Ga naar inhoud


beeld op astra 3 valt regelmatig weg


MarnixK

Aanbevolen berichten

ik heb al twee jaar een visiosat met een g4 beugel hangen en die doet het eigenlijk altijd goed,alleen bij heftig regelval. nu heb ik sinds een week of twee dat ik op de HD kanelen storing heb. Beeld is dan blokkering of valt helemaal weg, met de melding afstemming mislukt. soms helpt het om de dm500hd opnieuw op te starten, maar meestal blijft het slecht. Het gekke is dat ik ook gewoon uren,dagen geen problemen heb.

 

Het signaal is meestal rond de 10.8db, dus das volgens mij ook voldoen.

 

Ontvangen DM500hd met openpli 2.x

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou toch de schotel terug een beetje beter afstellen of je lnb voor die sat wat links of rechts draaien

kan je even een foto erbij zetten van jou signaal op die bepaalde zenders ?

om te zien jou signaal 10.8db daar niet soms iets minder is marnixk signaal 17db is natuurlijk ook beter of 30db =100%

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus met andere woorden

schotel terug afstellen helaas

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou vandaag even bezig geweest met afstellen, maar vreemde is dat met een satmeter ertussen is meer signaal krijgt dan wanneer ie er tussenuit is !?

met de satmeter ertussen krijg ik 12/13 db en met de meter ertussen uit, krijg ik 10.8

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou toch maar alles er af gehaald en 'opnieuw' begonnen. Heb nu op Astra 1 op Ned 1 een signaal sterkte van 93%/15dB. Hoger krijg ik deze niet, Heb 1x keer 95% gehad, maar toen zat de kop niet vast geschroefd. Die blauw stripjes zijn tiewraps. Die zitten er tussen omdat toen de kop niet vast zat geschroef is hogere waardes had en een iets andere hoek maakte dan toen ie vast geschroefd zat. Nu heb ik dus 93 ivp 90. Heb ook nog met de schotel zitten afstellen, maar hoger dan dit komt ie niet.

 

Daarna de Astra op 23e afgesteld en die zit nu op 73/74% met 11.9dB. Dat een volle dB hoger dan ik had iig. Maar hoger krijg ik um niet.dd 28.2E krijg ik nu niet meer verder dan 50%/8.dB. Op andere foto's zie ik die kop ook veel hoger zitten, maar dan krijg ik helemaal niks. Daar kijk ik gelukkig niet zoveel na dus das opzich niet zo'n probleem. Hotbird heb ik er maar ff afgelaten, want die kijk ik nog minder.

 

Krijg je met een 78 Triax en de multirail betere waardes ? Want dan ga ik van het voorjaar even upgraden.

8303902454_0301258803.jpg

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ MarnixK,

 

Die (zwarte) LNB-bracket op uw foto lijkt mij niet geschikt voor A1 + A3 + A2 en verder vermeldt u ook nog Hotbird ????

 

Het huidige type bracket noemt (nu) "G3c" waarbij A3 "Centraal" gericht wordt naar de schotel.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, op uw foto kon ik die nog bruikbare HB-mogelijkheid/plaatje niet zien.

Met uw B5-bracket moet het dus wel kunnen, de 23.5 A3 kan helaas niet centraal...

De schotel moet u eerst optimaal instellen op "A1" met zijn lnb-beugel precies op het "0"-streepje, dus niet eerst op een andere positie!!

Pas daarna de 2 overige. Eerst op/neer voor max. signaal en daarna de skew voor max. quality (ook alle lnb's voll. richting schotel duwen).

 

Succes!

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...