Ga naar inhoud


Cookies


roomoos_dd

Aanbevolen berichten

Sinds invoering van nieuwe wetgeving komen we steeds meer mededelingen tegen

met dit soort strekkingen.

 

......... Sorry dat we je zo bruut lastigvallen. De overheid wil echter graag dat we

je melden dat we op *****.nl cookies gebruiken. Met het drukken op de groene

knop hieronder sluit je deze melding en ga je akkoord met het ontvangen van

cookies en bezoeken van *****.nl. Scroll omlaag om hier meer over te lezen.

Je ontvangt deze melding maar één keer per browser.

In geval van problemen kun je mailen naar ]****.nl ...........

 

Onduidelijk gebleven is echter of bezoeker de plicht heeft om dit te accepteren op

'straffe' van dat je de site niet kan bezoeken. Immers er wordt GEEN optie geboden in

de zin dat je de site WEL mag bezoeken ZONDER akkoord te gaan met plaatsing van cookies.

7000/7020

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • Beheerder

Van mij mogen alle websites vanaf vandaag een pop-up plaatsen waarmee bezoekers ofwel alle cookies kunnen goedkeuren, of als ze dat niet doen naar met een pittige mededeling www.overheid.nl verwezen worden. Dan is het snel afgelopen met deze onzin wet.

 

Bepaalde cookies weigeren moet een browser doen (als je dat zelf wilt en je browser zo instelt) en niet de gebruiker zelf. Het is al helemaal niet de taak van een website om je daar naar te gaan lopen vragen. Dat is irritant voor de eindgebruiker. Stel je voor dat alle 128 miljard websites dit zouden doen? Dan ben je de hele dag alleen nog maar pop-ups aan het wegklikken.

 

Eerst goede regelgeving voor browser aanbieders dus. De browser moet het de gebruiker gemakkelijk maken tracking cookies af te wijzen, terwijl je wellicht andere cookies (die het gebruiksgemak bevorderen) wilt toestaan. Dan pas cookie aanbieders gaan verplichten de 'do not track' optie te respecteren.

 

Deze wet is grote onzin, niet werkbaar en niet te handhaven.

 

Als ik hier actief toestemming zou vragen voor tracking cookies en de gebruiker de mogelijkheid zou bieden de website te bezoeken zonder die cookies, zou ik minimaal alle facebook, twitter, youtube, gravatar en google features moeten schrappen. Het is namelijk technisch niet mogelijk op dit forum onderscheid te maken tussen mensen die het wel en mensen die het niet willen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het toch wel op te lossen

In board regels leden goedkeuring vragen voor cookies

 

Niet leden krijgen een popup bij OK mogen ze op sat4all anders

mogen ze niet op sat4all.

 

Denk niet dat je hierdoor veel bezoekers kwijt raakt

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En hoe ga je het wegschrijven van cookies voordat je de registratieprocedure ingaat dan oplossen?

 

Er is maar één manier om dat op te lossen. De indexpagina van deze site vervangen, er een cookie melding van maken:

 

Sorry dat we je zo bruut lastigvallen. De overheid wil echter graag dat we

je melden dat we op sat4all.com cookies gebruiken. Met het drukken op de groene

'Accepteer' knop hieronder sluit je deze melding en ga je akkoord met het ontvangen van

cookies en bezoeken van sat4all.com. Scroll omlaag om hier meer over te lezen.

Je ontvangt deze melding maar één keer per browser/computer.

 

met vervolgens een 'verlaat deze site' en 'accepteer' knop.

Als je op 'accepteer' drukt een cookies schrijven die de weergave van deze melding het volgende bezoek voorkomt en als je op 'verlaat deze site' drukt re-directen naar http://www.rijksover...gen-met-cookies

 

Meer opties die technische haalbaar zijn zie ik niet.

 

Als iedereen dat gaat doen voldoe je aan de wet en wordt het internet zo vreselijk irritant dat er vanzelf nog meer maatschappelijk protest tegen deze belachelijke wet gaat ontstaan.

 

Wij gaan onze bezoekers dat niet aandoen en kiezen er voor goed te informeren, maar niet irritant te zijn. Met ons voldoen vele andere sites uit principe ook niet aan deze wet. Ik zou namelijk ook niet weten hoe ik aan de wet kan voldoen met een community platform als sat4all dat compleet verweven is met diensten van derden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet is het niet toegestaan ongevraagd cookies bij derden weg te schrijven

 

Je mag dus ongevraagd bij derden cookies uitlezen.

 

Start pagina die leeg is maar alleen login cookie lezen ,is cookie aanwezig zonder vraag een redirect naar

start pagina forum.

 

In start pagina forum ook een kleine cookie lees controle voor mensen die direct naar het forum url gaan en

een redirect naar die first lege start pagina met toestemming vraag als de cookie niet gezet is

 

Is cookie niet aanwezig toestemming vragen om cookies te plaatsen in dien JA toestemming cookie plaatsen ennaar forum in dien NEE een ban (haha grapje)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach mij maakt het niet zoveel uit, ik krijg toch geen meldingen meer nadat ik de gratis add-on "cookieOK" in firefox heb geïnstalleerd.

De melding bij NU.nl boven in beeld is weg en ook de pop-up bij buienradar

Ook verkrijgbaar voor Chrome.

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/cookiesok/

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/cookiesok/afmkbjoakcacgljcdccofbffloabfbni

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet om eerst na toestemming cookies te plaatsen dat is

eenvoudig op te lossen.

 

Probleem is google/facebook/enz moet ook eerst toestemming geven anders mogen hun

niet op de site

 

maw door te voldoen aan de wetgeving sluit je sponsoren uit en draai je je

zelf financieel de nek om

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

"Consumentenbond wil andere cookiewet….." :confused: (volledige tekst van het vandaag gepubliceerde artikel is in diverse dagbladen te lezen…..)

 

 

 

De casus ? …..Er wordt GEEN optie geboden in de zin dat je de site WEL mag bezoeken ZONDER akkoord te gaan met plaatsing van cookies…… (zie topic start)

 

Nu maar afwachten op verdere ontwikkelingen……

7000/7020

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

In Konqueror kun je bijvoorbeeld het standaardbeleid op "Om bevestiging" vragen zetten.

post-38150-0-85141200-1361648529_thumb.png

 

Als je dan Sat4all bezoekt, krijg je vraag of Sat4all koekjes mag dumpen, maar ook of Google, Facebook, de adverteerder dat mogen. De eerste keer is het wel een beetje gedoe van welles/nietes, maar alle volgende keren dat je Sat4all bezoekt zijn je keuzes al gemaakt. Op die manier kun je prima het koekjesbeleid afdwingen zoals jij het wilt: Bijvoorbeeld de koekjes van Sat4all accepteren en van al te rest niet.

 

De functie zoals hij in Konqueror bedoeld is, komt het dichtst bij wat met de cookiewet bedoeld is: Voor elke partij die een koekje wil plaatsen wordt jouw toestemming gevraagd. Bevalt die partij jou niet, dan weiger je zijn koekjes.

 

Toestemming vragen door de website werkt niet, omdat de website geen macht kan uitoefenen op gelinkte paginaelementen die van derde partijen afkomen. Die dumpen zonder pardon hun koekjes. Het enige wat een website dan kan doen om aan de wet te voldoen is een cookiemuur bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...