Ga naar inhoud


.mdb bestand openen in linux ( debian )


dark-angel-djin

Aanbevolen berichten


Het is "mijn zaak". Als ondernemer wel op je Nederlands letten ;)

 

En het is een MDB bestand. Dat is dus MS-Access. Naast data kan het ook code bevatten. Is dus niet zomaar te openen onder Linux.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een MDB niet openen omdat het een gesloten Microsoft formaat is.

 

Google eens op factuur maken linux.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe een dual install op die PC met een of andere windows versie. Of laat de MDb convertern door iemand die office heeft. Bv. naar Excel formaat.

Dan kan open office het wel open trekken

 

Schrik je niet van engelse taal hier even kijken:

http://sourceforge.net/directory/business-enterprise/financial/billing/os:linux/freshness:recently-updated/

 

dan kun je nog eens hier kijken:

http://mdbtools.sourceforge.net/ maar allen sec voor data (maak je zelf het te lastig)

 

Dan is er nog http://www.kexi-project.org/

 

Maar ik zou gewoon windows draaien en de volgende keer een leuke foxpro applicatie laten maken. Of zo'n graaibak pakketje kopen voor windows.

 

Dan een link naar een Ubuntu forum met dezelfde vraag:

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/facturatie-software/

 

Goed lezen, mijn advies is vanwege prijstechnisch windows in te zetten. Of gewoon met de hand factureren. Zat zzp-ers die dat doen

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi @ All

 

ik heb een facturatie programma laten maken vooor men zaak en het werkt onder windows office

het is een . mbd bestand

ik heb veel geprobeeerd maar krijg het in gee geval aan het werk

 

i heb ook documentatie gelezen van openoffice maar helaas lukt me niet

 

kan iemand hier me miss verder helpen ?

bedoel je echt het Openoffice?

of

bedoel je het vernieuwde LibreOffice?

???

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook zou kunnen doen is om binnen je Linux installatie Wine of PlayOnLinux te installeren. (PlayOnLinux is voortgeborduurd op Wine)

 

Binnen PlayOnLinux kun je dan Microsoft Office installeren.

 

Wat PlayOnLinux / Wine doet is een Windows systeem emuleren (bij een gebrek aan een betere omschrijving want zelf zeggen ze dat ze het niet emuleren maar..... de rest ben ik kwijt)

 

Mvg,

 

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Wine zou kunnen zolang er geen odbc drivers e.d. opgestart moeten worden. Access is best vervelend pakket. Paar applicaties meegemaakt.

En voor mij de grote afvaller omdat hij met het interne geheugen werkt en niet hardeschijfgeheugen zoals foxpro. Grotere bestanden met je er dus niet mee doen. Maar voor klein bedrijf of zzp-er gaat het.

 

Punt bij Linux is dat met rap in de tijd en nieuwe kernelversies je al gauw vast komt te zitten tenzij betaalde ondersteuning

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Wine zou kunnen zolang er geen odbc drivers e.d. opgestart moeten worden. Access is best vervelend pakket. Paar applicaties meegemaakt.

En voor mij de grote afvaller omdat hij met het interne geheugen werkt en niet hardeschijfgeheugen zoals foxpro. Grotere bestanden met je er dus niet mee doen. Maar voor klein bedrijf of zzp-er gaat het.

 

Punt bij Linux is dat met rap in de tijd en nieuwe kernelversies je al gauw vast komt te zitten tenzij betaalde ondersteuning

 

Je hebt inderdaad gelijk, odbc is verrekte lastig, en kan inderdaad voor de nodige problemen zorgen. Maar sinds PlayOnLinux gaat het wel met sprongen vooruit.  

 

Waar ik wel benieuwd naar ben is welke disto de OP draait + welke kernel.

 

En mocht het allemaal niet lukken, ja dan is een dual boot van linux - windows een goede oplossing.

 

Gr Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren reclame op NL tv en boekhoud graaipakket voor slechts 99 euro dat ook onder linux draait.

Probleem echter is dat er linux en linux en linux is.

Je kan ook nog groen gaan ***** met printers, scanners etc.

 

In principe blijft Linux een hobby OS tenzij full supported door Red Hat, Suse of zo.

Wou dat het anders was. Maar ik heb wat OS-sen gezien in de geschiedenis. Windows niet eens het beste.

 

een dood ordinaire commodore C-64 was zo slecht nog niet. Doet nog altijd wat jij wilt.

De benodigde software is er ook in de abandoreware bibliotheek. Heeft heel West-europa 10 jaar continue zaken mee gedaan. In principe mag je ook werken met zo'n kladblok van dat warenhuis dat vroeger 25 ct koste. En een prikblok.

Als het voor de belasting maar klopt.

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...