Ga naar inhoud


veel zenders niet meer te ontvangen.


dream-on

Aanbevolen berichten

Hallo Tweak,

 

ik mis oa de volgende zenders:

RTL (Duitse)

HBO 2

Comedy Central Family

Comedy Central Extra

Film 1 Premiere

Film 1 Family

13th Street

BBC 2

BBC 3

BBC 4

FoxLife

Private Spice

TV192

Disney Junior

ARD

JimJam

Motors TV

SlamTV

Spirit24 EO

TV Oranje

VHR

Classic 1

WDR

ZDF

 

Deze kanalen staan in mijn boeketten maar ik kan ze niet meer in de Providers lijsten terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Paradox, als je met nieuwe cables.xml zoekt.. moet je gewoon rood drukken, dan krijg je het hele overzicht.. kan zijn dat ze je opnieuw vanuit daar moet toevoegen aan je boeketten..

 

en dream-on, heel veel mensen zoeken altijd via een cables.xml is ook de makkelijkste manier.. in de familie veel 500-C staan, ik heb daar gewoon via blauwe knop en addons, kunnen ze zo de nieuwe cables downloaden en reboot en zoeken klaar..

 

paddy: die zenders moeten ook gewoon werken. het nadeel van deze aanpassing, alles veel storing gevoeliger dus wel belangrijk dat je box echt goed signaal heeft als je gaat zoeken. zelfde geld voor pardadox.

 

ik heb nu dus deze cables.xml getest op 800-C op 3 500-C en bij iedereen werken alle zenders weer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dream-on: bij mij springen lock en syn niet aan, ook niet na het weghalen/zetten van het vinkje.

 

@Tweak: Dit zou normalitair inderdaad moeten werken. Probleem is echter nu, dat ik de duitse RTL dus wel zie staan als "RTL Television". Maar als ik deze dan in het rode menu selecteer krijg ik de melding "deze service is niet beschikbaar". Ik heb dus het vermoeden dat deze niet helemaal klopt. Het zou goed kunnen zijn dat de zenders niet gevonden worden door een slecht signaal. Kan het zijn dat daarom deze zenders dus ook niet beschikbaar zijn in het gele menu 'providers'?

 

In dit gele menu heb ik normaal 3 mappen:

Home

TV

ZIGGO

 

in de map Home zitten normaal de duitse kanalen waaronder ook RTL. Nu zitten hier dus alleen nog maar Sat 1. etc, RTL is verdwenen.

Omdat RTL echter nog in mijn boeketten zit, kan ik het kanaal wel nog gewoon bekijken. Probleem is alleen, de zenderinformatie/naam is nu "(verwijderd item)".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de cables.xml uit jouw bijlage nogmaals op de dreambox geplaatst en zie daar, nu werkt het wel. Ik blijf het enigsinds vreemd vinden en kan het mij alleen verklaren dmv een foute ftp upload of iets dergelijks.

 

Ik heb telkens de Dreambox mooi gereboot en de ftp connectie normaal gesloten.

 

In ieder geval bedankt voor jullie hulp. ;) Ik moet echt toegeven dat dit een zeer behulpzaam en prettig forum is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dream-on: bij mij springen lock en syn niet aan, ook niet na het weghalen/zetten van het vinkje.

 

@Tweak: Dit zou normalitair inderdaad moeten werken. Probleem is echter nu, dat ik de duitse RTL dus wel zie staan als "RTL Television". Maar als ik deze dan in het rode menu selecteer krijg ik de melding "deze service is niet beschikbaar". Ik heb dus het vermoeden dat deze niet helemaal klopt. Het zou goed kunnen zijn dat de zenders niet gevonden worden door een slecht signaal. Kan het zijn dat daarom deze zenders dus ook niet beschikbaar zijn in het gele menu 'providers'?

 

In dit gele menu heb ik normaal 3 mappen:

Home

TV

ZIGGO

 

in de map Home zitten normaal de duitse kanalen waaronder ook RTL. Nu zitten hier dus alleen nog maar Sat 1. etc, RTL is verdwenen.

Omdat RTL echter nog in mijn boeketten zit, kan ik het kanaal wel nog gewoon bekijken. Probleem is alleen, de zenderinformatie/naam is nu "(verwijderd item)".

 

dat die lock en sync niet aanspringen, kan door het signaal komen. tenminste dat lijkt mij het meest logisch

Je box kan de zenders nog onthouden hebben, en daarom krijg je dus die melding..

 

Wat ik voor je kan doen als je wilt, is een aparte cables.xml maken, die alleen de nieuwe transponders afscant (die dus aangepast zijn)

als je box dan aangeeft dat hij niks gevonden heeft, weet je zeker dat het een signaal probleem is. welke box gebruik je en Pli dus?

ik moet wel zeggen, elke box die ik neergezet heb zijn allemaal met Gemini, ook mijn eigen 800-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de cables.xml uit jouw bijlage nogmaals op de dreambox geplaatst en zie daar, nu werkt het wel. Ik blijf het enigsinds vreemd vinden en kan het mij alleen verklaren dmv een foute ftp upload of iets dergelijks.

 

Ik heb telkens de Dreambox mooi gereboot en de ftp connectie normaal gesloten.

 

In ieder geval bedankt voor jullie hulp. ;) Ik moet echt toegeven dat dit een zeer behulpzaam en prettig forum is!

 

Dan lijkt het echt op een signaal probleem ;) want als je bij scannen zag Ziggo 1111 met die nieuwe datum.. en het werkt nu ineens wel.. heeft hij toevallig nu net wel genoeg signaal gehad :) en ik was hier vroeger wel eens actief, maar ik had toen zelf nooit een box, en nu dus wel haha. vandaar dat ik zelf nu ook wel actief hiero ben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je aanbod, echter, nu werkt alles voor als nog weer.

 

Ik ben sowieso van plan binnenkort alles opnieuw te bekabelen. Ik gebruik nu nog een DM500-C maar wil binnenkort toch graag naar een HD kastje overstappen. Ik draai nu overigens Gemini 4.2.0. Nogmaals, mijn dank :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je aanbod, echter, nu werkt alles voor als nog weer.

 

Ik ben sowieso van plan binnenkort alles opnieuw te bekabelen. Ik gebruik nu nog een DM500-C maar wil binnenkort toch graag naar een HD kastje overstappen. Ik draai nu overigens Gemini 4.2.0. Nogmaals, mijn dank :).

 

Graag gedaan :) toen ik hier ging wonen, wilde ik meteen box met opname mogelijkheid dus heb ik een 800-C (HD) gekocht. let wel op wat je koopt. dat het orginele DB is. vroeger had je nog geen "clones" en als je die koopt, kun je hier dus ook op je donder krijgen als je er iets over vraagt (ik heb schijnbaar ook een waarschuwing gekregen, wist dat niet)

aangepast door Tweak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7025 met Gemini 4.20 + CCCam en sinds gisteren kan ik ook niets meer kijken. Ik heb de cables.xml vervangen zoals ik in dit topic kon vinden maar nog geen beeld. Ik vind wel een hoop kanalen, maar kan tot nu toe alleen Ned 1 kijken (FTA). :(

 

Het opnieuw laten zoeken op freq 372 met QAM64 levert wel een aantal kanalen op, maar ik kan niets kijken (op Ned 1 na dan...). Ik zit in Ziggo 5555 gebied.

Als ik zoek op freq 420 met QAM256 levert ook dit een aantal kanalen op maar kan er geen 1 kijken... De EPG werkt wel op alle kanalen.

 

Iemand hier een idee? Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie...

aangepast door Dish TV

DM7025 - 2x DVB-C - Seagate CE 160Gb HDD - Casema TVD - Gemini 4.20 - CCcam 2.0.11 - Transcend 512Mb CF - Sharp Aquos LC-32GD1E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...