Ga naar inhoud


MediaPortal haperende HD-kanalen.


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Ik ben wat aan het uittesten geweest met diverse HTPC-software.

 

Hardware:

Asus AT3IONT-I

2 Gb geheugen

TeVii S470 DVB-S2

Samsung Spintpoint M7 500Gb HDD

 

YaVDR 0.4

Ik heb YaVDR geprobeerd, maar de interface is me iets te basic. Helemaal t.o.v. W7MCE. De XBMC-tv-plugin van YaVDR vind ik nog niet zo stabiel

YaVDR is daarentegen wel snel. Maar de WAF is laag...

 

MediaPortal 1.2.2

MediaPortal ziet er erg goed uit en lijkt een alternatief voor W7MCE. Wat me hier wel opvalt, is dat de HD-zenders schokkerig zijn. Niet extreem, maar net zo, dat het niet lekker meer kijkt. Wanneer er tekst door het beeld scrolled, op bijv. Einsfestival HD (test-uitzending), is dit goed waar te nemen. Onder W7MCE worden HD-zenders vloeiend afgespeeld.

Het vreemde is, dat als ik bijv. een HD-film in MP4 of mkv, dan wordt dit juist probleemloos afgespeeld onder MediaPortal, maar bij W7MCE haperen sommige scènes wel even.

Ik heb reeds wat gespeeld met de diverse video-codecs, onder MediaPortal, voor H.264 en ook met de de-interlace varianten: None; Bob; Weaver; Best.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt of hoe dit, stotteren van HD-zenders, verholpen kan worden onder MediaPortal?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Terradon: Ik was in de beleving dat DXVA juist de HD-acceleratie voor z'n rekening neemt...

Ik had nu bij de MediaPortal config aangegeven ffdshow met DXVA gekozen. Moet dit dan wel blijven staan bij DXVA off?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Earthfinder,

Ik werk zelf met een twin tune van Digital Devices Cine S2 en had in combinatie met win 7 64 en wmc, ook last van haperingen ook diverse codec's geprobeerd maar dat hielp niet echt toen dit bestandje geprobeerd en met dxva reg off waren de haperingen weg ongeacht welke codec ik instaleer.

 

Gewoon een kwestie van uitproberen zou ik zeggen.

 

Zal zelf Mediaportal ook nog wel eens proberen, ben momenteel druk doende met Prog dvb 6.84 proff. en Dream dvb v1.7a p2. heb daarvoor een derde tuner geinstalleerd omdat ik ook weer graag wat wilde gaan draaien met een diseqc motor dit in combinatie met een Fire DTV dvbs2 tuner.

 

Moet zeggen dat Prog dvb erg goed werkt maar Dream dvb erg veel en vaak crasht tijdens het draaien van de schotel.

 

Groetjes...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Terradon,

 

Ik heb dat helaas nog niet kunnen proberen. Ik heb er nog geen tijd voor gehad afgelopen week. Hebben net ons derde kindje gekregen, dus de boel moet weer even op de rit komen. ;-)

Hoe is bij jou de zap-snelheid en wat voor hardware draait alles op, bij jou?

 

Mvg

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Gefeliciteerd man, maar dan heb je eerst ook wel ff wat anders aan je hoofd dan de sathobby.....

 

 

Processor: AMD Athlon II X4 640 QUADcore 3GHZ processor

Geheugen: 4gb DDR3 dualchannel GEIL

Moederbord: Gigabyte GA-880GMA-UD2H

HD DualTuner Digital Divices CineS2 met CI kaart in combinatie met win mce en twee vaste schotels op 19.2 en 23.5 oost

FloppySDTV ook van Digital Divices met ci kaart deze draaibaar met ProgDVB en een 1 mtr Visiosat schotel.

Besturing Windows 7 Ultimate 64bit

Mediacenter software

Hardeschijf: Corsair 32gb SSD opstart schijf

Hardeschijf Samsung 1Tb dataschijf

Dvdspeler: Sony DDU1681S

Behuizing: Antec MicroFusion Remote 350

 

 

Ook de cine S2 getest met oa prog dvb maar kreeg de ci kaart niet optimaal werkend ook DVBlink en viewer geprobeerd maar vanwege het gemak toch mediacenter erop gezet.

 

Moet zeggen dat zappen vergelijkbaar is met een normale ci receiver en de opnames ook goed lopen.

 

 

Groetjes.......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Voor de Cines2 twintuners gebruik ik Win7 64 met mediacenter idd voor het gemak (opnames via epg) en de stabiliteit draait al 3/4 jaar zonder enig probleem, heb daarnaast nog een floppySDTV hd tuner die ik aanstuur met progdvb ivm met draaibare schotel werkt nu een paar weken ook erg goed.

Heb hiervoor oa Dream 1.7 geprobeerd maar die crashte constant tijdens draaien..ook oa dvbviewer, viewdvb enz geprobeer maar die voldeden alle niet echt...veel problemen met codec's ed.

 

Ben dus over mijn configuratie momenteel wel tevreden maar testen is natuurlijk altijd erg interressant,dus als ik weet ff tijd heb zal ik mediaportal ook eens proberen.

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even geprobeerd. Helaas hielp het niet. Maar ik had zelf eerst even in het register gekeken en daar kwam ik de sleutels niet tegen in die map, zoals die wordt aangegeven in de beide .reg-bestanden.

Welke codec(s) gebruik jij? Ik gebruik die van Shark007.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...