Ga naar inhoud


nieuwe FW 1.11.30 Rebox 9000 PVR HD


gilera1009

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met excuses aan Ceesv voor mijn nieuwe thread in verband met deze firmware.

On topic nu ; met deze versie ook geen problemen; sinds een jaar alle nieuwe versies geïnstalleerd zonder probleem en draai redelijk goed met hier en daar een hickup maar meestal mijn fout.

Een raad aan iedereen dat klaag over deze box ,na update fabriek herstelling en alles schoon opnieuw installeren .

De block vorming ik heb het niet niet op Een HD en ook niet op BBC1 HD.Gebruik wel een goeie hdmi kabel.

Bij instellingen alles goed zeten volgens jou situatie .

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook de laatste firmware geplaatst en heb bootloader is 1.54.

Hier ook nog steeds blokvorming. 

Mijn reciever is ook een van de eerste welke op de markt te verkrijgen was.

Zoals hierboven reeds vermeld reeds vermeld is ligt het waarschijnlijk hieraan .

Als het een tien min heeft gedraaid verdwijnt het probleem.

waarschijnlijk gaat de rebox terug naar invoerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat Rebox mij te kennen gaf dat ze geen ondersteuning in mijn geval konden bieden, puur omdat ik zelf de loader geupgrade had naar 1.54, welke oneigenlijke octagon software is aldus Rebox, heb ik via mp een 2e hands exemplaar gekocht. Ik had een van de 1e Reboxen, nu een 'nieuwere' .... En warempel, geen problemen !!

 

Voor mij duidelijk dat het de 1e serie betreft met macroblocking. En dit ontkennen noch bekennen ze, zo slim zijn ze ook wel :-)

Rebox RE-9000 1.54 / 1.9.9 - Triax 88cm - WNC duo LNB Astra 1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

... welke oneigenlijke octagon software is aldus Rebox...

 

Waar maar weer eens uit blijkt dat ze af en toe geen idee hebben waar ze mee bezig zijn in Haarlem. Ik heb de loaders die in het vastgepinde draadje zitten gewoon uit de verschillende Reboxen getild en er .IRD-bestanden van gemaakt. Na een binaire vergelijking is er tussen een Octagon-loader en een Rebox-loader overigens exact 1 byte verschillend tussen die twee en wel het tweede byte van de resellercode die de fabrikant/reseller weergeeft. Bovendien is er voor de RE-8000 geen overeenkomstig Octagon-model, dus waar zou ik die dan vandaan gehaald moeten hebben?

 

Ik daag de Haarlemse heren (en dames) uit het verschil aan te tonen tussen een ontvanger die door hen van een nieuwe loader is voorzien en een waarvan de loader door iemand anders is vervangen. Dat verschil is er niet.

 

Het zou een hoop schelen als Rebox zelf de "officiele" loaders eens als .IRD-bestand op hun firmwaresite zouden zetten.

 

Waarvan akte.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb mijn R9000 zojuist naar FW 1.11.30 willen updaten, maar voor het eerst sinds ik de R9000 heb loopt de receiver vast in een ERR: 0x71 melding. Hoe krijg ik dit opgelost? Mijn 9000 draait op loader 1.54..... Update gedaan vanaf een USB stick zoals ik het altijd doe. Help!!

 

Ok met de channel up methode llijkt het allemaal opgelost te zijn.

aangepast door Daemyon

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Na het lezen van al die bovenstaande berichten geraak ik er nu echt niet meer uit...

ik ben reeds jaren in het bezit van een Rebox 9000 HD pvr.

met tot nu toe nog niet al te veel problemen. 

Nu zijn ze er wel... beeld staat regelmatig vast - blokjesvorming - bericht gecodeerde zender .......

heb de laatste tijd geen instellingen veranderd,signaal en beeldkwaliteit is OK.

Ik dacht dat het mogelijks kon komen met het voortdurende verplaatsen van zenders bij TV Vlaanderen ? ( steeds nieuwe zenderlijsten inladen )

Ik heb vroeger, met succes een paar firmware opdates gedaan via USB stift

Firmware versie die nu in gebruik is = 1.10.05

Loader = 1.21

Ik wil graag updaten naar de laatste firmware, en de procedure ken ik ook wel , na de update de box uitschakelen , fabriek reset , enz...

maar nu lees ik dat de laatste updates te omvangrijk geworden zijn om met deze instellingen uit te voeren ?

Hoe moet dat nu eigenlijk in godsnaam gebeuren, zonder schrik dat alles in het honderd loopt?

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kcea

mijn beste advies indien je nog in de garantieperiode zit: de dealer vragen om een nieuwere loader (1.54) op je box te zetten.

Indien de garantieperiode verstreken is: zie de sticky bovenaan het Rebox gedeelte van Audioniek --> http://www.sat4all.com/forums/topic/327592-re-4000re-8000re-9000-loader-154254-als-ird-bestand-installeren/

Dit zou al enige verbetering kunnen geven.

 

Mogelijk moet je verder bijwerken naar een recentere firmware

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger, met succes een paar firmware opdates gedaan via USB stift


Firmware versie die nu in gebruik is = 1.10.05

Loader = 1.21

Ik wil graag updaten naar de laatste firmware, en de procedure ken ik ook wel , na de update de box uitschakelen , fabriek reset , enz...

maar nu lees ik dat de laatste updates te omvangrijk geworden zijn om met deze instellingen uit te voeren ?

 

Met installeren van een nieuwe loader 1.54 zijn er nauwelijks nog problemen met de firmware update. Die zou ik dus installeren (methode staat op dit forum en is eenvoudig en snel uit te voeren). Daarna de firmware 1.11.30 erop zetten (laat 1.11.44 maar even links liggen want die geeft wat problemen).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Vanmorgen loader 1.54 geinstalleerd volgens http://www.sat4all.c...nd-installeren/  - dit is probleemloos verlopen.

daarna geupdatet naar firmware 1.11.30 volgens de procedure van Rebox  - eveneens verlopen zonder problemen

Geen oude zenderlijsten teruggeplaatst maar helemaal nieuw herbegonnen.

Ik heb deze namiddag zowat alles geprobeerd ( die de ontvanger voordien deed vastlopen ) en tot nu toe is dit nog geen enkelle keer voorgevallen.........

't is te hopen dat dit zo blijft .( indien anders hoor je het wel )

Eigenlijk heb ik al met al ( tot vorige week ) echt niet veel te klagen over deze box .

Hartelijk dank voor de hulp op dit forum , want ik durfde er bijna niet aan beginnen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...