Ga naar inhoud


toshiba tecra s10 herkent geen apparatuur


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een toshiba Tecra S10 met als probleem dat ik van alles aan kan sluiten maar dat er niets herkent wordt.

Nou ja niets herkent is te veel gezegd, hij herkent bijv. wel een SD kaart maar komt vervolgens met de melding dat de software niet geinstalleerd kan worden.

Hetzelfde geldt ook als ik een dood simpele usb muis aansluit, externe kaartlezer, fototoestel enz.

Probeer ik hem handmatig aan te melden dan krijg ik de melding dat er geen software is op die locatie (hij kijkt naar een A schijf die ik niet heb) zit ik die naar C:/windows dan kan hij daar ook niet wat vinden.

Ik heb de chipset al een update gegeven maar geen resultaat

de Bios geprobeert een update te geven maar kan daar bij Toshiba geen goede voor vinden (krijg tenminste de melding dat die niet compatibel is met de aanwezige versie)

 

Geprobeerd drivers voor de ingebouwde kaartlezer en usb te vernieuwen (geen resultaat)

 

Wat kan ik nu nog meer doen om e.e.a werkend te krijgen?

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat voor OS wordt er gebruikt? Heb je het probleem al lang anders zou een herstelpunt terugzetten een optie kunnen zijn (als die er is)

 

Hoe ziet apparaatbeheer er uit, zie je daar gele uitroeptekens staan?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met XP omdat ik daar een echte Dos promt in heb welke ik voor sommige besturingsprogramma's nodig heb.

De XP is geheel bijgewerkt met alle noodzakelijke updates en met de meeste niet echt noodzakelijke updates (alleen sommige taal updates zijn niet geinstalleerd)

 

Bij apparaatbeheer heb ik inderdaad 8 onbekende apparaten staan (terwijl er niets op de USB poorten is aangesloten) en bij de USB controller 6 universal host controllers en 3 Enhanced host controllers.

 

Het is me al enige tijd (denk al wel meer dan een jaar) opgevallen dat als ik een muis aan wilde sluiten deze niet herkent werd maar ach dan had ik de touchpad nog wel, maar moet nu foto's inlezen via de ingebouwde kaartlezer of met een externe kaartlezer om die via het internet te versturen maar dat lukt dus geheel niet.

Plug ik dezelfde kaartlezer in een vaste PC dan werkt het direct, dus aan de kaartlezer ligt het niet.

Wat me echter opvalt is dat als ik zeg dat het aangesloten apparaat dan geen kaartlezer is maar bijv. een printer en dat ik die handmatig in wil stellen dan krijg ik op de vaste computer een lijst met printermerken en vervolgens een lijst met type nrs. en deze laptop zegt dat er geen gegevens beschikbaar zijn op de opgegeven locatie. Dus of deze lijst is op een of andere manier gewist of hij kijkt ergens compleet verkeerd maar volgens mij moeten die toch staan in windows dan system32 en dan drivers. Kijk ik daar met de verkenner dan saat er wel van alles in die map.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je een screenshot plaatsen van je app. beheer? Dan kunnen we misschien wat meer zien.

 

Ik zou b.v. zelf beginnen met al deze uitroeptekens te verwijderen uit de hardware lijst (niet het besturingsysteem wanneer hij daar om vraagt verwijderen) en dan de PC opnieuw opstarten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar een eerder herstelpunt (bijv. 16 aug toen ik begonnen ben om dit op te lossen) gaat niet, waarschijnlijk omdat ik de bios en chipset een update heb gegeven.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou er geen conflict kunnen zijn? B.v. geheugenplaatsen?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een live CD van ubuntu. Dan kun je in ieder geval uitsluiten of er iets met de hardware mis is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...