Ga naar inhoud


Advies over Triax TDS 110, Disecq, Lnb en kabel keuze


musz

Aanbevolen berichten


Ik krijg het koud van je foto. brrrrrrr hihi

 

Ik heb nog een vraagje: wat zijn zelf borende schroeven?

 

Heb je 2 gaatjes gemaakt aan de zijkanten van de triax en daar de schroefjes met boutjes in gedaan. Of hoe moet ik dat voorstellen?

 

Groet, Musz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Leuk om jouw visie erover te horen. Jij hebt ook een Triax110. Hoe ervaar jij dat?

Je zegt dat er alleen trekkracht op komt. Ik snap dat niet helemaal en wat bedoel je precies met de helft van de breedte. Bedoel je dat de hulpstrips lager geplaatst moeten worden (75% van de schotel).

aangepast door musz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik op de schotel geen steunarmen zitten maar is dat nu echt wel zo noodzaketijk, de kabels lopen de bosjes in (omhoog) maar zitten daar wel vast, aan een dwarsbalk die tussen de twee masten zit, zodat ze niet zo aan de lnb arm trekken.

Had zelf de idee dat het zo wel netjes zat, weinig uitval of het moet al een zware onweersbui zijn.

4095.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje bedoelt een smallere strip ,ze zitten wel op de goede plek.ik zou als

ik jou was, de schotel eerst maar plaatsen ,en kijken dat het echt wel nodig is

om strippen te plaatsen ,het wordt wel een stevig geheel als je de strippen plaatst

maar de schotel wordt er niet mooier op

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Musz

Door het gewicht van de 4 Quad-lnb’s en de bos van 16 coaxkabels, heeft de lnb-arm inderdaad de neiging om wat te zakken. Dat is geen goede zaak want dan komen de lnb’s niet meer in het brandpunt van de schotel te staan. Triax gebruikt voor al hun schotels, of dat nu de Triax 54 of de Triax 110 is, een aluminium buisprofiel van 20x50mm. Bij een Triax 110 is de vering dan ook het grootst.

De hulpstrips die @mereltje gebruikt zijn 30mm breed. Omdat de strips hoofdzakelijk alleen het zakken van de arm moet voorkomen, volstaan strips van 10-15mm breed ook omdat er alleen maar aan getrokken wordt. Smallere strips belemmeren minder signaal dat op de schotel valt en geven minder valse reflecties.

Je zou ook een dunne roestvrijstalen staaldraad van 2mm kunnen spannen van de lnb-arm naar de bovenzijde van de schotel, je weet wel, waar ook soms schilderijen mee opgehangen worden. Dan kan de arm ook niet meer zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...