Ga naar inhoud


geen signaal op astra3


ziggy

Aanbevolen berichten

"Ik gebruik 4 op zichzelf staande schotels, elk met een diameter van obgeveer 120cm...dus daar ligt het niet aan, en aangezien ik wel beeld had op niet CD transponders op de Astra 3 sat"

 

Daar ik in Turkije woon, kan ik signaal en kwaliteitssterkte hier heel goed vergelijken.

Wat blijkt, alle TP´s waarop CD uitzendt, behoren tot de zwakkere, ARD/ZDF en andere Duits of bvb Franse zenders, tot de goede middenmoot en sommige Duitse "verkoopkanalen" tot degenen die hier binnen knallen.

Of dit komt voor wat je per TP betaald, weet ik niet, maar dat nu net die "prut verkoop-zenders" het sterkst doorkomen, is toch wel frappant.

Dit geldt voor Astra 1 & 3.

 

Voor de duidelijkheid, alle NL zender worden ge-uplinkt in Hilversum, behalve de RTL meuk,

die hebben ook de plicht om in Luxemburg uit te zenden via DVB-T.

Zover ik gehoord heb, gaan daarom de signalen van de RTL-en via glasvezel naar Betzdorf (L) en worden daar opgestraald

Daarom is het niet gek dat alle NL-ers uitvallen, behalve RTL.

Of alles komt gewoon door, behalve bvb ARD of TV5 Monde.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


CanalDigitaal heeft hier dus part noch deel aan.

 

Onzin, door meer compressie en minder foutcorrectie heb je procentueel gezien meer signaal nodig dan vroeger om beeld te verkrijgen en dus ook te houden blij slecht weer.

Jaren terug had je 3x per jaar uitval, tegenwoordig en vooral in de zomerdag heb je er 3x per week last van.

 

CDS is hierin zeker verwijtbaar, door de kosten te drukken wordt de abonnee de dupe.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie het zo de consument betaalt (en niet weinig ook) maar canal digitaal bepaalt.

dus als ze echt hun best doen is dit niet zo vaak nodig maar waarom zouden ze wij als klant hebben geen ander keuzen met satelliet ontvangst. dus is het slikken of stikken.

mvg een teleur gestelde klant

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je hoe ze dan nu noemen ??

 

Overmacht..

 

Kan je daar niet mee leven ?

 

Zeg CD op en neem Kabel, Digitenne of IPtv daar gaat het nooit fout .. Not..

 

Ach er viel in een paar minuten maar een beetje regen he.. zo weinig dat de bussen maar tot hun assen in het water stonden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was niet de regen dan had ik er vreden mee.

het is de technik die ze gebruiken en ze hebben al meer problemen met die transponder gehad wat ze ook zelf toe geven ik denk dat die problemen nog steeds een rol spellen.

maar over een paar jaar zitten de meeste mensen denk ik op iptv waar je dan ook zelf actief je zender pakket kan kiezen zo dat die naar jouw wens kunt aanpassen.

dan hebben we geen canal digitaal meer nodig.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, regen(wolken) dempen radio frequente signalen, hele dikke regenwolken dempen zoveel, dat ongeacht welke codering het signaal gewoon verdwijnt.

Dat is een situatie die een paar keer per jaar voorkomt, en waar je niets tegen doet.

Het kan zowel bij de uplink voorkomen, dan heeft er niemand meer beeld, als ook bij de downlink, dan heeft een stad of regio geen beeld meer.

 

Het verschil tussen de "moeilijke" CD codering en andere zenders is in zo'n geval een paar seconden langer uitval.

 

Aangezien een Satelliet transponder lineair is, (wat erin gaat bij de uplink komt er op de download frequentie ook weer uit) wordt de traject demping gecompenseerd door het zendvermogen van de uplink te vergroten bij slecht weer. De CD codering zal dus geen extra nadeel hebben bij slecht weer.

 

Het is alleen wel zaak, om aan de ontvangst kant de schotel optimaal uit te richten. Dit is net het verschil in slecht weer reserve wat je dan het "beeld" kost bij een buitje.

 

Er zijn genoeg threads op dit forum te vinden, waar men klaagt over slechte ontvangst, waarna bleek dat het beter uitrichten van de schotel de klachten deed verdwijnen.

 

Wanneer je wil weten hoe het nu precies zit met die wolken, is er hier http://alexandria.tu...sl/E/392954.pdf en hier http://alexandria.tue.nl/extra2/afstversl/E/301133.pdf leesvoer!

 

Signaal verlies bij slecht weer komt niet alleen voor bij draadloze overdracht.

 

Bij zeer zware regenbuien komt het zelfs voor dat alle energie die een elektriciteitscentrale op het koppelnet zet nagenoeg totaal verloren gaat en er nog slechts een fractie van de opgewekte energie aan het einde van de overland hoogspanning leiding overblijft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat ARD/ZDF minder problemen zou opleveren?

Tja, kijk eens wat ze per jaar aan kijk en luister bijdragen binnen krijgen, daarvan kan er nog wel een extra transponder betaald worden.

 

Verteilung der Gebührenerträge 2011 auf die Rundfunkanstalten

Rundfunkanstalt Gesamterträge *) in EUR

ARD (insgesamt) 5.515.910.536,35 Zweites Deutsches Fernsehen 1.824.207.410,61 Deutschlandradio 193.405.743,21 Gesamt 7.533.523.690,17

 

Wat is dit voor ongenuanceerde vergelijking? Een land van 82 miljoen inwoners vergelijken met een land van 16 miljoen inwoners?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die vergelijking, die ik overigens weggehaald had omdat die betrekking had op posting 8 uit dit onderwerp en daarom eigenlijk te lang geleden geplaatst ging dus hierover:

 

(Zie posting #8)

 

Nee, de buien worden niet steeds heftiger maar CanalDigitaal is continue bezit de zenders met een eenvoudige modulatie om te zetten naar een moeilijke modulatie zoals DVB-S2 8PSK FEC 2/3 en 3/4. Ze zouden er goed an doen weer terug te gaan naar de eenvoudige modulaties want waarom moeten de zenders van CanalDigitaal er nu telkens uit liggen terwijl bijv. de ARD en ZDF het wel gewoon blijven doen.

 

Het is dus niet de schuld van de buien maar van CanalDigitaal die denkt voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten en daar zijn de abonnees de dupe van.

 

Zie ook posting #16:

 

Daar ik in Turkije woon, kan ik signaal en kwaliteitssterkte hier heel goed vergelijken.

Wat blijkt, alle TP´s waarop CD uitzendt, behoren tot de zwakkere, ARD/ZDF en andere Duits of bvb Franse zenders, tot de goede middenmoot en sommige Duitse "verkoopkanalen" tot degenen die hier binnen knallen.

Of dit komt voor wat je per TP betaald, weet ik niet, maar dat nu net die "prut verkoop-zenders" het sterkst doorkomen, is toch wel frappant.

Dit geldt voor Astra 1 & 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...