Ga naar inhoud

Hoe af te stellen nieuwe lnb .

Suri-Vibes

Aanbevolen berichten

Beste members ,

ik krijg hier de verkeerde informatie en waarom zeg ik dat .!!

1 .Luister goed wat ik zeg ik heb een schotel van 100 cm waar nu 4 lnb op aangesloten is ,hier werkt alles perfect .

2 . ik wil alleen de lnb gaan vervangen van singel naar quatro dus 4 uitgangen .

3. ik wil alleen de lnb vervangen van singel naar quatro dus aan de schotel zelf ga ik niks doen deze werkt goed .

4. hoe kan ik deze afstellen als ik deze gaat vergangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog steeds niet aangegeven welke schotel je hebt.

Heb je een Triax 110, dan kun je daar wel 4 quad-lnb’s op plaatsen maar dan zal door het gewicht, de lnb-arm omlaag zakken waardoor je lnb’s niet meer in het brandpunt komen te staan met als gevolg een slechte ontvangst.

Wij krijgen dus nog steeds te weinig informatie van je om je goed te kunnen helpen.

Quattro-lnb's kun je niet op een satellietontvanger aansluiten, wel op een multiswitch.

Bedoel de misschien quad-lnb's?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Suri-Vibes

Het beste is dus om te voorkomen dat door het gewicht van de quad-lnb’s en de 16 coaxkabels, de zwakke aluminium arm niet omlaag kan zakken. Dat kan op twee manieren.

Het eenvoudigste is door een dunne rvs-staaldraad van 2mm te maken vanaf de bovenzijde van de schotel (in de rand) tot ongeveer 5cm voor de lnb’s in de arm.

Nog iets degelijker is gebruik te maken van twee schoren, zie de bijlage als voorbeeld. De schoren
mogen best nog wat dunner zijn en aan de zijkant van de aluminium arm bevestigd worden.

Als je lnb’s met 4 uitgangen gebruikt, zul je ook 4 stuks 4/1 diseqc-switches nodig hebben.

Verder is het een kwestie van de lnb-klemmen markeren op de multirail en de lnb’s uit te wisselen.

Ter controle kun je de maten gebruiken die ik je in bericht 15 gegeven heb. Zowieso zul je de skew
(schuinstand) van de nieuwe lnb’s in moeten stellen zoals ik in bericht 15 heb aangegeven.

post-60869-0-11227300-1361398994_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen