Ga naar inhoud


slecht ontvangst vlaamse zenders


erik56

Aanbevolen berichten

Ik denk dat mijn sateliet goed is uitgericht op astra 23.5. Sterkte op 95% kwaliteit op 97% Op een rebox 9000.

 

Vrt, canvas nederlandse zenders Vtm komen prima binnen .

 

Maar vitaya, 2 be ,tv 5, vier tv komen binnen in blokvorm .

 

Ligt hier de fout bij tv vlaanderen door te kleine bandbreedte of mijn afstelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed dat mijn satelliet niet goed is uitgericht op astra 23.5. Sterkte op 95% kwaliteit op 97% Op een rebox 9000.

 

Vrt, canvas nederlandse zenders Vtm (alle hd) komen prima binnen .

 

Maar vitaya, 2 be ,tv 5, vier tv komen binnen in blokvorm .

 

Wat wel opvalt is dat de receiver een tijdje opstaat het probleem weggaat.

 

Ligt hier de fout bij tv vlaanderen door te kleine bandbreedte of mijn afstelling of de rebox 9000?


  •  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, er zijn meerdere mogelijkheden waardoor deze problemen veroorzaakt kunnen worden.

 

Sneeuw, niet optimaal uitgerichte schotel, de skew wan de LNB, LNB defect, kabel geoxideerd, vocht in de kabel, software versie ontvanger, DeCt telefoon etc.

 

Begin bij het begin, en (laat) de uitrichting van de schotel controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die blokken ook bij ard-hd en in mindere mate bij zdf-hf. Sd is goed. Denk dat het aan de rebox ligt. Heb op dezelfde schotel ook een samsung tv met ingebouwde satelliettuner en een xtrend 6000 aangesloten. Daarmee geen enkele probleem. Bij mij hetzelfde dat de blokken niet optreden als de receiver een tijdje aanstaat. Volgens mij echt een reboxprobleem. Ben absoluut geen expert maar de ontvangstwaarden liojken prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn sateliet goed is uitgericht op astra 23.5. Sterkte op 95% kwaliteit op 97% Op een rebox 9000.

 

Vrt, canvas nederlandse zenders Vtm komen prima binnen .

 

Maar vitaya, 2 be ,tv 5, vier tv komen binnen in blokvorm .

 

Ligt hier de fout bij tv vlaanderen door te kleine bandbreedte of mijn afstelling?

hoeveel sinaal heb jij op die zenders die het slecht doen(vitaya, 2 be ,tv 5, vier tv),anders je schotel eens een beetje veranderen op deze zenders en kijk of het probleem dan nog voorkomt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie

ik heb het stelligste vermoede dat de fout aan de receiver ligt.

hoopte dat ik hier een bevestiging kon krijgen dat sommige dit probleem ook hadden.

heb nu haast alles vervangen van lnb tot diseqc toe.

Een TVV kaart werkt normaal gesproken toch zonder problemen in een Rebox decoder. Ik gebruik zelf een TVV & CD kaart in een decoder en dat werkt al een ruime tijd zonder problemen (gebruik wel Octagon). Kan het misschien zijn dat je toch ergens een warmte probleem of zo heb? Gebeurt het altijd, of is er een "trend" te volgen?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Vampire Trix

VRT en Canvas zitten op Astra 19, dus daar is je ontvangst goed op veronderstel ik.

 

Vitaya, 2BE, Vijf, Vier zitten op Astra 23.5, dus misschien slechte uitrichting van je LNB?

Kan je kijken of je een gratis zender op Astra 23.5 kan krijgen (bv. TV Gelderland ofzo, kanaal 115)?

Indien niet, kan je de foutmelding geven die je krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrt canvas vtm hd zitten ook op astra 23.5 en de Nederlandse regionale zenders zijn zonder storing te krijgen.

 

ik vermoed dat de rebox 9000 er voor iets tussen zit.

Als de receiver een tijdje opstaat is het probleem verdwenen.

krijg geen fout melding alle blokjes en gestoord geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het echt iets raars ,de Nederlandse regionale zenders krijg ik gewoon zonder storing binnen.

doch de vlaamse zenders niet.Na een tijdje dat de receiver opstaat is het probleem van de baan.

Ik gebruik ook twee kaarten en alleen tv vlaanderen geeft problemen .

heeft het iets met de bandbreedte te maken ,en een probleem met rebox 9000 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de Rebox software al eens geupdate? Wanneer die nog de software van uitlevering heeft zou ik die eerst vervangen.

 

 

De Rebox heeft 2 tuners, probeer eens de ontvangst van deze zenders via de andere tuner in te stellen en kijk dan eens wat er gebeurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het echt iets raars ,de Nederlandse regionale zenders krijg ik gewoon zonder storing binnen.

doch de vlaamse zenders niet.Na een tijdje dat de receiver opstaat is het probleem van de baan.

Ik gebruik ook twee kaarten en alleen tv vlaanderen geeft problemen .

heeft het iets met de bandbreedte te maken ,en een probleem met rebox 9000 ?

Ik moet zeggen dat bij mij een CD kaart en een TVV kaart nooit goed tegelijk gebruikt konden worden met een Rebox firmware. Dit was voor mij de primaire reden om over te stappen naar octagon. Als je dus meer wilt, dan is de MCAS plugin beter dan de kaartaansturing van de Rebox firmware. Het kan dus de moeite lonen om dat te bekijken...

Ik moet wel zeggen dat mijn problemen anders van aard waren, ik kreeg continu Gecodeerde zender meldingen en daar werd ik gek van.. Ik heb op zich ook precies hetzelfde probleem gehad als jij m.b.t. de blokjes. Als de decoder een minuut of 10 draaide, dan was je van het probleem af. Ik had dit alleen op de oude transponder van History HD, nu deze verhuist is ben ik van het probleem af. Ik moet wel zeggen dat de oude Travel Channel HD nog wel dit probleem bij me vertoont. Dus ja, het is een decoder probleem, maar in mijn tijd hielp het wel om de schotel zeer scherp uit te richten. 1% extra kwaliteit leverde toen wel een klein verschil op. Als je minder kwaliteit hebt, dan duurde de opwarmtijd van de decoder ook langer...

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...