Ga naar inhoud


Hoe een Linksys E900 router aansluiten op een Thomson TG-789vn van KPN


renzie

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft interactieve tv van KPN. In een bepaald gedeelte van haar woning heeft zij geen bereik van het WIFI netwerk. In plaats van de gaan schuiven met de router dacht ik voor haar een extra linksys E900 N router te plaatsen in het deel van de woning waar geen bereik is. Er loop daar namelijk wel een netwerk kabel naar de KPN box.

 

het is mij nog niet gelukt om de linksys router aangesloten te krijgen. als ik de meegeleverde cd gebruik loopt de installatie op een gegeven moment vast dat de installatie is voltooid maar dat er geen verbinding is met internet. hij doet dan de suggestie om het modem te herstarten. dit helpt echter niet. Bij deze installatie sluit ik de kabel vanaf het modem aan op de internet ingang van de router. ik heb ook geprobeerd de kabel vanaf het modem op 1 van de poorten van de router aan te sluiten. ook dan werkt de linksys niet.

 

Hoe kan ik deze het beste configureren? KPN modem heeft standaard 182.168.2.254 als ip adres en het Linksys modem standaard 192.168.1.1. Moet ik wat met dhcp doen op het Linksys modem? of moet ik met brugmodus werken? of de ip reeks verzetten?

 

Graag jullie hulp.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de linksys de volgende instellingen:

 

dhcp: uit

ip adres: 192.168.2.253 ( vrij adres in de range van het kpn modem )

subnet: 255.255.255.0 ( ik ga er vanuit dat het kpn modem ook dit subnet heeft )

gateway: 192.168.2.254

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de linksys de volgende instellingen:

 

dhcp: uit

ip adres: 192.168.2.253 ( vrij adres in de range van het kpn modem )

subnet: 255.255.255.0 ( ik ga er vanuit dat het kpn modem ook dit subnet heeft )

gateway: 192.168.2.254

 

Voor het gateway adres in te kunnen geven moet ik de router bij internetinstellingen op Vast IP adres zetten ipv automatische configuratie DHCP?

anders kom ik geen mogelijkheid tegen in de linksys interface om het ip adres voor de gateway in te kunnen geven.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is router achter router in zo'n omgeving nooit een goed idee. Je kunt problemen krijgen met poortdeling, computers op hetzelfde lokale netwerk 'zien' elkaar niet en je kunt ip conflicten krijgen. Met twee keer WiFi op overlappende kanalen kunnen ze ook nog erg op elkaar storen.

 

Beter is het om een WiFi range extender aan te schaffen. Misschien is de Linksys nog om te ruilen? Zo nee, dan zou ik het volgende doen:

 

Je kunt DHCP op de KPN-router niet uitzetten, die heb je namelijk nodig in dit geval omdat dit nodig is voor Interactieve TV. Vervolgens zet je DHCP wel uit op je Linksys. Daarna steek je de netwerkkabel niet in de WAN-poort van die Linksys router maar gewoon in een willekeurige LAN-poort. De Linksys router werkt dan als switch. De computers die achter de Linksys komen krijgen op die manier, als het goed is, een IP-adres van de KPN-router.

 

Een andere optie is om de Linksys inderdaad als bridge in te stellen. Daarmee bereik je bijna hetzelfde. Maar ik denk dat het hier dan om een Wireless bridge gaat (draadloos ontvangen en via kabel verder distribueren). Check dat eerst even.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost door een TP link range extender te gebruiken. Ik kon de Linksys E900 omruilen voor de TP link (kosten allbei €39) en via het setup programma had ik binnen 2 min een verbinding opgezet met de KPN Experiabox. Werkt nu als een zonnetje. Nu is er overal vol bereik. Bedankt voor de tips en hulp.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...