Ga naar inhoud


Welke decoders zijn compatibel met TV Vlaanderen?


Caracalla

Aanbevolen berichten

Beste mensen

 

Het is van dat, we moeten overschakelen op de HD ontvanger.

Bij m'n vriendin thuis, staan er 3 TV's voor 2 kaarten. één van die TV's is onze slaapkamer en daar hebben we nu nog een decoder voor nodig.

 

De 801-decoder is simpelweg te duur. 150 euro om wat TV te kijken 's avonds is gewoon gek!

Vooral omdat we daar binnen een jaar buiten zijn en we die decoder niet meer zullen nodig hebben (Bij mij komt vast geen TV vlaanderen of Belgacom TV binnen!!!!)

 

Na heel wat opzoekingswerk, had ik deze gekocht:

Opticum HD X110p HDTV Satellitenreceiver (CI-Schnittstelle, CONAX Kartenleser, USB, HDMI Anschluss, FULL HD, 1080p) schwarz

 

http://www.$$$€€€ reclame verwijderd.

 

DVB-S2, kaartlezer, Disqesc-ding v1.2, HDMI aansluiting

Opnemen is voor ons niet nodig. Als we maar simpelweg naar TV kunnen kijken!

 

Toch werkt bovenstaande decoder niet. Ik vind VT4, 2BE, ... niet. Ook niet als ik handmatig de frequentie instel.

Hij vindt wel een hele hoop Duitse en Britse zenders die ik niet wil.

Stel ik die decoder écht verkeerd in? Of is deze gewoon niet compatibel met TV Vlaanderen?

 

Ik kan hem gratis retourneren, dus dat is voor mij niet erg. Maar welke moet ik dan wél bestellen??

 

Thanks

aangepast door Johan45
reclame verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je alle frequenties goed ingevoerd? Een simpel getalletje meer of minder kan al een verschil zijn.

En dan over het gebruik van de kaart:

In de kaartlezer zal dit niet werken, er wordt alleen Conax codering ondersteund. TV Vlaanderen heeft Mediaguard nodig. Er zit ook een CI slot in, als je een TV Vlaanderen CI module hebt dan kun je de kaart daarin doen en vervolgens in de ontvanger.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, neen, we hebben geen CI ontvanger.

Qua frequenties had ik alles bekeken met de decoder die wél werkt. Gewoon die frequenties overgenomen.

Toegegeven had de nieuwe decoder van Amazon, meer mogelijkheden tot instellen dan die 801-box.

 

Dus ik heb sowieso een ander type nodig die mediaguard (dat is dan SECA 3?) ondersteunt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje op welke sattelieten zit je eigenlijk ???

astra1 19.2°E

ASTRA3A 23.5°E

EUROBIRD 28.5E

omdat ik zie dat je veel engelse zenders hebt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 1 en Astra 3 met een duo-LNB van TV Vlaanderen zelf.

krijg je bvn vrije zender op astra 1

12515 H 5/6 SR 22000

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12721.75 H 22000 SR5/6 Astra 1

laat hem hier eens scannen !

en zeg wat er komt testaan ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hy Caracalla ,welkom op sat 4all.Helaas zal dit nooit wat worden met deze reciever ,dus stuur hem maar terug,want zonder Dure CI module zul je nooit de zenders van TVV kunnen decoderen.

Neem bv een Amico Alien ,een LINUX sat reciever ,deze kan wel seca 3 coderingen aan,en is zeer gunstig geprijst.

Waar om een LINUX reciever zul je vragen ,nou om dat alleen een reciever die op Linux software draait, meerdere coderingen aan kan zonder CI module,is namelijk een open software ,deze kan men evt naar eigen wens aanpassen,hetgeen met andere recievers bijna onmogelijk is.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze dus?

AMIKO ALIEN SHD 8900 HD PVR Ready Linux

 

http://www.$$$€€€ reclame verwijderd

 

Is natuurlijk nog steeds duur om op de slaapkamer te zetten...

Weet dat er al twee M7-801 boxen in huis staan...

Nu, al bij al toch nog 20 euro goedkoper én tenminste zonder irritant blauwe verlichting die zelfs op 25% de hele slaapkamer een half uur volledig verlicht!

 

Maar het moet toch (nog) goedkoper kunnen? Er moet toch een simpel decodertje bestaan die gewoon TVV kan afspelen? :)

Of zijn al die HD decoders gewoon zo duur?

 

*edit*

Van wat ik begrijp, zou een canaldigitaal-decoder ook moeten werken voor TVV? Want die zenden ook uit in SECA3? Of sla ik de bal volledig mis nu?

aangepast door Johan45
commerciele link verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik begrijp, zou een canaldigitaal-decoder ook moeten werken voor TVV? Want die zenden ook uit in SECA3? Of sla ik de bal volledig mis nu?

 

Zou moeten werken, want beiden gebruiken dezelfde technologie en versleutelingstechniek.

 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alright.

We gaan er nog raken :)

 

Deze is Linux:

Ferguson Ariva @Link 100 - Linux HDTV-Receiver

 

http://www.$$$€€€ re...ame verwijderd.

 

op basis van deze site vind ik dat de Avira 200 zou moeten werken.

 

http://www.$$$€€€ reclame verwijderd

Probleem is dat ik de Avira 200 niet vindt, maar wel de Avira 202e. (en de Avira 102e)

Zou die 202e een nieuwere versie van die 200 zijn?

http://www.$$$€€€ reclame verwijderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

die eerste ontvanger is een CONAX ontvanger, deze kan enkel gebruikt worden voor TVV/CD als ge er een seca-3 CAM insteekt, en die kost zowat evenveel als de prijs van uw ontvanger, ik zou die dus retourneren en een seca-3 HD ontvanger kopen.

overigens zeg je dat je veel Britse zenders ontvangt - en die zitten NIET op astra1 of astra3 maar astra2 (28.2E). Ik zou dus toch maar eens naar je antenne uitrichting kijken.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al een tijdje de SAB titan II . Tot volle tevredenheid , zelfs geen gekloot met software update's ( al meer dan 2 jaar dezelfde ). Alternatieve software erop en cccam erin . Kaart steekt er wel niet in , ik heb geen zin met kaarten rond te lopen van woonkamer naar slaapkamer en andersom .

 

Schijnbaar werkt CD ook met de originele software in de box . Ik heb het nooit getest , wel zie ik dat cccam 2.0.11 er inzit , geen idee of die dus datum update's nog ziet na i4a.

Zit ook fastscan voor CD in enz .

 

Als je goed rond zoekt vind je de titan1 al aan een 89 € . de 2 ( dvb-t-s2 ) aan een 120€ .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...