Ga naar inhoud


newbie @ satz


esbecune

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

ik woon in België,

ik ben voor de eerste keer van plan een sateliet te plaatsen,(aankoop woning)

 

nu heb ik héél wat informatie nodig...omdat ik graag op de hoogte ben van al het mogelijke en men doelen wil verwezenlijken op een doordachte manier,

dus ik begin gewoon :)

 

Wat wil ik ermee:

ik wil Spaanse posten ontvangen

de welke= ik zien graag interessante programmas zoals National ge..,discovery channel etc...

documentaires en leerrijke programmas interesseren mij

 

daarentegen Sport,duiken,motogp,boks,K1 en ufc ,baseball ... is ook boeiend en films zijn ook altijd leuk :D

 

nu ik heb geen flauw idé welke satelliet,welke koppen etc...ik moet kiezen!

als ik begin te googlen zien ik het bos niet meer...

 

nu dreambox heeft een vriend van mij,nog niet zelf bekeken maar heeft 120euro betaald voor de decoder...weet wel het model niet..

 

is het zo dat ik verplicht een abonnement nodig heb of kom ik al vér met het Gratis aanbod (FTA)?

 

 

heb ik wel een decoder nodig of kan ik oude pc ombouwen tot HTPC, en de satelliet daarop aansluiten?

kan ik programmas opnemen ? of ik veronderstel dat ik daar een Harde schijf in de decoder nodig heb?

kan ik méér dan 1 tv aansluiten(ik dacht van wel maar alléén mogelijk dezefde posten tegelijk bekijken)?

 

als ik goede kwaliteit wil HD, FULL HD ,etc... is alléén mogelijk met Abonnementen? jaarlijkse kost ?

 

hoe groot moet mijn schotelantenne zijn?

ik heb 2 koppen liggen thuis,geen idé van welk merk etc...kan ik hiermee iets doen of is dit juist het goedkoopste stuk zodat ik mij dit zelf niet moet afvragen?

 

vroeger had ik ook al eens interesse en kwam ik bij Humax terecht is dit verouderd?

Enigma 2 las ik net ook over maar dan is dat weer van de Dreambox,

is het aanbod zo mogelijk dat ik bovenstaande kan bekomen en ook alle kanalen die mogelijk zijn via Belgacom digitaal

ik heb net ingeschreven voor een jaar abonnement pack van Belgacom met decoder etc...

maar aangezien hier geen spaanse posten voorzien zijn ...dacht ik aan de satelliet.

 

zijn er nog expansies mogelijk met het plaatsen van satelliet...ik denk aan uitzenden? ontvangen van homebrew ...

doorsturen van gegevens via satelieten naar buurman of kan dit nog altijd later(of bij aankoop op voorhand checken)?

ik bezit ook een surround is er mogelijkheid tot het zien van films via satelliet die 5.1 uitzend?

 

 

alvast bedankt om mij op weg te helpen zodat ik stap voor stap kan bestuderen en dan later de juiste aankoop kan voorzien

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste esbecune

 

Je schrijft dat je interessante zenders wilt zien zoals National Geographic, Discovery enz. Waarschijnlijk in het Spaans. Daar zul je dan toch wel een Spaans abonnement voor moeten hebben dat je in Spanje af moet sluiten op een Spaans adres.

Maar er zijn natuurlijk ook Spaanse zender te bekijken zonder abonnement.

 

Om te beginnen zitten op de Astra 19,2 graden oost een aantal regionale Spaanse zenders zoals op transponder 11068V, Andalucia TV, RT Espanol, TeleMadrid Sat, Telesur, Enlace TBN en Galicia TV Europa.

Op transponder 11186V zit Fashion TV Espana.

Op transponder 11509V zit ETB Sat, Cubavisión International en Galicia TV Europa. Zie hiervoor deze site: http://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-2C.html

 

Verder zitten er op de Hotbird op 13 graden oost nog een aantal vrij te bekijken Spaanse zenders.

Op 11727V zit TVE International Europe en Canal24 Horas.

Zie: http://www.lyngsat.com/Hispasat-1C-1D-1E.html

 

Maar de satelliet waar de meeste Spaanse zenders op zitten is de Hispasat op 30 graden west, zie: http://www.lyngsat.com/Hispasat-1C-1D-1E.html .

Kijk dan wel naar de transponders die op Europa uitzenden (Europa beam). Verder zie je dat de meeste zenders gecodeerd zijn (zonder F van Free to air).

 

De Astra 19,2 en de Hotbird 13 kun je met één schotel ontvangen met twee koppen. De Hispasat staat zo ver in het westen, dat je daar een aparte schotel voor nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...