Ga naar inhoud


Signaalsterkte Astra 28.2 10774MHZ en Astra 23.5 12189Mhz


LastWokker1

Aanbevolen berichten

@Eduard07: Jij gebruikt inderdaad nergens het woord duo (-LNB), maar toen ik op het web aan het zoeken was dacht ik dat ik het misschien verkeerd had uitgelegd, vandaar voor de zekerheid die opmerking. Maar het wordt dus testen, en dat zal dus helaas pas op zijn vroegst over een paar weken zijn.

Alvast bedankt voor de hulp hier. Als er anderen nog andere ideeen/suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier een satellietmeter die ik hier binnenshuis getest heb.

Daar had ik de ervaring dat zonder de netadapter te gebruiken, de meter alleen locked op de zenders op de 2e lnb voor de astra2.

 

De meter wilde de switch schakelen, maar daar bleef het bij.

Na het aansluiten van de netadapter kreeg ik op de meter wel alle zenders van de astra 1,2,3 en hotbird in beeld.

Bij mij maakte dus het verschil van extra vermogen via de adapter.

 

Maar voor dat ik er achter kwam dat de adapter hielp, hielp het aanzetten van de gebruikte ontvanger op dezelfde kanalen. Zette ik de ontvanger op astra3, da had ik beeld op de meter op astra3. Indien met alle andere satellieten. M.a.w de ontvanger hielp de meter. Theoretisch niet logisch, maar werkte wel.

 

Het kan dus zijn dat de lnbp achtige voeding in de tv teweinig vermogen geeft voor de benodigde 13/18 volt.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat was vorige week ook al. Metingen aan langere kabels met daarachter switches en dergelijke, trekt de meter niet. Alleen met de netadapter werkt de meter zonder problemen.

Mijn configuratie bestaat uit een wavefrontier met 2 TrIax en 2 Spaun switches en 3 quad alps en 1 octo lnb van inverto.

 

 

Misschien kan TS een multimeter op de coax zetten om naar de 13/18 Volt te meten.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...