Ga naar inhoud


Canal digitaal storing ?


JBnl

Aanbevolen berichten

Heren, wat een opgefokt gedoe zeg, relax!

 

Als een installatie voor de afgelopen jaren perfect werkt, is dat toch geen garantie voor de toekomst!?

Op een gegeven moment kun je de toleranties van je systeem voorbij zijn van het ene op het andere moment. Heb je wel eens de f-connectoren bekeken van je lnb's of eventuele switches na een aantal jaar? Dan weet je dat die oxideren na verloop van tijd en (vreemde niet te beredenerende) storingen liggen voor de hand.

 

Als Wanderer een balletje opgooit om eens de installatie eens na te kijken, dan kan het net zo maar zijn dat er wellicht een lampje gaat branden.

Het is maar een suggestie die goed bedoelt is en (ook in mijn ogen) voor de hand ligt.

Draai hier ook sinds 2003 met diverse cd-kaarten en heb ook niet dergelijke storingen ondervonden. Wel minder wordende verbindingen bij lnb's en switches.

 

Dat CD aan het sleutelen is geweest met hun beperkingen op het aantal tegelijktijd te ontvangen kanalen wordt op deze site uitvoerig besproken.

Misschien heeft NoppertGX wel een ontvanger waar de voeding van hapert (bolle elco's en zo)?

Kan zo maar zijn...

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dus heeft wanderer gelijk : lokale installatie nakijken !

@andanal : dat je een probleem hebt met CD, ok, join the club, maar daarom moet ge uw frustratie niet op anderen uitwerken, zeker als die proberen iemand anders goede raad te geven .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik heb ook wel eens Franstalig geluid op Nederland 3, maar hoe gek het ook klinkt ook wel eens Engels, Duits en ook zelfs Gronings. Er is geen peil op te trekken maar meestal biedt de TV gids wel uitkomst vaak staat het land van herkomst van het programma er wel bij. Scheelt toch weer de receiver resetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor iedereen die moeite heeft met mijn opgefokte mening; ik heb al een paar keer luid en duidelijk gesteld dat ik de manier van communiceren van CD op peuter nivo vind; ook waar ik kritiek opgaf heeft dat nivo; wie gaat in hemelsnaam een advies geven om de antenne stand te controleren? met diverse hulpmiddelen kan je bekijken welk signaalsterkte je hebt en in aanmerking nemen hoeveel tijd het kost om je antenne goed in te stellen, dan is dat toch niet je eerste gedachte;

zelf kom ik uit de domotica wereld en moest ik trainingen en advies geven; je weet of niet en dan vraag je door om een beeld te krijgen

quote

ik denk dat je dit allereerst bij je eigen installatie moet zoeken.....opnieuw uitrichten, connectoren vernieuwen, eventueel defecte switch als oorzaak....geen gecertificeerde ontvanger misschien.

unquote

vind ik dus precies het nivo waarom zo pissig word; opnieuw uitrichten, vooral s'winters een uitstekende manier om je tijd te verdoen; ik hoop dat mijn ongezouten manier wel bij een iedereen laat nadenken voor je een antwoord geeft.

Nogmaals gecertificeerde decoder van Philips moest gereset worden door 1 minuut spanningloos te maken en oorzaak vermoedelijk het heen en weer zappen waar dit gecertificeerd apparaat niet tegen kan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@andanal,

 

Ten eerste schrijf je in jouw eerste bericht in dit topic, dat je precies hetzelfde probleem gead hebt. Oké, maar welk probleem ? Er wordt namelijk geschreven over twee hele verschillende problemen. Beidde hebben wel gemeen, dat het een decodeer probleem is, maar wel van verschillend aard. Dus ook verschillende oorzaak.

 

Ten tweede: Omschrijf je probleem eens, misschien word je dan geholpen. I.p.v. zo heftig te reageren. Je kan dan wel schrijven dat je een mts e opleiding hebt genoten, maar uit je schrijven haal ik dat er niet uit. Eerder van ik weet het wel hoe dat zit, en dan toch blijven mopperen.

 

 

Je kan een ontvangst probleem hebben ( geen signaal ) en dan zul je opstelling moeten controleren. ( denk aan verwaaiing, corredatie van coax / f connectors , een defect LNB ( ja dat kan plots voorkomen ). etc. ) Maar ook verkeerde instellingen in je satellietontavnger kan deze problemen veroorzaken.

 

Je kan een decodeer probleem hebben. Meestal is een oude software / firmware versie daar de oorzaak van. Maar ook verkeerde instellingen van je ontvanger / softcam kan dat veroorzaken.

 

Dus in plaats van te schreeuwen, kun je beter maar met info komen rondom je probleem, zodat het opgelost kan worden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Andanal, wanneer je het probleem wat je hebt opgelost wilt hebben met onze hulp wordt van jouw kant constructieve antwoorden verwacht.

Wanneer je alleen je boosheid wilt luchten kan je beter een nieuw topic openen en daar je hart luchten.

Alleen zal dat je probleem niet gaan oplossen.

 

Canaaldigitaal heeft resent de parameters van zijn transponders veranderd, waardoor je nu 1,5 db mer signaal nodig hebt voor een ongestoorde ontvangst.

Meerdere kijkers zijn er al achter gekomen, dat dit net ontbrak bij hun schotel afstelling.

Het advies, de schotel afstelling te controleren is dus niet zonder grond.

Doe er je voordeel mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote

Ten eerste schrijf je in jouw eerste bericht in dit topic, dat je precies hetzelfde probleem gead hebt. Oké, maar welk probleem ? Er wordt namelijk geschreven over twee hele verschillende problemen. Beidde hebben wel gemeen, dat het een decodeer probleem is, maar wel van verschillend aard. Dus ook verschillende oorzaak.

unquote

ik reageerde op aphap; ook ik heb al diverse keren min of meer dezelfde problemen gehad en die soms spontaan soms na een nachtje slapen weer opgelost waren en feitelijk was het altijd problemen met de philips decoder; meestal resetten helpt!

 

Ten tweede: Omschrijf je probleem eens, misschien word je dan geholpen. I.p.v. zo heftig te reageren.

 

ik reageer zo heftig en dat heb ik nu langszamerhand bij al mijn postings geschreven dat er bij CD niemand zo slim is om deze oplossing ook te vermelding; je krijgt een standaard bandje met 3 keuzes en nergens want deze oplossing vermeld en ergo je krijgt ook niemand feitelijk aan de lijn; in een andere posting ga ik er uitgebreider op in.

 

Je kan dan wel schrijven dat je een mts e opleiding hebt genoten, maar uit je schrijven haal ik dat er niet uit. Eerder van ik weet het wel hoe dat zit, en dan toch blijven mopperen.

Dat ik mijn MTS-E opleiding vermeldde is om te voorkomen dat raadgeving krijg als werk je coax kabel wel; etc. <ik heb de installatie zelf aangelegd en weet ook donders goed waar de zwakke punten zitten; maar ik ontplof bijna als iemand de suggestie doet om de antenna nog eens in te regelen; in de winter? zijn er geen andere oplossing ja! en waarom werkt BVN wel? of je mijn MTS-E diploma uit mijn schrijven kan halen vind ik een flauwe opmerking; heb trouwens ook nog HEAO-CE gehaald; lees je dat wel; ik wil gewoon zinvolle opmerkingen en niet iets wat iemand alleen maar denkt of erger denkt te weten.

 

Je kan een ontvangst probleem hebben ( geen signaal )

nee; ik heb bvn prima ontvangst

en dan zul je opstelling moeten controleren. ( denk aan verwaaiing, corredatie van coax / f connectors , een defect LNB ( ja dat kan plots voorkomen ).

absoluut niet de installatie hangt op 6 meter en je kan daar een olifant ophijsen; die problemen heb ik natuurlijk ook gehad.

 

Maar ook verkeerde instellingen in je satellietontavnger kan deze problemen veroorzaken.de kan ik zo omwisselen met andere decoder en het werkt wel. dus het ligt aan die ene decoder; dus resetten en ja hoor!

 

Je kan een decodeer probleem hebben. Meestal is een oude software / firmware versie daar de oorzaak van. Maar ook verkeerde instellingen van je ontvanger / softcam kan dat veroorzaken.

Met SAB weet ik dat je handmatig software moet inladen; mij is verteld dat met de gecertificeerde philips dingen zich zelf updaten; of is dit onjuist, dan is het de 1e feitelijke informatie voor mij

 

Dus in plaats van te schreeuwen,

ik dacht schreeuwen alleen met hoofdletters gebeurde?! ik ben erg direct en weet ook of bepaalde informatie lulkoek is of niet; nederland 3 in het russisch; jammer nog geen antwoord gekregen alleen maan nog meer vreemde talen §

 

kun je beter maar met info komen rondom je probleem, zodat het opgelost kan worden.

ik heb het opgelost maar was wel benieuwd of dit zo vaak voorkomt en het antwoord is dus ja; verbaasd ben ik dat een aantal getrouwe van dit forum is in mijn ogen cd proberen te vergoeilijken, natuurlijk dat mag, maar ga dan in op mijn commentaar en dis is dacht ik voldoende onderbouwd

 

Met vriendelijke groet, paardengek

ik heb dat niet beweerd maar als je het zelf zegt geloof ik je op je blauwe ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andanal, wanneer je het probleem wat je hebt opgelost wilt hebben met onze hulp wordt van jouw kant constructieve antwoorden verwacht.

ik heb het al opgelost en was benieuwd hoe anderen het deden en wat me aangereikt noem ik niet echt constructief; bijv. je antenne op nieuw instellen

 

Wanneer je alleen je boosheid wilt luchten kan je beter een nieuw topic openen en daar je hart luchten.

Alleen zal dat je probleem niet gaan oplossen.

daar heb je gelijk mee

 

 

Canaaldigitaal heeft resent de parameters van zijn transponders veranderd, waardoor je nu 1,5 db mer signaal nodig hebt voor een ongestoorde ontvangst.

Meerdere kijkers zijn er al achter gekomen, dat dit net ontbrak bij hun schotel afstelling.

 

prima manier van communicatie met klanten en dan dit niet op dat lullige bandje vermelden? Trouwens waarom dan wel prima BVN en andere sets werken wel prima, zelfs die nog 5 meter langer kabellengte heeft.

 

Het advies, de schotel afstelling te controleren is dus niet zonder grond.

ja dus, vind ik nog steeds van de zotte; met een SAB scanner kun je precies de signaalsterktes aflezen en zie vorig antwoord

 

Doe er je voordeel mee.

Ik hoop dat een aantal lezers nu tot andere gedachtes zijn gekomen en de decoders met enig argwaan te bekijken en als bvn goed werkt eerst enige keren de decoder goed resetten; tot nu toe heeft dat nog altijd geholpen, behalve toen cd mij berichtte dat als de kaart 6 maanden niet gebruikt werd hij eerst opnieuw weer geheraktiveert moet worden.

Helaas moet de klant dit soort zinnige informatie ontberen op het peuterbandje en krijg vanuit buitenland echt niemand te pakken of misschien toch op andere tijden?

aangepast door andanal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat je aan een gecertificeerde box hebt is dat je in geval van problemen CDS op de vingers kunt meppen: je lost het maar op!

In de regel gebeurt dat ook wel maar niet altijd wanneer jij wilt en de aanname dat een gecertificeerde ontvanger staat voor probleemloos onvangst heb je zelf verzonnen.

 

Tot nu toe altijd nog de eigen boontjes kunnen doppen en in 15 jaar tijd slechts 1 keer met CDS servicedesk gebeld en dat was van het voorjaar om mijn abbo aan te passen.

 

Zolang smartcard pairing nog geen feit is bij CDS komt hier ook geen "gecertificeerde" box de huiskamer in. Op moment dat ze het gaan invoeren zal ik per direct mijn cds abbo opzeggen en kabel of iptv nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Offtopic

 

 

Zolang smartcard pairing nog geen feit is bij CDS komt hier ook geen "gecertificeerde" box de huiskamer in. Op moment dat ze het gaan invoeren zal ik per direct mijn cds abbo opzeggen en kabel of iptv nemen

 

hier idem

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

, maar wederom een schot in de lucht; trouwens als de doorgave belemmerd/slecht is is dat ook met BVN; dus niet, prima beeld en geluid.

defecte switch; graag uitleg; ik gebruik geen enkele switch alles is rechtstreeks decoder naar kop

 

Eerst melden dat je geen ontvangst hebt, advies krijgen en pas later meldden dat BVN het wel doet. En maar schoppen tegen welwillende meedenkenden. Moeten we soms eerst voorzichtig naar je cv vragen? Heb HTS-E. Hoe meer je soms ergens vanaf weet, hoe groter de kans dat je iets simpels overziet. En dat kan mede omdat je in de veronderstelling bent dat alles ok hoort/moet zijn. Ik ben er klaar mee.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Je opleiding etc doet helemaal niet terzake. Maar wat wel terzake doet is jouw ervaring met sateliet tv en schotel plaatsing.

Ik begrijp nu pas uit jouw schrijven dat je een single LNB hebt op vaste schotel gericht op 19.2 astra. Je schrijft namelijk dat je geen diseqc switch hebt.

Maar wanneer je een duo LNB hebt ( astra 19.2 / astra 23,5 ) heb je wel degelijk een diseqc switch, deze zit verwerkt in je duo LNB. ( en ik denk dat je deze opstelling hebt , de meeste voorkomende opstelling)

 

En inderdaad, een gecertificeerde ontvanger, is niet altijd een garantie van goede werking.

Je schrijft dat je een SAB hebt. Gaat je smartcard rechtsstreeks in een kaartlezer, of gebruik je een CI CAM module ? Ook de combinatie van de ontvanger / CI module kan problemen geven op het gebied van decoderen. BVN zal het dan altijd blijven doen, is immers een fta zender.

De combinatie van ontvanger en CI module kan problemen geven, dat komt niet alleen bij Canal Digitaal voor maar ook bijv. bij UPC kabel TV aanbieder ( een UPC gecertificeerde samsung TV i.c.m. een UPC ci module ).

Wanneer de boel zogenaamd gecertificeerd is, kun je de provider er op aanspreken, dat geldt uiteraard alleen maar voor de apparatuur, maar niet voor de schotel opstelling, of hoe de coax kabel is aangesloten.

Daarbij moet je niet vergeten dat canal digitaal na enige jaren hun gecertificeerde ontvangers niet meer ondersteunen. Ik vind dat geheel onjuist. Maar daarvoor zul je bij canal digitaal moeten zijn. Daarom zal ik zelf nooit zo'n gecertificeerde ontvanger aanschaffen. De andere, nog belangrijker reden is, dat ik vrijheid wil hebben op het gebied van zenderlijsten, diverse mogelijkheden voor schotelopstellingen etc.

 

 

Qua ontvangst, wanneer je BVN wel ontvangt, wil dat niet zeggen dat je automatisch ook de andere nederlandse zenders storingvrij kan ontvangen.

Dat heeft te maken door canal digitaal gebruikte transponders op de sateliet. De HD zenders van canal digitaal zijn qua signaal sterkte vrij zwak. Dat heeft te maken met een andere modulatie ( 8PSK ipv QSPK , is onlangs veranderd ). De transponders waren al vrij zwak t.o.v. bijvoorbeeld SKY duitsland, en na de modulatie verandering nog iets zwakker. Waarom canal digitaal geen sterkere transponders neemt zal vast te maken hebben met de financiën. SKY duitsland is veel kapitaal krachtiger.

Als je een duo LNB hebt, hoe is deze in de schotel bevestigd ? Met de klem in de hals van 19.2 graden ? Dan moet de LNB iets scheef omhoog staan ( ca 11 garden ). Nu weet je zelf wel, wanneer je iets in een klem ( die niet te vast kan i.v.m. breken ) scheef omhoog zet, zal deze na een x tijd naar beneden zakken. De oplossing hiervoor is om de schotel uit te richten op astra 23,5 en dan de duo lnb iets naar beneden laten zakken ( ca 11 graden ).

Hiermee bedoel ik dat de suggestie van canal digitaal om de uitrichting van de schotel te laten controleren niet verkeerd bedoeld is. En schotel uit te laten richten of uiteraard zelf kan in alle weer getijden. Canal digitaal kan nooit weten hoe de situatie bij jouw is, ook niet hoe stevig de schotel is bevestigd.

 

Verder lees ik dat je het opgelost hebt. Wat was er aan de hand, en hoe heb je het opgelost ?

 

En wat Beobuddy schrijft is waar en soms zie je iets simpels over het hoofd. Ik maak dat ook mee in mijn werk, bij een storing kun je ergens compleet in verdiepen, maar na een bakje koffie zie je het soms heel anders en is het zo opgelost.

 

 

 

Ik installeer regelmatig schotelinstallaties, van simpele opstellingen tot complexe opstellingen. Meestal in nederland, maar ook wel in het buitenland.

Ook hou ik me bezig met de software / firmware van de ontvangers. Op het gebied van linux gestuurde ontvangers weet ik redelijk veel.

Ja, ik heb een MTS E diploma ( ook MTS wtb ) en de manier, waarop je dat schreef dat je zo'n diploma hebt, vond ik in jouw context niet passen.

Ik ben in het dagelijks leven een allround storingsmonteur ( wtb / e ) in een melkfabriek, waar melk in conserven blikjes worden geproduceerd. Maar dat ter zijde.

 

Ik heb nu sinds 12 jaar een schotel, eerst een draaibare schotel, die ik overigens niet heb geplaatst, maar een kennis van mij. Nu heb ik een visio bi bigsat schotel met 7 quad LNB's erin en de daarbij benodigde diseqc switchen. Ik bel alleen canal digitaal in geval van abonnements verandering. Anders nooit. Ik word vaak gebeld in geval van problemen.

 

En inderdaad heb ik blauwe ogen.............. Hahahaha

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewerken kan niet meer ,maar even een aanvulling:

 

Wanneer ik geraadpleegd wordt op het gebied van problemen rondom satelietontvangst, en ik stel vast ( nadat ik telefonisch het probleem heb aangehoord ) dat het waarschijnlijk de ontvanger het probleem vormt, dan is de stekker eruit trekken , het eerste waar ik mee begin.

Deze raad geeft vrijwel alle helpdesks op het gebied van internet, tv aanbieders etc.

En jij als MTS elektro zou moeten weten dat de stroom / spanning meestal de oplossing biedt. Nadat alle condensators ontladen zijn, dan pas de spanning er weer opzetten. Dit werkt met satelietontvangers, maar ook vaak bij plc, frequentie regelaars etc.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...