Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

In november 2012 tv gekocht en zag in de uitgebreide handleiding van Philips dat je op een hardics uitgesteld een progamma kon opnemen.

Er verschijnt geen epg en de hardware wordt niet gezien. Philips gebeld, het moet werken en via hun van alles uit geprobeerd. Nog steeds na zes keer mensen aan de telefoon,

geen werkende epg.Ook bij BCC of Saturn geen oplossing geboden. Ik heb een sataliet ontvanger van CD de DSR 7141. Wie weet een oplossing of heeft suggesties.

vr, rijcke

Geplaatst:

@jerpsx,

Gaat het opnemen niet over de interne tuner van de televisie?

Idd, volgens mij worden er twee dingen doorelkaar gehaald.

In november 2012 tv gekocht en zag in de uitgebreide handleiding van Philips dat je op een hardics uitgesteld een progamma kon opnemen.

Ik heb een sataliet ontvanger van CD de DSR 7141.

Opnemen rechtstreeks vanaf de TV :

Sluit een externe hardeschijf aan via de USB van je TV, formateren en je kunt opnemen.

Bij mij is het zo dat ik dan alleen maar het programma kan opnemen waar ik naar kijk, geen ideale oplossing dus.

Opnemen vanaf de ontvanger :

Wat ik lees heeft deze ook de mogelijkheid om op te nemen via USB, wanneer de ontvanger maar een tuner heeft, zal je waarschijnlijk ook alleen maar een kanaal kunnen opnemen en dus geen tweede kanaal kunnen kijken.

OPMERKING !

Ik heb zelf geen ervaring met boven genoemde ontvanger.

In beide gevallen ziet het er naar uit dat er gebruik gemaakt wordt van een externe hardeschijf.

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Nog al logisch dat de TV geen EPG kan vinden of programma's kan opnemen.

Hij krijgt enkel een HDMI- signaal van de sat-ontvanger.

EPG en opnemen kan hij enkel van zijn eigen digitale tuner en daar heb je een digitaal kabel abonnement voor nodig.

Wil je perse opnemen dan zal je een andere sat-ontvanger moeten aanschaffen met opname mogelijkheden.

(Of overstappen naar de kabel.)

Geplaatst:

@All,

Opnemen vanaf de ontvanger :

Wat ik lees heeft deze ook de mogelijkheid om op te nemen via USB, wanneer de ontvanger maar een tuner heeft, zal je waarschijnlijk ook alleen maar een kanaal kunnen opnemen en dus geen tweede kanaal kunnen kijken.

Ik vraag me bovenstaande nu echt af of dit mogelijk is met deze ontvanger, ik zie alleen maar een 2e scart aansluiting voor aansluiting op een video recorder ?

Misschien dat iemand die in het bezit is van dit type ontvanger daar iets meer over kan zeggen, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst: (aangepast)

De DRS 7141 heeft een USB aansluiting enkel voor service doeleinden en is verder niet bruikbaar voor wat dan ook.

De opvolger van de DRS 7141, de M7 sat801 van CanalDigitaal kan wel met de USB opnemen.

( BTW de ethernet aansluiting is ook enkel voor servicedoeleinden)

aangepast door satcat
Geplaatst:

Hallo,Bedankt voor alle reacties. De vraag is,gaat het wel(opnemen)via UPC of Ziggo als je van hun een losse decodeer heb.

Op de tuner van de televisie worden de zenders van CD niet geinstalleerd.De beschrijving geeft aan dat je wel digitale signaal moet hebben om op te nemen/

OF zou het zo moeten zijn, dat er van CD een module in de TV moet zitten om het mogelijk te maken. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Inderdaad kan je allen met de tv alleen kijken of opnemen.

vr,gr, rijcke

• Moderator
Geplaatst:

Na wat zoeken de gebruiksaanwijzing gevonden met de specificaties van dit toestel.

Er zit alleen een DVB-T tuner in en dat betekent dat dit scherm geen ingebouwde satelliet ontvanger heeft.

Met een via HDMI aangesloten Sat ontvanger kan dit scherm alleen als monitor gebruikt worden.

De EPG en opname faciliteit van de tv werkt dan dus niet en gaat ook niet werken.

Alleen wanneer je een DVB-T antenne aansluit kan je de Digitenne EPG zichtbaar maken en via de USB aangesloten harddisk opnemen.

http://download.p4c.philips.com/files/4/42pfl6687h_12/42pfl6687h_12_dfu_nld.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dit toestel heeft dus ook een DVB-C tuner waarmee hij op de kabel kan worden aangesloten.

De TV gaat niet opnemen met losse decoders van UPC of Ziggo maar wel met de CI insteek-modules die bij deze kabelproviders verkrijgbaar zijn.

Het voordeel is geen extra kastjes en afstandsbediening.

Het nadeel is geen on-demand TV van de provider,maar dit kan dan wel weer via de smart functies via internet.

Met satelliet-TV is opnemen met deze TV niet mogelijk.

Geplaatst:

Dit toestel heeft dus ook een DVB-C tuner waarmee hij op de kabel kan worden aangesloten.

De TV gaat niet opnemen met losse decoders van UPC of Ziggo maar wel met de CI insteek-modules die bij deze kabelproviders verkrijgbaar zijn.

Het voordeel is geen extra kastjes en afstandsbediening.

Het nadeel is geen on-demand TV van de provider,maar dit kan dan wel weer via de smart functies via internet.

Met satelliet-TV is opnemen met deze TV niet mogelijk.

Een groot nadeel: in de TV zit maar 1 turner waardoor je bijvoorbeeld geen NED1 kunt kijken terwijl je NATGEO aan het kijken bent.

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

• Moderator
Geplaatst:

Een ander nadeel is het merk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hallo,

Weer bedankt voor al jullie reacties. Het is mij duidelijk geworden dat ik met deze tv niet kan opnemen. Er zit geen module in van CD. Toch zou ik nog een reactie willen hebben of het wel mogelijk is een module van een digitale CD.

Is er iemand die dit weet?

groet,rijcke

Geplaatst:

Nee, dat gaat niet met deze TV, er zit geen satelliettuner in. Is alleen geschikt voor kabel en digitenne.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen