Ga naar inhoud


Mediaportal Openpli 4.0


EmreGullu

Aanbevolen berichten

Beste mensen,


 


Ik heb even een vraagje, wat kan ik met Mediaportal en waar kan ik dit vinden? Ik heb een beetje rond gekeken en zag dat 5.0.6 de nieuwste is. Dit heb ik ergens gevonden en op de VU geïnstalleerd alleen kan ik het nergens terug vinden, wat die had geïnstalleerd was maar 1 pakketje.


Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vrees dat uw VU niet geschikt is om Mediaportal op te draaien! VU is een dedicated satelliet-box die onder LINUX werkt.

Met mediaportal kan m'n een 'media-collectie' beheren en grafisch mooi weergeven op uw TV via een computer of ' HTPC ' die onder WINDOWS draait.

Films, Series, MP3's, websites, Games, Kalender-plugins, het Weer, News-FEEDS kan m'n via mediaportal netjes op uw TV-scherm Toveren.

Maar ook is er een LIVE-TV functie voor weergave van kabel of satelliet-TV.

De tegenhanger van Mediaportal is XBMC.

XBMC werkt onder Linux.

 

http://sourceforge.net/projects/mediaportal/files/MediaPortal%20Setup/MediaPortal%201.6.0/MediaPortal_Setup_1.6.0_Final.exe/download

 

Mediaportal zit aan versie 1.6.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediaportal is geschreven voor meerdere platforms. ( hoofdzakelijk windows )

Ook voor enigma 2 ( = linux ) is mediaportal geschreven. En laat enigma 2 ook het besturingssysteem te zijn voor VU+, dreambox etc. Openpli 4.0 is weer volledig gebaseerd op enigma 2.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je het via een usb stick hebt geinstalleerd. Als je het via telnet installeerd zie vaak de foutmeldingen. Op een ander forum vond ik het advies om deze plugins eerst te installeren:

 

rtmpdump_2.4.r1_mips32el.ipk en python-mechanize_0.2.5-r0_mips32el.ipk. 

De eerste kon ik niet vinden.

 

Zelf heb ik:python-mechanize_0.2.5-r0_mips32el.ipk en librtmp-bin_2.46cc_all.ipk geinstalleerd. Deze plugins staan onderaan deze pagina: https://github.com/openhdf/3rdparty-plugins

 

Daarna de box herstarten en vervolgens mediaportal installeren.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...