Ga naar inhoud


Ontvangst probleem Ned. 1,2 en 3 Philips en Rebox decoder.


henrilacapelle

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wellicht heeft iemand een suggestie voor me hoe het volgende probleem op te lossen.

 

Sinds enkele weken, echter ruim voor het CD wisselgedoe in september had ik lichte problemen met de ontvangst via twee ontvangers, Philips en Rebox. Paar weken weggeweest en terugkomend geen beeld op ned.1,2 en 3, eigenlijk alleen RTL zenders.

Dat moet wat met de schotel te maken hebben dacht ik, dus getracht opnieuw uit te richten. Nu dus helemaal niets meer.

 

De ontvanger geeft aan dat de sterkte van het signaal 87 % is en de kwaliteit 0%.

Is dit nu een gevalletje van de schotel die wellicht niet goed staat, hoewel de satfinder, met veel gefluit aangeeft dat het wel goed is, maar een verkeerde satelliet sluit ik niet uit, echter dan daarop dan ook geen beeld of geluid.

 

Omdat ik in Zd. Frankrijk zit zou het makkelijk zijn als die site er nog is die de richting voor de schotel aangeeft en ook nog eens de hoek waaronder de satelliet moet staan, die kan ik echter niet meer vinden. Weet iemand die=

 

Dank voor uw suggesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou toch eerst eens opniew de zenderlijst vernieuwen.

Dus of alles ff opnieuw inscannen of inladen via computer (als dat laatste mogelijk is ken namelijk beide ontvangers niet)

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sterkte van het signaal zegt helemaal niets. Keiharde ruis geeft veel signaal maar je kunt er niets mee. De enigste conclusie die je er uit kunt trekken is dat de verbinding vanaf je satellietontvanger naar de lnb in orde is. Het enigste wat telt is de signaalkwaliteit en die is nul. Dus staat de schotel niet goed uitgericht.

De site waar je de richting en elevatie kunt terug vinden is: http://www.dishpointer.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje

 

De reden waarom ik kwam met eerst opnieuw inscannen van de kanalen kwam was omdat bij mij.

Na de omschakeling van QPSK naar 8PSK het signaal sterkte goed was maar kwaliteit nul.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...