Ga naar inhoud


Rebox 4200 omzetten naar Octagon firmware


reb

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Gisteren was ik bezig was een Rebox 4200 voor intern sharen gereed te maken.

Veel gelezen en misschien werd het te laat maar kon geen uitleg vinden die werkte. Uiteindelijk dit gevonden en dat wilde ik terug delen met jullie.

 

Allereerst de plugin HDF Flasher 6.2 gevonden en in de rebox geladen via Bestands overdracht. ( de Rebox heeft bootloader 6.2 en had app versie 2.09.72)

 

Met de HDF 6.2 plugin kon ik de resellercode omzetten naar Octagon SE_1008P SE+.

 

Op de site : *******vond ik de link naar De download sectie van een ander commercieel(?) forum met de Octagon SE_1008P SE+Firmware plus nog wat meer uitleg.

 

Deze firmware heb ik op een USB stick gezet en in de Rebox geladen (helemaal uit-aan zetten en de channel up toets ingedrukt houden tot het display usbscan aangeeft. dan loopt het vanzelf door.

 

en daar was een Octagon logo in beeld!!!

 

ff de sat instellingen gedaan en toen de volgende plugin bundel geladen:

Octagon88 plugin Sorglos200212. en na wat instelling aangepast te hebben beeld via mijn interne server.

 

Overigens is de Octagon software ook uitgebreider.

 

mail me maar als er nog vragen zijn want dit forum staat allerlei links niet toe ( Zie regels).

 

ik zet de gebruikte tools als bijlage erbij. voor de Octagon SE_1008P SE+. firmware moet je maar ff google gebruiken of PM mij

 

 

Naam website verwijderd wegens overtreden reclame regels.

HDF-Flasher-V620.09.rar

Octagon88_Plugin_Sorglos_Bundle_200212.rar

aangepast door ceesv
Naam website verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

hallo,

 

ik heb vorige week een Rebox RE-4200hd pvr ia marktplaats gekocht

ik heb zelf nog een DM800 ook thuis staan

ik wil graag de octagon firmaware op mijn rebox zeteen 

zoals u hier aangeeft boven lukt het me niet om om te patchen

ik ben zo aan het werk gegaan

de HDF-flascher-v620.09 in de pluggind gezet

factury id omgezet naar octago se_1008p se

box uit gezet

in de USB stic heb ik FAC.Octagon.SF1008HDSE.v1.11.70.2013Noin de root gezet

usb in de voor kant

ch+ ingedrukt huden 

box aan zetten

na 100% upload ER 10

dat betekend wrong ID..

 

moet ik som eerst  Flash.v3.Octagon.SF 1008 HD SE er in zetten

en dan de bovenste FW

 

graar reactie

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alibaba20049:

 

Nee. Je hebt de verkeerde firmware gebruikt. Octagon heeft inmiddels een woud aan SF1008-modellen uitgebracht die lastig uit elkaar te houden zijn:

SF1008P = Rebox RE-4000, reseller code 20XX0300

SF1008PSE = geen Rebox equivalent, is een RE-4000 met een extra USB-poort en bij sommige een interne SATA aansluiting, reseller code 20XX0303

SF1008SE+ = Rebox RE-4200 (zoek naar firmware FAC.Octagon.SF1008SEplus.v1.11.70.2013...), reseller code 25XX00A0

SF1008PSE+ = Geen rebox equivalent, reseller code 25XX03A0

SF1008GSE+ = Rebox RE-4210, reseller code 27XX20A0

SF1008G+SE+ = geen Rebox equivalent, is een SF1008GSE+ met een VFD display, resellercode mij onbekend

En dan hebben we het nog niet eens over de kabel-versies (C i.p.v. G of P in typenummer)...

 

Overigens is voor de modellen met 256MB flash (Rebox RE-4210) firmware versie 2.11.83 beschikbaar sinds 26 februari.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goochel eens met: downloads/digital-receiver/hdtv-receiver/sf1008sep/

 

Eerste hit is raak.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks het is gelukt

 

nu moet ik de c l...nen er in zetten via....

ik heb de pluggins die er bij waren er in gezet 

 

hier snap er niets van het ligt aan mij denk ik, gewent met dreambox..

 

kan je me hier mij instappen helpen hoe ik dat moet doen?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

thanks het is gelukt

 

nu moet ik de c l...nen er in zetten via....

ik heb de pluggins die er bij waren er in gezet 

 

hier snap er niets van het ligt aan mij denk ik, gewent met dreambox..

 

kan je me hier mij instappen helpen hoe ik dat moet doen?

 

alvast bedankt

Nee!

 

Zie onze huisregels, vooral onderstaande...

 

4. Illegale zaken mogen hier niet besproken worden!

Het doel van dit board is een verzamelpunt te zijn voor satelliet en elektronica hobbyisten die middels dit board over hun hobby kunnen discussiëren. Een gezonde discussie over alle aspecten van satelliet ontvangst is dus zonder meer mogelijk en wordt zelfs aangemoedigd. Ons doel is echter niet om mensen middelen of informatie te verschaffen waarmee men gratis naar betaal TV programma's van welke betaal TV aanbieder dan ook kan kijken. Ieder lid draagt hierbij zelf de verantwoordelijkheid dergelijke informatie niet middels dit board te verstrekken. Het plaatsen van decoderingsleutels (keys), bestanden (zip files, firmware enz.) waarin zich keys bevinden of het vragen naar keys of deze bestanden of links naar sites waar ze te vinden zijn is op ons board is dan ook ten strengste verboden! Ook discussies over illegale clone boxen en/of cardsharing zijn taboe. Uitsluitend wanneer het gaat om situaties waarbij je via een LAN binnenshuis je eigen kaarten shared over meerdere eigen ontvangers, kan een discussie over cardsharing worden toegestaan. Vanwege de grote 'gevoeligheid' van het onderwerp, zullen dergelijke discussies echter altijd zeer kritisch en met weinig tolerantie worden beoordeeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...