Ga naar inhoud


LNB signaalsterkte 66%, signaalkwaliteit 100%. Is dat goed?


grunt

Aanbevolen berichten

Zie topic. Ik heb puik beeld in HD en SD, maar zie veel postings waar mensen 85-90% sterkte hebben, maar wel een lagere kwaliteit. Wat is belangrijker? Is 66% goed (genoeg)? Ik gebruik de ingebouwde tuner van een Philips 46PFL8007K/12.

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie topic. Ik heb puik beeld in HD en SD, maar zie veel postings waar mensen 85-90% sterkte hebben, maar wel een lagere kwaliteit. Wat is belangrijker? Is 66% goed (genoeg)? Ik gebruik de ingebouwde tuner van een Philips 46PFL8007K/12.

toch maar wat beter uirichten anders straks zwart beeld bij slecht weer

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dank je. Ik heb zo'n satfinder ertussen gehad (€ 10). Zoals aangeraden de gevoeligheid steeds verder bijgesteld en opnieuw uigericht. Op het laatst had ik bij elke minimale beweging van de schotel in 4 assen een afname van het signaal. Kan het toch zijn dat ie beter kan worden gericht? Tips over hoe (zonder de sat-handel te laten komen)?

 

Als het nodig is laat ik ze wel komen uitrichten, maar doe het liever zelf. Zoals gezegd, tot nu toe prima beeld, maar het is mooi weer.

VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen zet een satontvanger met een kleine tv bij je schotel en stel he zo eens af tot je max signaal (ide)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voórdat je ontvanger reageert, ben je er alweer voorbij!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste grunt

Elke satellietontvanger geeft weer wat anders aan wat betreft signaalsterkte en signaalkwaliteit. Dat komt omdat het maar een indicatie is en geen meetapparatuur. Jammer dat jou Philips 100% signaalkwaliteit aan geeft. Dan kun je dus ook niet zien of met een heel klein beetje draaien of elevatieverstelling je misschien nog een betere ontvangs zou hebben want meer dan 100% zal hij dus niet aangeven.

Het handigste is inderdaad een losse ontvanger en een klein TV-scherm naast je schotel te zetten en dan naar de signaalkwaliteit te kijken die bij die ontvanger hopelijk geen 100% aangeeft. Aan de mast duwen en trekken en de bevestigingsbeugel van de schotel proberen te verdraaien in beide richtingen. Dat laatste doe ik altijd met een stuk betonijzer. Vergaat de klembeugel van de schotel op de paal, dan weet je meteen dat de klem niet vastgenoeg stond. Bij elke beweging aan de mast moet het signaal minder worden, nooit meer.

Trek niet aan de schotel zelf, dan heb je kans dat je de schotel vervormt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...