Ga naar inhoud


opnemen. enz.


forrest

Aanbevolen berichten

hallo forum. zoals bekend ben ik nieuw, heb al 2 weken de xtrend et 6500. het gaat wel redelijk, maar sommigge dingen vind ik niet, heb alle 39 pagina,s gehad maar niets gevonden hoe men moet opnemen. ok de duitse handleiding gelezen maar is ook niet duidelijk hierover, wijkt ook af. ik heb de externe harde schijf van 250 gb aangesloten gehad maar kwam niet verder heb ook nog wel wat angst dat ik wat verkeert doe wat ik niet meer veranderen kan. ik zag de schijf wel in het menu bij opnamen, maar verder durf ik niet zo. maarja als iemand mij opweg kan helpen graag. heb ik nog een vraag. waar kan ik zien wat voor openpli en wat voor cccam ik gebruik, en of de xtrend up to date is, en hoe hou je hem up to date. wel veel gevraagt, maar anders kom ik er niet. bij voorbaat dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites


... maar verder durf ik niet zo......

 

Geen angst, er kan weinig fout gaan. Ik weet nog goed dat ik mijn eerste Linux-boxje niet kende en pas stapje voor stapje verder kwam, gewoon door te proberen. Ik heb toen meerdere malen de box teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw begonnen. Geeft niets en is wel leerzaam. Welke PLI? Probeer eens > Menu - Informatie.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo schimpie. bedankt voor de reactie op mijn vragen. ok zal naar menu-informatie gaan kijken of er wat staat . ja u heeft wel gelijk daarmee wat betreft als het niet goed gaat ga ik terug naar de fabrieksinstellingen, heb ik ook altyd gedaan met die andere boxen die ik had, maaaaaar dat was weer wat anders als deze die ik nu heb, zoals ik gelezen heb als ik terug ga naar de fabrieksinstellingen dan ben je alles kwijt dus alle instellingen. je openpli cccam tunerinstellingen en daar ben ik wel wat huiverig voor want, dat heeft de dealer allemaal gedaan dus. ik heb hier wel een usb tikje van zo,n 3,75 gb is dat wel genoeg om openpli op te zetten nog zo wat moet ik openpli als ik het gedownload heb uitpakken, en dan pas op de stick zetten, of net niet. de een zegt je moet eerst de bootleader er op zetten , en dat moet je dan allemaal doen als je terug gaat naar de fabrieksinstellingen. zoals ik gelezen heb op internet. nou ben nou ook geen 20 meer duurt bij mij nu wat langer voor het belletje gaat. bedankt zover schimpie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst maar eens bij de informatie, daarna kunnen we hier zo aangeven wat er op de USB-stick moet staan, met of zonder boot-loader. En of dat in het geheel wel nodig is.

Als er al een redelijk recente PLI op staat, is een update voorlopig helemaal niet nodig.

Ik zie in de 1e post staan dat je ook een externe HDD aan wil sluiten; deze moet dan wel ext3 geformateerd zijn, dus geformateerd onder Linux. Een op Windows geformateerde HDD werd bij mij ook niet herkend. Probeer eens te formateren met de ontvanger, afhankelijk van het fabrikaat en type HDD lukt dat vaak ook (maar bij mij dus niet).

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo schimpie. bedankt voor u reactie. ik heb gekeken naar informatie. dit is wat er staat hardware: et 6500 93-2 image: openpli 2.1 kernelversie: 3.3.0 enigma: sep 9 2012 laatste upgrade: 2012-09-12 gedecteerde tuners tuner a: avl 2108 dvb-s2 ik ben in het menu naar harde schijf gegaan. daar staat dus harde schijf instellingen die staat hier op standby. dan initaliseren staat ondreaan links formateren heb op de rode knop gedrukt toen geformateert springt het beeld meteen terug voor de rest geen beweging meer. nou dat is moeilijker te vinden dan op mijn pc. hoop dat ik het goed gedaan heb bedankt schimpie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De firmware is in ieder geval dus prima, nu niets aan doen.

Vind de ontvanger (te zien bij het informatiescherm) een HDD en staat de juiste (vrije) ruimte op de HDD aangegeven? Zo niet, dan is het formateren van de HDD niet gelukt.

Het mooiste zou dan zijn als u de beschikking heeft over een PC met Linux (of bij een bekende) om daarmee de externe HDD op Ext3 te formateren. Daarna doet hij het wel gewoon.

Of heeft iemand anders een beter idee?

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt schimpie ben ik al gerust dat ik daar niets aan hoef te doen. prima. ik heb de harde schijf al eens in de box gehad, nu dus ook gedaan zoals u zei, en dit staat onder wat ik eerder heb doorgegeven. gedetecteerde harde schijf: pi-239 (usb 2.0 drive) (250.059 gb, 238 gb vrij) de harde schijf is een intenso 250 gb. ik heb voor een tydje ubuntu uitgebrobeert en dat was moeilijk zeker wat betreft de opdrachten. moest je extra naar terminal en daar ingeven, was moeilijk. nou wou ik de schijf nogeens formateren op mijn pc maar nu vind de pc de schijf niet meer. denk dat het is dat hij was aangesloten op de onvanger. bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo sat4all fan. bedankt voor u antwoord. nou ik heb al eerder gedaan, ik ga naar menu instellingen systeem harde schijf initialiseren linksonder formateren rode knop op ab als ik dat doe dan spring die meteen terug naar initiaiseren en beweegt zich niets meer. doet die wat of niet je ziet dus niets. bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo metoo ronsworld pedro newbie. bedankt voor de ractie. ik krijg als ik de blauwe knop druk niet de voortgang van het fomateren te zien, wat ik te zien krijg is een menu van grafische multi epg media center ppanels rtlxl web browser weblinks mooie programma,s trouwens. sorry meer krijg ik niet te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...