Ga naar inhoud


digitenne: cammodule of tuner .


Han Peekel

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Maakt het wat uit in beeldkwaliteit of je met een KPN Digitenne tuner met scart kabel kijkt of een insteekmodule gebruikt ?

 

Ben van plan om voor oma een flatscreen te kopen , nu kijkt ze nog op een beeldbuis tv met een kpn Digitenne tuner .

 

Het zou voor haar evt. handiger zijn om alles in een te hebben.

Zou ik trouwens de tuner bij de kpn om kunnen(in)ruilen voor een cam module.

 

Han

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

De cammodule is beter, maar dat ligt wel aan de ontvanger van de TV, de kabel (Koka 799) en het liefst de nieuwste zwarte rechthoekige buiten antenne.

 

Ik zie toch echt een dag en nacht verschil bij een paar mensen waar ik de losse tuner op de TV moest aansluiten i.v.m. het vernieuwen van het radio en tv boeket. Voor TV kijken gebruiken ze de cammodule, voor de radio de tuner.

 

Maar, wil je programma's opnemen, dan heb je alleen wat aan een losse tuner.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld met een CAM kans soms iets beter zijn.

 

Wat je er in ruil voor kan krijgen, dus niet altijd, is een verminderde ontvangst met meer storing, trager zappen en soms de melding van gecodeerde zender. Een en ander is sterk afhankelijk van je TV en is van te voren niet te bepalen.

 

Met een losse tuner heb je een door KPN gecontroleerd apparaat in handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je dit zomaar kunt zeggen?

 

Hangt af van hoe de kwaliteit van de specifieke chipset, scaler enz. in de televisie. Is die beter dan de losse ontvanger dan is je beeld ook beter, is die slechter dan heb je met de losse ontvanger mooier beeld..

 

Hoe goed de CAM module samenwerkt met de tv is ook weer afhankelijk van de TV..

 

Mocht je een specifieke TV op het ook hebben google dan eens op het type i.c.m. digitenne, en kijk wat je tegenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn ervaring is dat mijn losse tuner me ook van zenders die ik net niet goed genoeg ontvang een procentuele aanduiding geeft van de ontvangststerkte zodat ik alleen maar wat met de antenne hoef rond te lopen om te weten of die zender beter te maken is terwijl mijn LG flatscreen tv met ingebouwde dvb-t tuner alleen maar informatie levert over ingescande en dus voldoende sterk ontvangen frequenties. Een enorm nadeel als je in grensregio's woont waar meer dan alleen de eigen drie netten + regionaal ontvangbaar is.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...