Ga naar inhoud


Vervanging DM7000 & Popcorn Hour A110


T_I

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na lange tijd van afwezigheid op dit forum en flink minder actief zijn met de sat hobby (Iets met een vrouw, bruiloft en daarna nog een crisis) ben ik nu, haast noodgedwongen, op jacht naar een vervanging van mijn 2 belangrijkste (lees 2 gebruikte) video bronnen, de DM7000 en de Popcorn Hour A110.

 

Waarom beide?

 

De DM7000 voldoet op zich voor ons gebruik, maar we merken dat ie het eigenlijk niet meer aan kan met het laatste OpenPli image (of beter gezegd, de laatste 2-3 jaar), /var op disk moet, waardoor deze fulltime aan staat (en stroom verbruikt) Vrij vertaald, hij begint op te raken.

 

De Popcorn Hour A110 moet echter plaats maken omdat volgens mij de moderne sat ontvangers geen scart meer hebben en mijn TV heeft maar 1 HDMI aansluiting. (waar nu de Popcorn in zit)

 

Nu heb ik Xtrend al als merk langs zien komen en deze lijkt me geschikt, maar ik heb toch wat aparte wensen, waarvan ik dus niet weet of de Xtrend dit kan. Dit ivm de bestaande versterker/tv die ik niet wil vervangen.

  1. Video output moet op 1080i ingesteld kunnen worden.
    De TV kan heen 1080p aan
     
  2. Digitale audio output moet per formaat ingesteld kunnen worden.
    Of beter gezegd, aac moet naar pcm om te zetten zijn, de decoder die er geluid van moet maken snapt aac niet.
     
  3. Netwerk snel genoeg om in multimedia player stand films af te spelen.
    Mp4, mkv, raw iso's.
     
  4. Netwerk snel genoeg om opnames naar netwerk storage weg te kunnen schrijven.

Daarnaast zijn de volgende wensen voor de speler zelf:

  1. Twin tuner
    Ik wil nu eindelijk de dubbele lnb die al 4 jaar aan de schotel hangt eens gebruiken en door kunnen kijken wat ik kijk als ik heel toevallig een programma op een andere transponder opneem terwijl ik ook aan het kijken ben.
     
  2. Fanles.
    Geen herrie als ie aan staat, dus er komt ook geen disk in, niet nuttig genoeg.
     
  3. Er moet een enigma(2) image op kunnen.
    (Open)Pli
     
  4. Echte Nederlandse insteek, goedkoop. Budget zal +- 200-300 zijn.
    We kijken nauwelijks, dus de dreamboxen vallen nu per definitie af op prijs gebied. (en ze zijn te gedateerd)
    P.S. gebruikt geen bezwaar.

Ben ik nu te veeleisend of zijn de bovenstaande wensen wel te vinden in het huidige aanbod?

 

Alvast bedankt voor de tips.

 

Jan

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een klein kladblokje voor mezelf (en om wat ervaringen/tips los te peuteren)

 

Ik heb nu gevonden:

 

Xtrend 9200:

Leuke opties, iets buiten budget. (of net in als je goed zoekt)

 

VU+ Duo:

Pli ondersteuning, 2 tuners, binnen budget

 

SAB Unix Triple HD:

3 tuners (2s, 1 c/t dus digitenne kan er ook bij), wel iets over pli gevonden, weinig concreets, lees uitdagingen met opnemen in HD kwaliteit. Wordt als software issue aangemerkt, maar lijkt mij eerder hardware issue. (troughput van de bus) Gezien de prijs en het feit dat we nu alleen SD kijken zou hier mee te leven zijn, als ie zich verder goed gedraagt.

 

Heeft iemand ervaringen met een of meerdere ontvangers? Vooral in combinatie met alternatieve images (hoeft nier perse pli te zijn, moet wel een verbetering zijn t.o.v. standaard) en in geval van de SAB, hoe is de bruikbaarheid sat+digitenne?

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ok, de prio's zijn iets aangepast. Zolang de DM7000 nog leeft sparen
we nog even door. Dit ook omdat een vriend van me een paar jaar geleden
voor een dubget oplossing ging en nu al de speler weg kan mikken. (en de
DM7000 wordt in mei 9 jaar)

 

We zoeken dus nog steeds een receiver met de wensen/eisen in de 1e post, maar...

 

- Budget onbeperkt (wel reeele prijs/kwaliteit verhouding)

- Verwachte levensduur minimaal 5-10 jaar. (dus gangbare hardware, veel gebruikte processor e.d., liefst goede ondersteuning van alternateie software bouwers)

- DVB-S (1-2 tuners) & DVB-t (1 tuner)

- Digital uit via coax (vereist)

- GB netwerk (wens, maar heeft zwaar de voorkeur)

- Goede media player mogelijkheden.

 

De Xtrend en VU+ lijken nog leuke opties, maar ik neig nu zelfs iets meer naar de Xtrend vanwege de bovenstaande eisen. De SAB (+ gelijken in andere jasjes) valt af.

 

Is er eigenlijk al een receiver op de markt die meet dan 100 Mbit netwerk heeft? (Wired)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn er twee reeds op de markt die een 1000Mbit netwerk hebben

de VU+ SOLO2 er zo een

maar geen interne dvb-t tuner intern enkel als een usb tuner extra voor dvb-t

 

je hebt overigens je eisen wel behoorlijk anders geprioriseerd en aangescherpt ten opzichte van je huidige dm7000 die vervangen moet worden

je hebt dus daarmee ook geen bestaande receiver op de markt in het oog die tevens aan je budget stelling voldoet

succes met zoeken en wachten

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar als eerste 'nieuwe punt':

 

- Budget onbeperkt (wel reeele prijs/kwaliteit verhouding)

 

Het idee is nu 'sparen tot de 7000 sterft en dan kijken wat we van de gevonden shortlist kunnen betalen'. Het budget is nu te minimaal om een goede speler te kopen en met het verwijderen van de disk houdt de DM7k zich ook beter. (Wordt veel minder warm en vreet veel minder stroom)

 

Vu+ Solo2 met een usb dvb-t tuner is ook een optie, als dat bruikbaar werkt.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vroeger ook een DM7000 en een PopcornHour A-100.

De DM7000 is vervangen voor een VU+ Duo waar ik erg tevreden over ben.

De PopcornHour is vervangen voor een Asrock ion 330 + XBMC (OpenElec).

Deze laatste heeft tevens de taak als download/uitpak station.

Een NAS voor de content.

Zelf heb ik nooit kunnen wennen aan de Media Player functionaliteit op de VU+, vandaar XBMC ernaast. Verwacht van een VU+ geen goede Mediaplayer functionaliteit, (maar dat is puur mijn mening)

 

Voor mij is dit een ideale configuratie, vooral XBMC!

 

Ik lees dat je TV maar 1 HDMI ingang heeft, bij mij loopt al het signaal over mijn versterker. Vanuit mijn versterker gaat er ook maar 1 HDMI naar de TV.

 

Een ander groot voordeel van deze config is dat je een ander XBMC station overal in je netwerk kan gebruiken om TV op te kijken.

aangepast door SubSense

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, mijn TV is uit 2005 en de enige in huis. Iets zegt me dat zodra het weer beter wordt ik minder TV kijk. Daarnaast is m'n processor (voorversterker net D/A converter) ook al een paar jaren oud, geen hdmi. Met xbmc op de xbox was ik wel tevreden, maar met de xbox onder xbmc niet. (herrie ding) Dat was de reden dat er een gebruikte popcorn bij kwam. Nu wil ik vooral 1 apparaat voor de sat die wel even mee kan. (de 7000 heeft de 9 bijna gehaald, hopelijk is de VU+ Solo2 ook zo lang bruikbaar)

 

Kan een VU+ simpele files als mp4/mkv aan? Het enige wat ik download (als ik er aan denk) zijn uitzendingen van Series die ik normaal wel volg op TV, maar vergeten ben op te nemen. (Op dit moment Top Gear en zodra het weer begint Doctor Who) Als mp4 niet wil is divx ook goed, maar als ik online kijk wordt er weinig meer geconverteerd naar de sd resoluties.

aangepast door T_I

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Wow, heb ik de VI+ Solo2 al ruim 8 jaar? Hij doet het nog steeds en heeft de laatste OpenPLi. Ik moet toegeven dat ie erg weinig gebruikt wordt. Met een vrouw in huis die het maar ingewikkeld vind om alles apart aan te zetten is er snel overgestapt op IPtv van KPN.

 

Met de Logitech Harmony als AB is het wel handig dat je daar meerdere apparaten kan bedienen in 1 'actie', maar luiheid wint het nog steeds.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nop, de TV is nog dezelfde uit 2006. (LG 42" Plasma) Dat wordt nog een lastige, ik wil bij vervanging graag oled, maar het gat waar ie in moet is te klein voor alles 50"+. LG schijnt er een te hebben in 48".

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...