar kanaal gegaan en heb Q256 gescanned maar vind ie ook niks wie weet wat er met Sport aan de hand is?

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3 in 5 veranderen moet je doen in de cables.xml bij modulation. Er staan voorbeeld cables.xml in dit topic.

 

Ik heb dit echter ook gedaan, maar ik heb nog steeds geen beeld. Wel wordt een deel van alle kanalen gevonden als ik zoek op QAM64 op frequentie 372 met symbolrate 6875. De rest van de kanalen kan vinden als ik zoek op QAM256 op frequentie 420 met symbolrate 6875. Alleen de FTA zender kan ik zien, maar de rest ho maar... :(

DM7025 - 2x DVB-C - Seagate CE 160Gb HDD - Casema TVD - Gemini 4.20 - CCcam 2.0.11 - Transcend 512Mb CF - Sharp Aquos LC-32GD1E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, ik heb de bende weer helemaal werkend! :D

 

- cables.xml vervangen i.p.v. ge-edit. Ik zag dat de XML header anders was in het voorbeeld cabel.xml in dit topic.

- Alle oude zender verwijderd (incl user bouquet leeg gehaald)

- Opnieuw scan uitgevoerd op frequentie 372 met QAM64 en daarna de 420 (voor Discovery Channel) en 428 (BBC zenders) gescand met QAM256.

 

Via cccam debug output gekeken of alles goed gaat en ik heb weer beeld op alle kanalen! :cool:

 

Alles heeft nu bijna 3 jaar zonder problemen gedraaid en dan is het weer even uitzoeken hoe alles ook al weer zat... :/

DM7025 - 2x DVB-C - Seagate CE 160Gb HDD - Casema TVD - Gemini 4.20 - CCcam 2.0.11 - Transcend 512Mb CF - Sharp Aquos LC-32GD1E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mensen,

 

Om de 256 QAM weer draaiende te krijgen moet je te frequentie controleren die nu geld voor de 256 QAM. Mij Modulation staat "3" dit is voor 64 QAM

Als het 256 QAM is geworden verander dan de "3" in een "5" dan even opnieuw zoeken en alles doet het weer.

 

Dus :

 

 

Controleer de frequentie indien die veranderd is deze ook veranderen en de modulatie.

 

 

Mocht je er niet uit komen.

 

Laat het me even weten dan zet ik een volledige versie voor heel NL erop die bijgewerkt is tot 22-03-2012.

 

Mvg,

 

Als je dat zou willen doen graag!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

waarom zoe moeilijk doen met een dm800

gebruik de optie kabelscan, en alles staat weer goed ( wel ff de juiste instellingen ingeven)

ik gebruik dit voor oud casema (5555)

 

Niet elke Image heeft de optie Cablescan toch?? Ik kan hem in Newnigma in ieder geval niet vinden.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@robbedoeske,

 

 

Ik moest alle frequentie's met QAM-256 lager zetten bv 626000 is nu 625090. Lijkt erop dat de dreambox dus niet goed tuned op frequentie.

 

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

 

In de optie handmatige transponderscan kun je o.a. de frequentie invoeren die je wilt scannen, m.a.w. deze even handmatig aanpassen.

Sommige verschillen in frequentie's komen vaker voor, ik denk niet dat dit een probleem is van de Dreamboxen, maar eerder een probleem bij de provider. Dit laatste is gemakkelijk te controleren door te kijken wat de BER aangeeft, in het meest gunstige geval moet deze op nul ( 0 ) staan.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...