Ga naar inhoud


DM800HD vervangen door HTPC ?


JoeC

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

mijn DM800HD met OpenPli is nu een aantal jaren oud en ik ben inmiddels wel aan iets met een dubbele tuner toe. Nou ben ik eigenlijk ook aan een HTPC toe om films, bluray rips (1080P, DTS HD-MA), FLAC's etc af te kunnen spelen. Toegang tot youtube en Spotify is natuurlijk ook super handig. O ja, bediening via een tablet is ook handig om niet altijd de TV aan te moeten zetten als ik een muziekje zoek.

 

Nou heb ik best wel een hekel aan al die losse boxen die bij elkaar veel stroom verbruiken en heb ik eens zitten denken dat misschien een dedicated HTPC op basis van een low-power Intel (misschien niet zo geschikt voor beeld) of een AMD APU een betere oplossing is. Er zijn onder jullie vast wel mensen die hier een idee bij hebben en misschien is er inmiddels wel een Linux gebaseerde ontvanger die dit allemaal kan.

 

De eisen:

 

2 x S2 tuner

Laag energieverbruik,

Moet "alles" zonder haperen in de hoogste kwaliteit af kunnen spelen

Moet internet op kunnen

Moet CCcam draaien (of soortgelijk)

Moet met een tablet te bedienen zijn

 

Kan een HTPC een waardig vervanger van een goede Sat ontvanger zijn of is het verstandiger om toch maar 2 losse apparaten te nemen? Alvast bedankt voor jullie bijdrage!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien als aanvulling. Ik lees net in een Duits satellietblad een test van de ReelBox Avantgarde III, een nieuwe Linux ontvanger die ook HTPC kwaliteiten lijkt te hebben. Ik kom hier op het forum maar heel weinig tegen over de Reelbox. Is dat omdat ie problemen kent?

 

Specificaties: http://wiki.reel-multimedia.com/index.php/ReelBox_Avantgarde_III (ik ga er even van uit dat een Wiki pagina is toegestaan?) Tja, de prijs zal wel tegenvallen maar de mogelijkheden lijken prima...

 

Wat zijn jullie gedachten over een dergelijke ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ooit eens mee bezig geweest, maar voor mij gaat er toch niets boven het gebruiksgemak van een stand-alone receiver (Dreambox in mijn geval). Ik kreeg het in elk geval niet voor elkaar om fatsoenlijk DVB-C te kunnen kijken zonder problemen/omslachtig gedoe.

 

Het zou wel ideaal zijn..verwacht (hoop) dat de nieuwere generatie boxen ook wat meer media-functies hebben, maar dat zal ongetwijfelt (de 8000HD speelt ook al aardig wat af trouwens). Die ReelBox ziet er ook behoorlijk aantrekkelijk uit maar inderdaad niet bekend..ga er ook eens naar kijken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...