Ga naar inhoud


MPEG 4 - Arion AF9400PVR HDMI


Sieggy

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Graag vernam ik of de decoder "ARION AF9400PVR HDMI" MPEG4 aankan.

 

Ik heb die tweedehands aangekocht (ter vervanging van mijn Topfield TF7700 HSCI) maar blijkbaar vindt deze decoder maar een tweetal zenders van TV Vlaanderen.

 

Moet er een software-update gebeuren van de decoder?

 

Alvast bedankt voor uw reacties!

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is een Zuid-Koreaanse ontvanger van 2008 - dus totaal ongeschikt om er mpeg-4 met te kijken .........

je hebt geen DVB-S2 tuner, geen H264, geen HD

enkel geschikt voor DVB-S mpeg-2 (je kan er bvb wel mpeg-2 HD met ontvangen, bvb BBC HD).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weet iemand of ik met de Arion AF9400PVR canaldigitaal kan ontvangen, wil alleen maar kijken en opnemen

 

hij heeft de module er bij zitten

 

hoor graag

Hoi, zolang je maar de sd transponders op astra 19.2 oost pakt gaat dat prima.

 

Met een mediaguard of een aston 1.07 module werkt deze ontvanger vlekkeloos.

Het is nog steeds een ideale receiver om veel op te nemen.

 

Er zijn zelfs types bij die de fastscan lijst van Canal Digitaal ondersteunen bv de AF9400 se daar kun je kiezen welke lijst je wil laden. 

 

Groetjes.........................

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Nees,

 

Heb die tuner zelf niet aangesloten staan dus even vanuit de grijze cellen,

 

 

tijdens het instaleren krijg je de vraag of je de Canal Digitaal lijst wilt laden ( je ziet ook het cd logo) of handmatig een satelliet wil scannen.

 

Heb je er al een lijst instaan dan even een factory reset dan krijg je dat scherm weer, wel een schotel uitgericht op astra 19.2 oost nodig, daar haalt de receiver namelijk de data voor de lijst vanaf.

 

Die aston 1.07 met soft 2.17 werkt nog wel op de sd kanalen dacht ik, beter is deze even updaten naar de laatse versie 2.26.

 

Groetjes..............

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Aston kan worden geupdate bij een dealer of bij iemand die eenTopfield uit de 55xx serie heeft. Of neem contact op met Aston-France - opsturen kan ook.

Is de Arion zelf wel voorzien van de laatste update? Dat is 3000 (819.zip), is nog steeds te downloaden bij een grote importeur in Eindhoven, waarvan ik hier vast niet de naam mag noemen.

 

Maar nogmaals: MPEG4 gaat niet lukken.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie, maar ik geloof dat deze info voor mij niet opgaat.

 

het is n.l. zo dat ik via een strong 4355, en lg tv smart en dus de arion alles heb geprobeert, dus zou ik de sd en hd zenders moeten kunnen ontvangen.

Het is nu zo, ben al lang bezig geweest dat ik op alle apparaten het zelfde resultaat heb.

geen sd zenders, denk ik , want op alle drie de ontvangers heb ik dus wel ned 1,2,3 maar geen rtl of sbs 6.

 

Het is ook zo dat als ik via fabrieksinstellingen begin dus de vraag krijg "canaldigitaal of vlaanderen" dat als ik deze accoord geef ook zenders inlaad maar bij deze ook geen sbs of rtl krijg en wel nederland 1,2,3.

 

dus denk ik dat mijn kaart, nieuw gekregen van canaldigitaal in januari, waarschijnlijk alleen hd zenders ziet.

 

als iemand hier nog antwoord op weet graag.  b.v. hoe kan ik zien dat deze haart voor hd zenders is.

kan b.v. wel via tv astra 3d tv zien en 3d kijken.

 

en voor mpeg 4 ben ik niet aan het kijken

 

 

bvd  nees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nees,

 

Even voor de goede orde jou tv de LG smart ken ik niet maar ga er vanuit dat deze een HD type is 1080 I of P daar is verder niks mis mee. 

 

De beide ontvangers die jij heb de Strong 4355 en de Arion 9400 hdmi ken ik wel goed, het is hier ook al eerder vermeld maar met deze beide ontvangers kun je GEEN HD ontvangen, ook al heb je een Canal Digitaal kaart met het HD pakket. 

Het zijn beide SD ontvangers of te wel standaard definitie met deze ontvangers kun je het Canal Digitaal pakket op Astra 19.2 oost ontvangen.

Dit zijn dus de SD kanalen.

 

http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal19.html

 

Voor het pakket op Astra 23.5 oost heb je een HD ontvanger nodig.

Daarvan kun jij met je huidige ontvangers niks ontvangen.

 

 http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal23.html

 

Om het simpel te zeggen het is gewoon een andere modernere uitzend techniek, hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

 

Groetjes...................

 

PS, Met een Canaal Digitaal kaart met het HD pakket kun je ook de SD zenders bekijken.

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja elk beetje helpt natuurlijk, dus ik heb sowieso alleen maar sd zenders ?

 

zou het dan nog mogelijk kunnen zijn dat mijn schotel niet goed staat, want als ik astra 28.5 of astra d kies als satelliet dan krijg ik ook een goede uitslag te zien

.

 

Ik " denk "dat hij goed staat maar als  dit dan wel zo is, want kan ik dan een uitslag op mijn meters krijg als ik denk op 19.5 te staat, kan   ik dan op 28.5 ook een uitslag op de meters krijgen ???

 

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...