Ga naar inhoud


stab hh100 draait niet meer


masterw

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enkele dagen doet mijn Stab motor rare dingen en nu draait hij helemaal niet meer.

Eerst kon ik nog heel af en toe zappen van de ene sat naar de andere of met de "step-east" "step-west" functie de positie manueel bijsturen.

Nu staat staat hij vast op Astra 19° oost, beeld en signaalsterkte zijn ok, maar wat ik ook doe hij beweegt voor geen milimeter meer.

Zelfs de afbeelding van draaiende motor krijg ik niet meer te zien wanneer ik zap van de ene sat naar de andere.

 

Ik heb kabels en connectoren losgekoppeld en nagekeken en alles lijkt in orde, geen oxydatie, roest of vocht gemerkt, enkel aan de buitenkant bovenaan is de motor een beetje groen.

Ook al m'n image (DM7020HD experimental) opnieuw geflasht maar zonder resultaat.

 

gebruik volgende USALS settings en die hebben altijd gewerkt:

 

use power measurement yes

power threshold in mA 050

Rotor turning speed Fast

 

Is de motor stuk of stuurt de receiver geen USALS commando's meer naar de motor?

Ik denk eerder aan de motor omdat die al 10 jaar oud is, maar heb geen 2de reciever om te testen of de motor het dan wel doet.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat de usal instellingen betreft de stroom meting moet je uit zetten dat ondersteund hij niet. Kijk ook eens even of hij wel draait als je de lnb los haalt

 

stroom meting uitgezet -> draait niet

lnb losgehaald -> draait niet

 

ondertussen heb ik ook met een andere decoder (oude Xsat) te leen gekregen en de motor draait ook niet.

 

Ik vrees dat de motor stuk is, ondertussen heb ik een Moteck SG2100 besteld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Stab is doorgaans eenvoudig te repareren.

 

Op 14/2/2009 schreef Sjaak(k) er dit over in het forum toen ik dit probleem ook aankaartte:

 

(..) een bekend probleem met de Stab is het printje wat aan de f-connectoren zit, dat krijgt de zgn. "tinpest". Dat is het oxyderen van de soldeer aansluitingen. Wat ook vaak problemen geeft is het kleine printje wat met een klein flatkabeltje vast hoort te zitten aan de moeder print. Die flatcable breekt vaak af op de print. eek.gif

Bij latere types is dit opgelost door een kleine klodder siliconenkit zodat de mechanische spanning eraf is. Die flatcable kun je vervangen door losse draadjes ervoor in de plaats te zetten cool.gif Ik heb er diverse zo gerepareerd smirk.gif

(...)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

(..) een bekend probleem met de Stab is het printje wat aan de f-connectoren zit, dat krijgt de zgn. "tinpest". Dat is het oxyderen van de soldeer aansluitingen. Wat ook vaak problemen geeft is het kleine printje wat met een klein flatkabeltje vast hoort te zitten aan de moeder print. Die flatcable breekt vaak af op de print. eek.gif

Bij latere types is dit opgelost door een kleine klodder siliconenkit zodat de mechanische spanning eraf is. Die flatcable kun je vervangen door losse draadjes ervoor in de plaats te zetten cool.gif Ik heb er diverse zo gerepareerd smirk.gif

(...)

 

Kan Sjaak(k) eventueel de foto's opnieuw posten? De links werken niet meer.

Dan kan ik mijn Stab even openmaken en checken of het hetzelfde probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zelfde ervaring gehad met een Stab, binnen een jaar de eerste keer defect.

Opgestuurd ter reparatie waarna nog 2 jaar kunnen gebruiken, helaas toen weer stuk.

De LNB kreeg geen spanning uit de Stab terwijl het er wel in ging.

Hij draaide ook niet meer, open gemaakt en niets bijzonders kunnen zien.

Mijn eerste gedachte was een slechte verbinding bij de connectoren maar helaas die meten goed door.

Daarna een Moteck SG2100A besteld, de helft goedkoper en gaat al een stuk langer mee intussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, misschien kun je die hier in de data base zetten daar zou je een hoop gebruikers van een Stab een plezier mee doen, ik kan ze ook niet meer vinden door wat pc wisselingen.

 

Als je me verteld hoe dat moet zet ik het er wel in. ik kan de data base niet vinden.

aangepast door Markve

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie dat een aantal forummers de defecte Stab vervangen hebben door een Moteck....

Slechte keus denk ik, heb zelf gewerkt met Moteck en die draait veel minder precies als de Stab.

De Moteck heeft wat meer "speling/tolerantie" dan de Stab waardoor exact positie kiezen veel beter gaat met de Stab dan met de Moteck, is mijn ervaring.

Overigens bedankt voor de uitleg mbt tot reparatie van de Stab, ik heb er nog een liggen die niet meer draait.

aangepast door DirkHezius

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf gewerkt met Moteck en die draait veel minder precies als de Stab

 

Heb nu de Moteck 2 weken in dienst en ben er zeer tevreden over.

Helemaal geen last met de nauwkeurigheid van de positie in vergelijking met de stab, hij draait gewoon perfect naar de juiste positie en ontvang alle sats tussen 53 oost tot 30 west inclusief arabsat en nilesat.

Meer zelfs, aangezien de buis zich onderaan bevindt heeft de schotel veel minder last van hevige windstoten dan voorheen met de stab.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...