Ga naar inhoud


Code Generator via postcode en huisnummer


Nowtv

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een programma wat op een smartphone kan werken.

Wat via het ingeven van een postcode en huisnummer via een variabele een unieke 6 cijferige code geeft.

De variabele moet in te stellen zijn, zodat iedereen met de tool op de telefoon, en de zelfde variabele de zelfde uitkomst krijgt.

 

BV Postcode en huisnummer

 

1234AB 10

 

Variabele waarde (geheim)

 

Geeft als uitkomst 473982

 

De uitkomst moet altijd het zelfde zijn.

 

Wie weet of dit er is, of ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoiets heet een hash functie. Wordt oa gebruikt bij het maken van indexes op databases en wachtwoord beveiliging. Kenmerk van een hash is dat je het niet terug kunt rekenen naar de oorspronkelijke waarde.

 

Beetje programmeren met een goede encryptie bibliotheek. Daar zit het standaard in. Of zoiets voor een smartphone bestaat weet ik niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, het zou jammer zijn als zoiets er niet zou zijn.

Ik wil het gaan gebruiken om via postcode en huisnummer een code te achterhalen met die tool.

De code kan gebruikt worden voor van alles wat met een code werkt.

Je komt bij een klant, postcode en huisnummer en je weet de code van .....

En je hebt geen gegevens online of opgeslagen.

Alleen een gestolen telefoon, en het achterhalen van het wachtwoord, en is dan de schakel.

Anders documenten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je het toch zelf, iets met een excel dingetje of zo.

Postcode + huisnummer = waarde x geheime code = uitkomst

Voor "huisnummer B" maak je gewoon een extra invoerveld is er geen "B" dan is die waarde 0

De letters koppel je aan een getal.

 

Suc6,

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat dan weer niet op een smartphone werken. Maar misschien kan je wel ideeen opdoen.

 

Google bijvoorbeeld eens op "hash excel" en dan vind je

http://www.mrexcel.com/forum/excel-questions/468698-sha256-hash-function.html

 

En google op "hash android app" geeft

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hobbyone.HashDroid&hl=nl

 

Volgens mij is er zat te vinden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het mogelijk is.

 

De postcode bestaat uit de cijfers 1000 t/m 9999, dus 8999 getallen. Dan zijn er twee letters waarvan in de eerste de S niet word gebruikt (over 25 letters) en in de laatste de A, D en S niet (over 23 letters).

Totaal geeft dat 8999 * 25 * 23 = 5.174.425 (over 5 miljoen) mogelijke postcodes.

Hoe wil jij dat in een 6 cijferige unieke code vangen? Daarmee heb je namelijk maar 1 miljoen (000.000 tot en met 999.999) mogelijkheden.

En ik heb bij de berekeningen nog niet eens rekening gehouden met huisnummers (tot 3 cijfers) en huisnummer toevoegsel.

Je gaat dan naar miljarden mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel een hash berekenen. Hash waarden zijn namelijk niet uniek. Alleen is de kans op een dubbele hash erg klein als je de juiste hash functie gebruikt.

 

Maar als je dat dan weer in een 6 positie veld wil stoppen heb je inderdaad wel een probleem. Aan de andere kant heeft het bedrijf niet oneindig veel klanten dus je kan best iets omsmurfen naar een getal van 6 posities maar er zullen dubbelen in voorkomen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ik heb een tool gevonden die precies doet wat ik wil.

SuperGenPass.

Het enige nadeel is dat deze alleen voor android is, en niet voor OS zoals de iphone.

Er is wel een webversie, maar die geeft aan andere uitkomst als de android versie.

Ik geef een postcode en huisnummer in, en kan aangeven wat ik voor pin wil hebben (hoeveel getallen)

En het aantal waar ik over praat is voor nu maximaal tot 5.000 codes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ermee wil is dat er een toegangscode voor service in een systeem gezet kan worden die op iedere locatie anders is.

En simpel achterhaald kan worden op postcode en nummer.

En die postcode wordt gebruikt om met een eigen unieke toegevoegde code een nieuwe waarde te maken die in het apparaat onderweg wordt gezet.

Dus heb je de postcode en nummer, dan weet je niet de geheime variabele en kom je dus niet achter de code die er in staat.

En die variabele weet alleen de monteur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik citeer uit de FAQ

 

and cuts the result to the desired length.

 

Met andere woorden, de gegenereerde code is niet uniek! De vraag is hoe groot deze kans is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...