Ga naar inhoud


4 satellieten maar welke schotel.


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik wil mijn vaste opstelling uitbreiden van 19.2 en 23.5 , extra wil ik dan de 13 en 28.2.

Nu ik ben aan het zoeken geweest en een wavefrontier lijkt daar de juiste oplossiing voor te zijn.

Maar ik zie en lees ook her en der dat mijn huidige triax (78cm) dmv van een beugel ik deze 4 satellieten ook kan ontvangen.

Wat is een juiste keuze ?

 

Een wavefrontier of mijn triax dmv een extra beugel ??

Ik heb een xtrend 9000 dus een dubbele tuner.

Wat heb ik nog meer nodig om deze doos werkend te krijgen op de 4 satellieten die ik aan geef..

 

Alvast hartelijke dank voor reactie.

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit ervaring: Bewezen deugdelijk, stevige montage en super ontvangst - Zie ook andere bijdragen op dit forum ....

 

Grt, Marc.

post-50975-0-14439200-1346226020_thumb.jpg

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marc-Sim,

 

Mooi plaatje ;)

 

Welke schotel is dit dan de T50 of T90

 

En werk jij ook met een twin tuner ontvanger , zou je me kunnen vertellen wat voor switches je gebruikt en welke lnb's ??

Ja een heel gevraag maar hoe meer ik weet hoe beter..

 

Bedankt.

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een Visiosat BigBisat met 4x Twin LNB's (3x smalle Alps + 1X normale) - 2x 4 -> 1 Switches zijn hier ook van Visiosat (niet zo belangrijk).

 

Gelet op het "gewicht" van de bekabeling en de lnb's verkies ik deze multi-focus schotel (met 2 draagarmen) vergeleken met bijv. een Triax 88.

 

Zie ook andere discussies op dit forum.

 

Grt, Marc.

post-50975-0-70219400-1346228235_thumb.jpg

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste NL1PDV

Een VisioSat Big Bisat is een hele mooie schotel die ik zeker zou verkiezen boven een Wavefrontier. Zeker de T90 is veel te groot voor slechts 4 satellieten.

Als ook de kosten een rol spelen, dan is het plaatsen van een multirail natuurlijk het goedkoopste. Een duidelijke beschrijving hiervan staat boven aan dit schotelhoofdstuk, zie:

http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig mee eens met beide heren hierboven. De VisoSat Big Bisat is gewoonweg de beste schotel , als is die toch wat duurder dan een Triax 88 cm met multirail.

Het voordeel van deze schotel is dat je tot 8 lnb's kunt plaatsen op de rail. Ook een voordeel ,en zeker geen onbelangerijk, je kunt online de positie van de lnb's op de rail plus de elevatie en de screw van de schotel laten berekenen. Monteer alles op een tafel op de begane grond en plaats de schotel dan op de mast en richt maximaal uit naar de "aligment" (o) positie. Eenmaal dit gedaan staan alle andere lnb's automatisch op de juiste satelliet. Heb reeds vele schotels op die manier uitgericht en zelfs met een professionele satfinder konden de posities op de rail van de diverse lnb's niet meer verbeterd worden.

Zie :

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/249518-big-bisat-alignment-software/

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/324951-big-bisat-montage-handleiding/page__st__10

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...