Ga naar inhoud


Wifi router achter wifi router


aanj

Aanbevolen berichten

Probleem : ik heb een gedeelte van mijn huis verhuurd , deze personen gebruiken ook internet via mijn aansluiting , draadloos via wifi modem.

Om nu zelf ook nog snelheid over te houden zou ik de data naar de buren willen kunnen regelen .

 

Mijn idee : een extra wifi router waar de buren op moeten , en zelf op de originele router .

 

Probleem : als ik de tweede router aansluit , met kabel op eerste router ,werkt het internet wel via de bekabelde poorten op die tweede router

maar niet via wifi .Alle beveiligingen staan uit .

 

Al veel geprobeerd , en gezocht maar niets gevonden , of wil ik iets wat niet kan ?

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites


in de tweede router DHCP uitzetten en aansluiten via de LAN poort, dus niet de WAN aansluiting. Dan zou het gewoon moeten werken. Maar hoe wil je zijn snelheid reguleren?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dacht ik ook , maar dan werkt internet via wifi van de 2e router niet , via kabel in 2e router wel .

Ook frequenties wijzigen geprobeerd , volgens mij werkte het netwerk wel via wifi maar geen internet toegang .

Wordt dhcp helzelfde geregeld voor wifi en bekabeling , dus dezelfde ip reeks en dezelfde server ?

Snelheid regelen door wifi mode te veranderen ,was ook al eens nodig om Nintendo ds te laten werken, ook is het modem zelf al langzamer 150 ipv 300

Tp link modems overigens .

Is al weer even geleden dat ik er mee bezig was , maar zoon 1 is bang dat hij niet snel genoeg kan downloaden .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP staat uit

Instellingen, voor zover noodzakelijk, staan goed? Dus gateway is IP van modem 1 b.v.

Modem 2 staat ingesteld dat hij internet binnen krijgt over lan1

Modem 2 heeft een ip adres gekregen van modem 1, of staat vast ingesteld (ik heb b.v. modem 1 - 192.168.178.1 en modem 2 het ip 192.168.178.2 gegeven)

 

Geef anders modem 2 een factory reset en stel het allemaal opnieuw in.

 

Overigens zal het wel meevallen met dat downloaden van je zoon. In NL zijn de snelheden zo hoog dat de bottleneck zelden tot nooit in de directe omgeving te vinden is. Ik denk dat je je een hoop onzin op de hals haalt voor de verkeerde reden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo moeilijk gaan doen.

Op je isp modem een fonera aansluiten en klaar.

Als je ook bekabelde apparaten wilt aansluiten dan de fonera2.0n.

Lan en prive wlan van fonera is voor jezelf, je hebt volle internet (wan) bandbreedte.

2e wlan die publiekelijk is, daarvan kan je bandbreedte instellen via fon website - fonera configuratie pagina. Denk aan bv 1 Mb/s , is variabel instelbaar.

 

Je kan dan die persoon laten betalen voor internet via fon (zoals alle gebruikers van dat open publiekelijke wlan doen) of je stelt een usernaam en wachtwoord in op fon website - fonera configuratie pagina. Dan kan je buur op je publieke wlan inloggen met die usernaam en wachtwoord zonder te betalen.

 

Verder heb je als optie bij fonera dat je de mogelijkheid hebt om er een centje aan te verdienen (linus user= tbv goedheid, bill user=centje aan verdienen) als anderen je publiekelijke open fon wlan gebruiken. Afhankelijk van het aantal gebruikers. (zo haal je aanschafwaarde van fonera er weer uit.) bedrag wordt om de 20 Euro naar een paypal rekening gestort.

 

Indien je al een bedrade router hebt thuis die goed werkt, en je alleen een fon wlan wilt, dan is de fonera simpl goed. Indien je meer met fonera wilt (als android dat je apps gebruik tbv upload youtube,flickr,picasa en downloads van torrent, megaupload(van dat soort websites) dmv externe drive met usb stekker aan fonera, kies dan de fonera2.0n. Die heeft tevens 4x lan poorten samen met prive wlan als thuisnetwerk. wan(internet) = 100Mbps maximaal.

 

Bijkomend voordeel van fonero router gebruiken is: je kan op heel de wereld bij alle andere fon hotspots met je gebruikersnaam en wachtwoord gratis internetten op open fon wifi wlan van anderen.

aangepast door winwiz
Links verwijderd in verband met reclame regels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...