Ga naar inhoud


Astra 19: Om de twee minuten 6 seconden geen beeld


petterson

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een vreemd verschijnsel doet zich sinds vanavond voor. Ik zit naar het voetbal te kijken en telkens precies om de 2 minuten valt het beeld 6 seconden weg. Dit gebeurd dus op SBS6 maar ook op Ned. 3. De signaal sterkte gaat dan van 58% naar 20%-40%. Dit gebeurt allen op de Astra 19.Heeft iemand ook dit probleem of is het iets herkenbaars?

 

Gr.,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste petterson

Het moet toch haast wel een storing van buitenaf zijn want er is echt geen storing op het CanalDigitaal signaal. Misschien dat je buurman een nieuwe DECT-telefoon heeft gekocht maar het kan ook door een magnetron veroorzaakt worden.

Belangrijk om dit soort storingen te vermijden is een goede coaxkabel te gebruiken. Welk merk en type coaxkabel gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 19 heeft dezelfde coaxkwaliteit als 23 28 en 13 dus dat betwijfel ik. Als mijn buurman een andere telefoon zou hebben dan zou dit toch ook invloed op de andere satellieten moeten hebben. Maar het meet gekke vind ik dat het steeds precies na exact 2 minuten zich voor doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste petterson

Als storingen doordringen in de coaxkabel zal dit meestal bij bepaalde transponderfrequenties zijn. Bij jou is het dus op transponder 12.515H van de Astra 19,2 . Kijk nu eens op de Astra 23,5 bij de zender CT24 en TV Noe die bijna op dezelfde frequentie zitten. Heb je daar hetzelfde probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of woon je in Turkije?, dan kan dit in bepaalde periode´s van het jaar voorkomen.

Tenminste als je buiten het ontvangstgebied zit.

Oplossing, HD ontvanger aanschaffen en de schotel naar Astra 3 op 23.5 oost draaien.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...