Ga naar inhoud


Los kaartje registreren niet meer gratis ?????


RVP

Aanbevolen berichten

Ik probeer een los kaartje te koppelen aan mijn Digitenne abbo, zodat ik totaal op 3 kaarten uit kom.

Hier krijg ik via de mail het volgende antwoord op:

 

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een vraag heeft over een extra smartcard activeren. Graag informeer ik u hierover.

 

Sinds 1 maart kunnen wij alleen maar smartcards activeren als huurpakket, als ik uw smartcard activeer betaalt u hier per maand EUR. 4,00 extra voor.

Mocht u alsnog uw smartcard geactiveerd willen hebben dan kunt u een reply op deze e-mail sturen.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

Klopt dit wel of is dit een helpdesker die zo maar wat zegt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dit klopt,dit kost weer klanten ,voor 3 kaartjes € 17 het word er niet beter op .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt echter wel dat deze informatie tot nog toe alleen van helpdeskers komt.

Mogelijk dat KPN een balletje aan 't opgooien is om te kijken hoe klanten hierop reageren.

Het is ook opmerkelijk dat KPN dochter Telfort die van KPN afhankelijk is voor de levering

van gratis digitenne aan hun iTV klanten van deze maatregel ook niet op de hoogte is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oh.......ze gaan op CD lijken. Ze willen klanten weg jagen ipv winnen.

 

Men zet die troep in de markt voor 7,50.......ondertussen alweer 9 euro. En nu ook op de xtra kaartjes alweer 4 euro gaan vragen? Zo'n super produkt is nu ook weer niet.....

 

Heb je iptv van telfort (KPN) dan gaan ze volgend jaar de opname mogelijkheden afpakken (of betalen)

 

Ik denk dat over een jaar alles over is op de kabel/glas. Ziggo kan zich alvast in de handen knijpen hier in het oosten.........

aangepast door piele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij vragen ze per extra ontvanger 4 euro. En daar hoort een kaart bij. Omdat je nu alleen nog tuners kunt huren is er geen markt meer voor losse kaarten te verkopen. Zie ik dit goed?

 

Ik wil niet negatief overkomen maar ik denk dat je door de hond of de kat wordt gebeten. Mijn ouders zijn een tijd geleden overgestapt van KPN naar Ziggo vanwege de telefoon tarief wijziging (alles naar 8 cent/minuut incl. mobiel). Binnen een jaar doet Ziggo precies hetzelfde, 1 tarief naar vast en mobiel waar ze niets aan hebben. Ik neem aan zonder afspraken! Met het kleine aantal spelers in de markt is er geen goede marktwerking. Als je al een mogelijkheid hebt om tussen alle infrastructuren te kiezen. En het is voor niet technische mensen een oerwoud. Mijn buurman dacht dat hij bij Tele2 analoge kabel zou houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij vragen ze per extra ontvanger 4 euro. En daar hoort een kaart bij. Omdat je nu alleen nog tuners kunt huren is er geen markt meer voor losse kaarten te verkopen. Zie ik dit goed?

 

Zoiets. Dat is wat KPN ons waarschijnlijk voor wil schotelen: 4€ in plaats van 70€. Het klinkt zo aantrekkelijk.

 

De werkelijkheid is dat door de losse kaartjes uit de verkoop te halen en alleen nog maar te verstrekken bij

huur tuners ze de klanten dwingen tot gedwongen winkelnering en tegen een veel te hoge prijs. 't Probleem

is dat je na 5 jaar (de economische levensduur) intussen wel mooi 230€ voor die ontvanger hebt betaald.

Daar kun je in een commerciele wereld twee keer een nieuwe voor kopen. Dat is een erg hoge premie voor

geen gezeur garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de economische levensduur inderdaad 5 jaar zou zijn heb je meer betaald dan wanneer je het apparaat koopt. Mijn Topfield PVR was na 2,5 jaar defect en ik was niet de enige. Zelf vind ik dit veel te snel maar het is vandaag de dag niet bijzonder. Ik heb allerlei actie ondernomen het apparaat weer aan de praat te krijgen en uiteindelijk een 2e hands gekocht. Dat kost tijd en moeite. Al met al ook geen goedkope oplossing. Er is vast iemand die zegt dat de kwaliteit dan gewoon slecht is, ja dat is zo als je verwacht dat het zeker 5 jaar mee moet gaan. De vraag is wel of KPN een betere settop box of PVR kan inkopen voor hetzelfde bedrag. Vanuit KPN is het een verstandige zet om de settopboxen alleen te verhuren. Iedereen weet exact waar hij aan toe is en je baalt niet als je apparaat net buiten de garantie stuk gaat. Ik lees op een ander forum van mensen die balen dat de Ziggo Cisco PVR stuk is net buiten de garantie, die worden niet geholpen aan een vervangend apparaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had al een tijd een SMT1100 en 2x een SMT1000 liggen plus de kaartjes, nu keken wij gewoon analoog op Ziggo en kregen in februari weer een brief dat ‘wegens inflatie’ de prijs van dit uitgeklede analoog naar 17,20 per maand ging. In februari heb ik alle drie de kaartjes geactiveerd en de apparaten getest met een oude UHF antenne op dak en de kabel omgezet. Dat was een hemelsbreed verschil, Ziggo opgezegd en op 8 maart de kaartjes officieel aangemeld als koop. De dame aan de lijn deed moeilijk en probeerde huur in te voeren maar het is uiteindelijk gelukt, met 25 Euro aansluitkosten en daarna 9 Euro per maand hoop ik er lang van te genieten. Mogelijk kan het zijn dat, omdat de kaartjes in februari al waren geactiveerd de koopstatus nog mogelijk was. Verder heb ik een tip die mogelijk schade kan voorkomen, de grote chip in het apparaat wordt bloedheet en daar kunnen ze op de duur niet tegen. Door op de chip een koelplaatje te zetten blijft hij langer doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat het hier om 'nieuwe' apparaten gaat met bijbehorende (nooit eerder gebruikte) kaartjes?

 

Waarschijnlijk kunnen ze aan de nummers zien of een kaart ergens bij hoort of dat het een los aangeschafte kaart is.

 

Het alternatief was dat KPN je 210 € zou moeten vergoeden, mogelijk dat dat ook meegespeeld heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier over 'oude' Samsung apparaten die ik eens heb gekregen inclusief kaarten en heb mij nooit verdiept in het 'huur/koop beleid' van de KPN. In 2010 waren de kaarten nog even actief en daarna heb ik er niet meer naar gekeken tot op heden. De dame aan de telefoon heeft niet gesproken over een vergoeding maar dat zegt misschien genoeg. De betaling is achteraf en moet deze maand nog afwachten of er inderdaad ook 25 Euro installatie kosten en 9 Euro abonnement wordt afgeschreven en verwacht geen bijschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Losse kaarten, ontvangers en insteekkaarten zijn bij bepaalde winkels nog steeds te koop. Ik heb net KPN gebeld en die bevestigde dat als ik de eerste set zelf koop dat er dan door KPN €69,00 terug betaald wordt. (Actie vanaf 1 maart) Koop ik zelf een 2e of 3e ontvanger op hetzelfde abonnement dan betaal ik geen €4,00 per maand. Dus dan betaal ik voor 3 ontvangers €9,00 per maand. Hij vertelde ook dat KPN voorheen ook ontvangers verkocht en dat is nu niet meer. Maar in de winkel blijven ze gewoon te koop. Bij aanmelden moet men wel opgeven dat de apparatuur al gekocht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ik tot voor kort ook dacht maar een groot aantal medewerkers van KPN denkt daar anders over en die worden ondersteunt door een aantal antwoorden in de veelgestelde vragen sectie van KPN.:

 

Het is niet meer mogelijk om losse smartcards te kopen. KPN levert de smartcard ALTIJD in combinatie met de tv-ontvanger.

 

Okee, daar kun je dus nog steeds twee kanten mee op, maar dan:

 

In de verpakking (of via een aftrekbare sticker op de verpakking) vindt hij een voucher met een unieke vouchercode.

U hebt Digitenne gekocht, zoals u weet (zie ook instructies op de verpakking) wordt uw kooppakket omgezet in een huurabonnement.

U krijgt uw aankoopbedrag teruggestort op uw rekeningnummer.

 

Voor de volledige antwoorden even de links aan klikken.

 

Ik heb 't bij de Digitenne winkel zeer onlangs ook nog even nagevraagd en daar bevestigen ze dat de

door hun verkochte extra kaartjes alleen nog maar tegen 4€ per maand kunnen worden bijgeschreven.

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kpn heeft liever dat we een ontvanger of insteekkaart huren natuurlijk,

dat heeft maar een voordeel , dat 1 van de beide stuk gaat, dat we dan

weer een nieuwe krijgen .

Het komt er eigenlijk op neer dat we een tweede ontvanger of insteekkaart kopen

de kaart gewoon kunnen laten activeren.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn bij de KPN de weg helemaal kwijt.

Allereerst hebben ze 3 jaar huur van de tuner afgeschreven (automatisch)terwijl de afspraak was dat dat dat als korting

erafgetrokken zou worden.

Ze hebben de klacht toegegeven maar willen niet meer dan 3 maanden terugbetalen.

 

De kaart die we vanaf dag 1 al hebben is ineens uitgeschakeld en schijnt volgens de dame bij kpn niet meer in hun systeem voor te komen.

De twee andere eigengekochte ontvangers en kaarten werken perfect.

 

We hebben de eerste kaart nu via het ouderwetse 0800 nummer geactiveerd en hij werkt.

Vraag ik me af hoe eerstvolgende faktuur eruit ziet.

 

Wij zijn die KPN schijtzat maar volgens mij is het de enige die meerdere kaarten (gratis) op 1 abonnement toestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...