Ga naar inhoud


VTM geeft beduidend zwakker signaal sinds de overschakeling naar HD


ijverigemol

Aanbevolen berichten

TV-Vlaanderen heeft blijkbaar een probleem met het doorsturen van VTM HD signalen.

Ik ondervond reeds thuis een groot verschil tussen het ontvangst van VTM en de Eén, Canvas, Nederlandse posten enz.

Nu ik met de camper onderweg ben blijkt zelfs de VTM totaal onbereikbaar. Ik geef toe dat wanneer je naar het westen opschuift, het ontvangst van een satelliet Astra3 op 23,5° moeilijker is dan de Astra1 op 19,2°. De schotel die ik gebruik is een 85 cm flatsat van Teleco.

Ja, ik weet dat er een kanteling van de LNB - de zgn. skew - moet toegepast worden, maar dat gebeurt met een automatisch richtende antenne toch even goed voor de Eén HD als voor VTM, zou ik denken.

Heeft er iemand enig idee of moeten we dit probleem in kinderlijke eenvoud leren aanvaarden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


vtm hd en ook nl 1 2 3 hd signalen komen hier allemaal met 100% signaal binnen

, ik denk dat het probleem niet aan vtm hd ligt ik maak zelf gebruik van een E85 schotel en een triax 88 schotel,vtm hd maakt gebruik van de E85 schotel

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je een beetje aan de rand van het verzorgingsgebied komt.

Of terugrijden, een grotere schotel toepassen of een gevoeligere LNB gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo TW-er, ik dacht dat ook. gewoon op gevoel van thuis af, was dat ook al zo. Ik wilde wel eens kijken of het alleen maar bij mij voor kwam.

 

Beste Ceesv, terugrijden is voor onmiddellijk geen optie. 18 graden overdag en een beetje binnen achter glas 23 graden, is duidelijk beter dan evolueren richting vriespunt, zoals ik op het weerbericht voor België heb zien voorspellen. Sorry, een grotere schotel heb ik zo niet direct bij. We zullen het voorlopig zo moeten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kijk je dan niet naar vtm SD een SD zender heeft een stuk minder signaal nodig en daarbij zei je dat je het al merkte met je signaalontvangst thuis en ik heb hier nergens last van,vtm HD is hetzelfde dan bijvoorbeeld ėėn HD bij mij

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vtm is dan wel mpeg 4 maar het is nog steeds sd,er is dus nog steeds een SD variant de resolutie is daar nu met wat ik nu kijk 704x576 en die zit nog gewoon op de 19.2 daar moet je meer dan voldoende signaal op halen met je schotel om storingsvrij te kijken

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat mijn Xtrend ET4000 daar een probleem mee heeft?

 

Het is zo een beetje bedrog als ik het goed begrijp.

 

Ze schakelen over naar de astra3 en nemen als codering de mpeg4 maar uiteindelijk bieden ze geen HD.

 

Totaal belachelijk. Dat is de techniek volledig voor schut zetten.

 

Enfin, ik kan het mijn Xtrend moeilijk kwalijk nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij vtm HD kan ontvangen moet de SD variant ook werken enkel zit die op de 19.2 en niet op de 23.5....je ontvangt alleen de 23.5 of heb je ook een lnb voor de 19.2 ?

De HD en SD variant zijn namelijk beide mpeg4,op de satelliet 23.5 zit dus de echte HD en op de 19.2 de SD variant,met de et4000 mag dat geen enkel probleem zijn mits je de schotel ook heb gericht op de 19.2

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stevie-v, Ik heb daarstraks gezegd dat ik een automatisch afstellende draaibare schotel heb. Een druk op de knop en hij staat op 19,2 of 23,5 of nog een paar verschillende satellieten die er in geprogrammeerd zitten.

Maar het spijt me, geen succes tot hier toe. Mijn Xtrend is geladen met een enigma 2 van openpli. De enigma 1 had ik voordien ook op mijn dreambox 600 pvr staan en ik was daar zeer tevreden over.

In ieder geval de Xtrend moet wel de codering baas kunnen, want in België kon ik daar wel VTM mee ontvangen. Wel met een laag signaal (ik heb een Technisat multitenne twin op mijn dak).

Ik ben op het ogenblik naar een ongestoord Spiegelpaleis aan het kijken vanuit Portugal. Signaalsterkte 34%.

In ieder geval bedankt voor de verklaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op de 19.2 richten en even de zenders scannen op de 19.2 ik neem aan dat je cccam draait die kan de codering prima aan als softcam die gebruik ik zelf ook ism pli en dan moet het gewoon lukken ,heb je er misschien nog een oude zenderlijst in staan ofzo als dat zo is zelf even de zenders scannen op de 19.2

Je ziet geen vtm mpeg4 staan op den19.2 als dat zo is moet je dus even de 19.2 opnieuw scannen dan moet hij er tussen staan

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...