Ga naar inhoud


Advies ontvanger


Bart53

Aanbevolen berichten

Alweer een advies vraag voor een te vervangen ontvanger.

Nu een Philips 5816 in gebruik.

Bij een satelietzaak kreeg ik het advies een denson DS 1010 road.

Maar deze ontvanger kom ik niet veel tegen.

Ook kan ik bij cd een ontvanger krijgen in bruikleen, maar ik lees veel min punten. 

Ik wil vernieuwen,voor beter geluid(dolby) en ook een duo lnb aanschaffen.

De schotel is al 17 jaar in gebruik groot 78 cm,

Mijn basis abonnement bij cd wil ik eigenlijk nog niet veranderen in hd.

Eerst maar eens kijken,of dat die 5 euro waard is.

Wat zou een goede keus zijn, of iets beters.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je bent een gewone kijker die ongestoort wilt genieten van de satellietzenders.

Je kijkt ook al 17 jaar op de 78 cm schotel en deze zal naar hoge waarschijnlijkheid ook aan vervanging toe zijn. In  feite zou eigenlijk alles vervangen moeten worden als ik je posting lees. Wat betreft de extra 5 euro voor het HD pakket kan ik je zeggen dat het beeld echt stukken beter is. Dit alles wel als je een LED of LCD TV met HDMI aansluiting hebt anders is er eigenlijk weinig verschil met wat je nu hebt in kwaliteit.

Daarom zou mijn advies zijn gebruik te maken van de aanbieding van canal digitaal waarmee alles nieuw wordt geinstalleerd zodat je er hopelijk weer vele jaren tegenkan.

 

Mocht je tegen de installatievoorwaarden van canal digitaal aanlopen omdat je schotel op een voor hun onmogelijk plek hangt, je toch geen twee jarig contract wilt afsluiten,  etc etc dan kan je ook zelf een goedgekeurde canal digitaal set aanschaffen maar ik verwacht dat je dan incl installatie  tussen de 475 - 525 euro kwijt bent. De installatie is dan wel je eigen eigendom!

 

De Denson road is een toestel die meestal in campers wordt ingezet en ikzelf niet zou toepassen bij thuisgebruik. Wel zou ik zeker een goedgekeurde canal digitaal/ TVvlaanderen ontvanger kiezen om problemen in de toekomst te voorkomen. Je bent immers een gebruiker en niet een hobbiëst.

aangepast door satmenneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe installatie, was ook een klein beetje mijn overweging.

Maar ik twijfel aan de kwaliteit van de ontvanger van canal digitaal.

 Een nieuwe ontvanger/schotel/duo lnb, moet ik toch kunnen kopen voor rond de 250 euro, zelf installeren.

Maar dat is altijd veel meer, als bij canal digitaal. 

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

triax 88 cm met multifeed en wat Inverto Black Premium Single LNB's

en kabel kost je rond de 100 euro

 

en een Maxdigital XP1000

 

voor 150 euro

 

zou ik in elk geval doen dan ben je niet afhankelijk van de prut van cd

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 ontvanger 189

DUO LNB 49

schoteltriax 64 cm 35

L beugel verzinkt 18

keilbouten 10

GOEDE satkabel 1,00 p/m

 

Ik kom toch aan zeker meer dan de 250 euro die je zelf voor ogen hebt. Tjaa het is net als een auto kopen. Het rijdt allemaal van A naaar B maar de ene auto zal wat vaker naar de garage moeten...

 

PS De M7 ontvangers zijn zonder problemen in te zetten hoor en laat je geen NIET goedgekeurde ontvanger aansmeren ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu 78 cm schotel op advies leverancier,er zit 50 meter kabel aan.

Wat is de meerwaarde van 88 cm.

Kabel ligt er al,rgb6 maar iets goedkoper dan 1 euro.

Maar kwaliteit zal ook wel minder zijn.

voor de m7 is CD wel de goedkoopste oplossing, maar over de kwaliteit zijn hier zijn de meningen wel over verdeeld.

Ontvanger moet wel gebruiksvriendelijk zijn, 

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Xtrend ET4000 is een erg handige en compacte box, heb ik gekocht voor 159,00 euro als tweede box in huis en caravan. Slechts even en goed installeren met OpenPli 3.0 en je bent van alles af.

 

De beeld kwaliteit van deze box is dermate hoog dat je goed, heel goed moet kijken of je HD dan wel SD zit te kijken.

Technisch: 1080p. Weinig boxen hebben dit. Een moderne tv kan dit aan.

 

Kun je later alsnog beslissen of je de buiten installatie moet, wil vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 ontvanger 189

DUO LNB 49

schoteltriax 64 cm 35

L beugel verzinkt 18

keilbouten 10

GOEDE satkabel 1,00 p/m

 

Ik kom toch aan zeker meer dan de 250 euro die je zelf voor ogen hebt. Tjaa het is net als een auto kopen. Het rijdt allemaal van A naaar B maar de ene auto zal wat vaker naar de garage moeten...

 

PS De M7 ontvangers zijn zonder problemen in te zetten hoor en laat je geen NIET goedgekeurde ontvanger aansmeren ....

 

Waarom geen niet goedgekeurde ontvanger? De problemen met goedgekeurde ontvangers zijn zeker niet minder als cd weer eens iets veranderd. Plus de ontvangers als xtrend dreambox etc hebben veel meer functionaliteiten. Voor hetzelfde of minder geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop GEEN Denson 1010 Road.

Ik heb hier een staan en werkt niet goed.

De software vind je nergens.

 

Als je er een zoekt voor in de Motorhome dan raad ik een Technistar S2 aan

 

Indien het voor thuis is dan koop je best een M7 SAT 801, Rebox 4210 of ook een Technistar S2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen niet goedgekeurde ontvanger? De problemen met goedgekeurde ontvangers zijn zeker niet minder als cd weer eens iets veranderd. Plus de ontvangers als xtrend dreambox etc hebben veel meer functionaliteiten. Voor hetzelfde of minder geld.

 

 

Om de dood eenvoudige reden dat de gemiddelde goedkope ontvanger van inferieure kwaliteit is ( voedingsproblemen ) en meestal voorzien is van een Multi Cas waar je overgeleverd bent aan de updates van de fabrikant.

 

Meneer is een kijker en geen hobbiëst zodat je hem geen hobbybox moet adviseren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik ook niet. Meneer moet de ontvanger kiezen die hem het beste past. M'n ouders (65 -71) hebben 0 technisch inzicht Amiko met kaartje CD 100% tevreden. Kom nooit aan het ding (wat niet kapot is, moet je niet willen repareren). boodscap laat meneer zich vrij orienteren pre selectie maken en  laat hem bij vragen die hier stellen verschillen betrouwbaarheid toekomst prijs qualiteit etc. Maar stuur hem niet direct een kant uit terwijl er hele goede alternatieven zijn die je direct uitsluit met je advies om alleen naar goedgekeurde ontvangers te kijken. Met de suggestie dat niet goedgekeurde ontvangers niet aan zijn verwachting zullen/kunnen voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar weer naar mijn leverancier om de hoek.

Hij verkoopt toch veel van de denson.

Wat is hier mis mee.

Hij wil ook wel iets anders verkopen, als ik maar aangeef wat ik wil hebben. 

Hij gaf wel aan als je via cd koopt en de appatuur is defect, is het met de service slecht gesteld.

Als advies wel een goed gekeurde ontvanger,om problemen met software te voorkomen.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar weer naar mijn leverancier om de hoek.

Hij verkoopt toch veel van de denson.

Wat is hier mis mee.

Hij wil ook wel iets anders verkopen, als ik maar aangeef wat ik wil hebben. 

Hij gaf wel aan als je via cd koopt en de appatuur is defect, is het met de service slecht gesteld.

Als advies wel een goed gekeurde ontvanger,om problemen met software te voorkomen.

 

De denson HD heb je toch een CI module nodig?

 

Door de CI module kan je bijna elk ontvanger met CI interface als goed gekeurd zien. Je kan ook boxen zoals dreambox laten certificeren maar niemand doet de moeite hiervoor.

Je kan volgens mij veel beter een alternatief ontvanger kopen als je toch een CI module gaat gebruiken.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De denson heeft een ingebouwde kaartlezer.

Maar wat is er mis met denson.

En wat is dan een goed alternatief voor een leek ?

 

Maar de Denson HD ontvanger met ingebouwde kaartlezer is niet cd gecertificeerd?

De box heeft wel een CI dus de kans bestaat dat je in de toekomst een module moet kopen.

 

Overzicht

http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/gecertificeerde-ontvangers/

 

Kijk een bij een satleverancier welk meerdere modellen verkoopt dan kan je zien wat je nodig hebt en hopelijk de juiste keuze maken.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...