Ga naar inhoud


Canal digitaal storing ?


JBnl

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik heb net een paar keer gehad dat ik geen beeld meer had op de nederlandse zenders, ik gebruik een kaart in de xtrend 9000 en gebruik cccam 2.3.0 kijk ik op de info van cccam staat als codering ok, maar toch geen beeld.

Soms bij het zappen weer wel beeld maar dan weer stil.

De schotel staat goed, en de kaart is I4A.

Iemand anders dit ook gehad ?

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vrijdag had ik dat een van de twee kaarten het niet meer deed.

Na 2x heractiveren met een nacht ertussen had ik weer signaal.

Inmiddels heb ik wel bij CD geklaagd, maar ja het is zondag en het zal nog wel een week duren voordat ze zijn uitgeslapen

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij liggen de zenders er om de haverklap gedurende uren sinds vrijdag 14 dec j.l. uit. Start altijd hetzelfde .. om de minuut of zo valt het beeld weg gedurende een secode of zo .. dat gaat zo enige tijd door en dan valt het gewoon helemaal weg, op alle zenders (settop pakket). Ik heb vervolgens franstalig geluid op Nederland 3 ook oa.. Dit type storing is begonnen een jaar of 2 terug geloof ik, toen ze met een nieuwe codering oid gestart zijn (november 2010 of zo geloof ik). Voor die tijd alleen bij extreem slecht weer even beeld kwijt (nooit uren). Het is wekelijks een probleem. Inladen nieuwe lijst werkt niet altijd op deze dagen (decoder vindt geen enkel canal digitaal kanaal meer, maar zegt wel goede ontvangst). En als ie wel werkt, dan is ie soms dezelfde dag alsweer gewijzigd (heb interessante lijstjes van hoe die wijzigen).

 

Ik woon in de provincie groningen bij de duitse grens (omgeving nieuweschans) en vraag me regelmatig af of er niet een ander probleem speelt (zijn in ieder geval geen weersomstandigheden).'k Weet dat in Groningen abonnees hier en daar last hebben van passerende auto's. Bij mij is het een web 'm walk stick die blokjes geeft op de tv.

Weet helaas niet hoe andere canal digitaal abonnees in deze regio het hebben (ken er geen). Ik heb geen andere optie dan een sateliet, ligt geen kabel oid. Radiozenders ook armoe troef bij mij. Alleen duitse zenders over het algemeen en sky. En die wil ik niet.

Nieuwe decoder ed aanschaffen trekt me ook niet, omdat ik geen garantie heb dat het beter wordt daarna (als ik de site belees en hier .. zeer zeker niet ..).

Een rechtszaak oid zou vast meer bewerkstelligen in beleid Canal Digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je dit allereerst bij je eigen installatie moet zoeken.....opnieuw uitrichten, connectoren vernieuwen, eventueel defecte switch als oorzaak....geen gecertificeerde ontvanger misschien..

wat deze storingen met het beleid van CD te maken hebben ontgaat mij volkomen...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ... hoezo niets te maken met canal digitaal beleid ... heb je de klantenservice van hun wel eens gebeld. Schotel uitrichten slaat helemaal nergens meer op ... dan zou ie 't immers de dag er op ook zomaar plots niet meer moeten doen .. Ben niet van de pot gerukt zeg. Canal Digitaal zal zelf beleid wel degelijk onder de loep moeten nemen. Het is een gecertificeerde ontvanger. Betaal gewoon abonnementskosten ook. Goede schotel en ontvanger, dus lijkt me dat ik dan niets zou moeten doen maar Canal digitaal. Zij garandeerde nl dat er ontvangst in mijn regio zou zijn. Iedereen weet toch dat satelietontvangsst door meer dingen gestoord kan worden vandaag de dag .. en als canal digitaal ook nog steeds weer op nieuwe manieren gaat zitten uitzenden .. nieuwe coderingen .. (want jee ook vooral .. stel dat ze hun signaal hacken man (wordt massaal gedaan en die hebben beter en vaker beeld dan de klanten zo langzamer hand ..).

Lekker forum hier .. niet veel meer soeps dan canal digitaal zou ik zeggen (dit even tegen die ene persoon die meende me er uit te kunnen zetten met wel de domste opmerkingen ever).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanderer,

mijn installatie hangt al 4 jaar goed; ik heb een 8-kops ontvanger, waarvan ik er nu 4 gebruik; of alles ontvangt niks of het ligt niet aan de antenne; dat initieel hier naar gevraagd word, ok; maar als je hoort dat het een ervaren vebguiker is met 4 complete sets en met MTS-E opleiding ga je toch een andere oplossing bedenken;*

wat mij stoort is dat cd permanent onbereikbaar is en uitsluitend op peuter nivo kan communiceren, nl cd richting klant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, met een installatie met 4 koppen die al 12 jaar draait ben ik natuurlijk maar een broekkie, maar wat ik allemaal opnoemde heb ik dus zelf ondervonden, gebruik standaard onderdelen, geen hi-tech en dan weet ik dat er weleens een storing kan optreden....en met CD heb ik nog nooit problemen gehad...gelukkig heb ik een lontje van gemiddelde lengte :D ...

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanderer;

je schrijft; quote

ik denk dat je dit allereerst bij je eigen installatie moet zoeken.....opnieuw uitrichten, connectoren vernieuwen, eventueel defecte switch als oorzaak....geen gecertificeerde ontvanger misschien..

unquote

1 natuurlijk eerst bij jezelf zoeken bij een installatie die 4 jaar prima werkt? Dan moet hier een storm zijn geweest of die de antenne er bijna afwaaide; maar ja zulke dingen vallen wel op.

opnieuw uitrichten? de andere koppen/sets werken prima dus als er 1 niet werkt de antenne weer uitrichten; je weet zelf wat voor werk dat is; prima adviesje

connectors verneiuwen; als de buiten zouden zitten en het probleem is altijd op dezelfde leiding ala, maar wederom een schot in de lucht; trouwens als de doorgave belemmerd/slecht is is dat ook met BVN; dus niet, prima beeld en geluid.

defecte switch; graag uitleg; ik gebruik geen enkele switch alles is rechtstreeks decoder naar kop

geen gecertificeerde decoders dus wel en allemaal van dezelfde dealer in beverwijk/alkmaar; trouwens die philips bende (ik heb er zelf voor gewerkt) is slechter dan SAB (niet gecertificeerd, maar prima functies, etc)

met permissie; wat jij schrijft is bijna een nieuwe installatie aanleggen; met geen kort lontje, maar dit is precies de antwoorden die je van cd krijgt dat mij erg kribbig maakt, vooral omdat ze verder onbereikbaar blijven en niet te benaderen zijn;

ik hoop wel dat de andere 200 bijdrages van u meer diepgang hadden.

Nogmaals ik heb het zelf opgelost door de decoder te resetten, maar dat was niet dankzij de hulp van cd en/of philips ondersteuning; ja is je groot bent ben je soms zelfs te groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

andanal, uw 4 berichten halen helemaal niet het niveau van wanderer. Overigens gaf wanderer antwoord op een bericht van NoppertG waarin staat :

Bij mij liggen de zenders er om de haverklap gedurende uren sinds vrijdag 14 dec j.l. uit. Start altijd hetzelfde .. om de minuut of zo valt het beeld weg gedurende een secode of zo .. dat gaat zo enige tijd door en dan valt het gewoon helemaal weg, op alle zenders (settop pakket). Ik heb vervolgens franstalig geluid op Nederland 3 ook oa..

CD die een frans geluidsspoor op nederland 3 zet ? De opmerking van wanderer aan NoppertG om zijn installatie na te kijken is dan ook volledig terecht.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean Claude,

dat is ook kort door de bocht; volgens mij is het onmogelijk om franstalig geluid op een TV zender Ned 3 te krijgen; ik zou niet weten waar je dit zou lukken laat staan herstellen; Trouwens; stel het zou lukken bijv. bij internationale zender met meertalige ondersteuning, dan is het toch simpler om te schrijven; via de instellingen van de betreffende zender kunt u de taal aanpassen;

relatie met gehele installatie, connectors, goedgerichte antenne en gecertificeerfde decoders zie ik echt niet; met dat soort beschrijvingen stuurt juist cd je het bos en daarom ageer ik ook zo fel; als je niet in staat bent om een gerichte antwoord te geven onthou je er dan van of vraag door om het probleem te leren begrijpen. Sowieso is een antwoordkeuze pakket wat er nu aanhangt bij cd voor peuters en ik kan men niet voorstellen dat je op enig manier op het huiste pad gezet wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean claude ik had dit laatst ook op ned3 maar dan een duitse zender de rest van de zenders geen beeld

Oplossing bleek de verkeerde instelling van diseqc switch

Misschien heb je er wat aan

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...