Ga naar inhoud


RE 8500, afspelen opgenomen bestanden werkt niet


painkiller10
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer je RE8500 de canaldigitaal kaart niet herkent heb je of de kaart verkeerd in de lezer gestoken, of de verkeerde versie software geladen.

 

Nieuw uit doos, met een oerversie van de software kan je niet in een keer naar de laatste versie upgraden, maar dien je eerst 2 tussen versies te upgraden.


Je dient dan eerst RE8500HDPVRV19999_stap_1.ird en RE8500HDPVRV20972_stap_2.ird te installeren.

 

http://www.rebox.tv/software-updates.html

 

Wanneer je een CI module gebruikt worden de bestanden gecodeerd opgeslagen.

Omdat na een paar dagen de coderingssleutel veranderd wordt, kan je slechts een beperkte tijd de opgenomen bestanden afspelen.

 

Wanneer je de ingebouwde kaartlezer gebruikt, worden de bestanden ongecodeerd weggeschreven en zijn ze voor de eeuwigheid afspeelbaar.

 

Op dit moment wordt SW versie 2.11.34 aanbevolen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Kees, dank voor reactive. Die upgrades zijn na aankoop netjes volgens de aanwijzingen van Rebox gedaan. Kan het zijn dat daarbij wat mis is gegaan? Met andere woorden: kan ik vanaf de nu geinstalleerde v2.11.34 alsnog achtereenvolgens step1, step2 en daarna weer 2.11.34 installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je vanuit een software versie 1.x.xx eerst de boven beschreven 2 tussen versies geïnstalleerd hebt en daarna de laatste versie zou het probleemloos moeten werken.

 

Heb je de kaart met de chip naar beneden in de interne kaartlezer gestoken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Dat duidt erop, dat de reader kennelijk met verkeerde software is uitgerust.

 

Misschien toch nog eens RE8500HDPVRV19999_stap_1.ird en RE8500HDPVRV20972_stap_2.ird te installeren, gevolgd door 2.11.34

 

 

Lees ook dit document eens door

http://www.rebox.tv/documentatie/Handleiding_software_update_Rebox_ontvangers.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi dat je probleem is opgelost.

Ik heb veel plezier van de 8500, deze geeft een nog mooier beeld als de 8000 die ik hiervoor gebruikte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...