Ga naar inhoud


welke hd ontvanger met goede media player functionaliteit kiezen?


rniessen

Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik een dreambox 600 pvr en een playon hd (mediaplayer).

De dreambox gaat naar de slaapkamer boven en voor beneden wil ik een nieuwe hd sat. ontvanger gaan kopen.

Deze wil ik ook gebruiken als media player zodat ik de playon hd de deur uit kan doen.

 

Ik heb al flink zitten rondneuzen, maar toch lastig om precies de juiste ontvanger te vinden die aan mijn eisen voldoet.

Dit wil ik er allemaal mee kunnen/moet de ontvanger ondersteunen:

 

- 1 sat tuner HD

- cccam, zodat ik met de dreambox boven ook kan kijken

- mkv files streamen van NAS en subtitles kunnen kiezen (indien er meerdere aanwezig/embedded zijn in de mkv file)

- DTS en AC3 audio support

- er hoeft niet perse een interne hhd in te zitten

- stille ventilator of geen ventilator

- budget: 200-250 euro

 

Verder wil ook via een plugin film info en cover materiaal automatisch laten updaten en deze laten te tonen op het scherm (bijv. thumbnails).

Ik had al iets gezien over Project Valerie (http://code.google.c...roject-valerie/) en ook de Movie Jukebox plugin van AliAbdul (http://www.lt-forums.org/ali/).

 

 

Ik dacht eerst dat de AZbox me/minime een goede keus zou zijn, maar uit de review hier op sat4all lijkt me dit geen goede optie.

 

Alle tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Die laatste zou ik absoluut niet doen!

 

Er is geen enkele satellietontvanger echt een goede mediaplayer, maar receivers zoals de DM800SE en ET6000, VU+ UNo komen heel erg dicht in de buurt en spelen de meest gebruikte media (DVD-ISO, MKV, DiVX, XVID) goed.

 

Mijn keuze zou dan de DM800SE zijn, maar daar is jouw budget niet toereikend voor. Ik denk dat je voor de andere twee toch ook nog wel iets bij moet leggen.

 

Bij een twintuner zou ik zonder enige twijfel voor de ET9500 gaan, maar jij wil nu eenmaal een single tuner.

 

Mvg,

 

Michel

 

** Ai, de Venton UNIBOX HD1 vergeten. Die kan je voor die prijs wel krijgen denk ik en speelt ook heel behoorlijk.

aangepast door Michel
Toevoeging

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een goede ontvanger voor weinig wilt.. de Amiko Alien

speelt al je mediabestanden.. haalt zelf de ondertitels van internet

dan heeft ie nog youtube, shoutcast, uitzending gemist..enz enz..en fijne ontvanger voor rond de 100 euro

en dan nog wat meer mogelijkheden ccCam enz..

draait ook op linux, hij is dual boot je kan opstarten met spark of enigma2

en met de nieuwste software is hij stabiel en een superding

 

Gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

De Amiko Alien komt als mediaplayer in de review hier op sat4all niet goed uit de bus (media met hoge bitrate speelt hakkelig).

Voor de andere genoemde modellen klinkt de Xtrend ET6000 het interessants, goede specs voor een kleine prijs (vond hem voor 189 euro).

Alleen als ik wat 'google' op dit model over het afspelen van media over het netwerk (NAS) dan vind ik daar weinig info over. Wel genoeg over de 9000 en 9200, ondersteuning genoeg.

Volgens mij zit er tussen de 6000 en 9x00 niet veel verschil onder de 'motorkap' (alleen twin tuner, ..)?

Misschien moet ik voor deze vraag een aparte post aanmaken...

aangepast door rniessen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...