Ga naar inhoud


Sitecom wlr-4000 icm ziggo modem


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik heb internet van ziggo (middelste abo), het modem van cisco hangt in de kelder, hier had ik draadloos op d begane grond weinig signaal, ziggo zegt gewoon hang maar op de begane grond een extra router erachter.

Ik heb op advies van pardigit de sitecom wlr-4000 erachter gezet en draadloos gedeelte van ziggo uitgezet.

 

Op de begane grond heb ik goed bereik, maar op de verdieping geen tot zeer weinig, houten vloeren.

Dit kan toch eigenlijk niet, ik heb de sitecom al diverse kanalen gezet, maar helaas.

Dit kan toch eigenlijk niet dat 3 meter erboven geen tot weinig signaal is

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Je hebt verschillende type uitvoering van de wlr4000. X3, X4...enz. Misschien een sterkere uitvoering nemen. Wij gebruiken meestal de X4 uitvoering en die voldoet meestal wel voor een normale woning. Anders zou ik op iedere verdieping een accespoint zetten. Misschien is dit een betere optie.

 

succes,

 

groet topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou altijd de wireless router in een woonhuis in het trapportaal hangen, waar overigens een leidinkie trekken ook geen mens stoort en makkelijk is.

 

-een houten verdiepingsvloer is zeer zeker een bron van ergernis omdat er toch ongemerkt veel metaal in voorkomt, nieten, nagels en of schroeven van het plafond en de draadnagels of schroeven van de vloerplanken zelf, die ook een virtuele barrière creëren.

-Eventueel dampremmende folies met metalen toplaag en of onderlaag in vloerbedekking etc kan weldegelijk dat zendbereik van radiosignalen beïnvloeden.

 

ik heb het zelf tijdens een verbouwing meegemaakt waar alles behalve de vloerbalken op de eerste verdieping er uitgesloopt was geworden

de bewoner had zijn router in de meterkast hangen (ook al fout) en zat temporair op de zolder met zijn laptopje en bureautje en een kampeer bedje

de dag toen de eerste verdiepingsvloer beschoten werd, had hij op zolder geen signaal meer van z'n wireless router op begane grond. Dat geeft te denken.

Hij heeft toen naar boven drie loze leidingen laten trekken met LAN en drie repeaters daaraan gekoppeld per verdieping en was daarmee (juist, tijdens de verbouwing uitgevoerd) geholpen.

 

zoek maar eens op >dipolaire antenne< in google en vraag afbeeldingen

dan zie je er is weldegelijk een richting en afname in sterkte van het signaal, welke dus door materialen nog sterker beïnvloed wordt

 

om het eens kort maar krachtig te stellen dipolair is niet richtingsloos, draai je modem eens om zijn 3d assen en kijk eens naar je ontvangst

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...