Ga naar inhoud


signaalproblemen met inverto multiconnect en vuduo


basix

Aanbevolen berichten

Sinds de vrieskoude heb ik ontvangstproblemen op mijn schotel. Zappen naar horizontale zenders lukt vaak niet, sommige zenders komen er door met schijnbaar perfecte ontvangst, maar om de 20 seconden blokvorming. (Eigen tvv kaart dus niet omwille van te trage ecm of zo). En soms heb ik dan beeld voor wat langere tijd en stopt het ineens. Bij blokvorming en wegvallen beeld zie ik in sat signaal percentage 0%, normaal percentage tussen 80 en 90%. Heb al connectoren opnieuw gesneden en gemaakt, geen verschil.. Ligt het aan de kop of aan de ontvanger?

 

Ook vaak problemen gehad bij regen enz, maar het is nu droog en gewoon koud onder nul. Tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste basix

De Inverto Multiconnect is een smalle lnb met problemen met regendruppels op de feedhorn bij uitstek. Het minste vocht wat op de puntvormige kop zit, veroorzaakt signaalverzwakking. Weet je wel heel zeker dat er op de kunststof kop geen ijsafzetting zit? Of misschien ijsvorming op de schotel?.

Hoe groot is je schotel?

Van problemen alleen door vrieskou heb ik nog nooit gehoord.

Heb je dit probleem bij alle satellieten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt door die smalle koppen ik had die venton's rocket feed

heb hetzelfde probleem gehad hier minste geringste regen of sneeuw was het beeld weg en nu de Inverto Black Ultra Twin eropgezet en het hele probleem heeft zich niet meer voorgedaan

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt maar als je als leek begint met schotel weet je niet beter en als je dan een paar maanden hier op het forum bent leer je wel veel en dat is mij gebeurt

daarvoor nog hartelijk dank

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon aangekocht omdat de rest bij de satboer niet al te betrouwbaar uitzag, en inverto had ik al gezien als merk.

 

Heb de kap er afgehaald en met een doekje het kapje langs binnen uitgekuist en alles er terug op gezet. Momenteel terug goed beeld, denk ik. Misschien was het toch minimaal vocht onder de kap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...